4 364 732 läst · 32 093 svar
4365k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
ricebridge skrev:
Alla fötter sitter skruvade underifrån skåpen så de kommer ingenstans, dessutom sitter maskinerna med gummidistanse mot skåpen + varandra. De mest vibrerande programmen har körts tillsammans och individuellt för att testa
Med vänlig hälsning, fremax
Slipat taket i köket. Fick för mig att hyra en giraff för detta, det skulle jag inte gjort! Nu kommer jag nog aldrig slipa för hand igen Helt klart värt de 250 kr det kostade.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 132 inlägg
Måndag:
- Rev ner ett gammalt skåp i garaget
- Börjat kika på hur elen fungerar där, upptäckte att hela huset går på huvudbrytaren i garaget :x
- Målat andra strykningen vitt i källarvrån
- Målat andra strykningen vitt i de två rummen jag håller på med (delat ett stort andra vardagsrum, på 32kvm, till ett mindre allrum och gästrum, 19 resp 13 kvm).
Igår Tisdag:
- Tapetserat fondväggen i det kommande gästrummet
Får se om det kommer se vettigt ut med sjöstugetemat eller om det bara är att göra om.
- Rev ner ett gammalt skåp i garaget
- Börjat kika på hur elen fungerar där, upptäckte att hela huset går på huvudbrytaren i garaget :x
- Målat andra strykningen vitt i källarvrån
- Målat andra strykningen vitt i de två rummen jag håller på med (delat ett stort andra vardagsrum, på 32kvm, till ett mindre allrum och gästrum, 19 resp 13 kvm).
Igår Tisdag:
- Tapetserat fondväggen i det kommande gästrummet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Får se om det kommer se vettigt ut med sjöstugetemat eller om det bara är att göra om.
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Lessnade på att dra igång hemlarmet/skalskyddet på mornarna påväg till jobbet, så jag programmerade lysdioderna till KNX tryckknappspanelen för belysningen i hallen att indikera tillkopplingsläge.
- Hela panelen lyser grön = frånkopplat
- Hela panelen lyser rött = tillkopplat
Får se nu om det avhjälper problemet
Besserwisher
· The Great North
· 971 inlägg
Folksam har de hårdaste reglerna av försäkringsbolagen när det gäller diskmaskiner 😨mexitegel skrev:Jo, det blir det den dagen vi byter blandare. Eller också sätter vi en elektronisk brytare, de är betydligt snyggare i mitt tycke. Byter inte en fullt fungerande blandare för ett regelkrav som inte behöver uppfyllas (Vi bygger inte nytt kök, vi byter bara luckor ). Jag tycker dessutom det kravet är rätt meningslöst eftersom jag inte tror det bidrar till färre vattenskador. Det är nog ytterst få fler som stänger av vattnet till diskmaskinen tack vare det kravet. De allra flesta lämnar kranen öppen.
Besserwisher
· The Great North
· 971 inlägg
Ja, det stämmer. Vilket minne du harManganbangan skrev:
Men vi klarar oss garanterat för vi har bytt till Trygg Hansa nu
Men det låter intressant att Folksam skulle kunna mer eller mindre tvinga fram blandarbyte?
Redigerat:
Besserwisher
· The Great North
· 971 inlägg
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Dålig färgåtergivning från kameran, men såhär ser tillkopplingsindikeringen ut.KjellTimell skrev:Lessnade på att dra igång hemlarmet/skalskyddet på mornarna påväg till jobbet, så jag programmerade lysdioderna till KNX tryckknappspanelen för belysningen i hallen att indikera tillkopplingsläge.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto