Här var det längesedan man skrev men jag har inte gjort så mycket på sistone heller.
Fick iaf upp ett räcke på altanen som jag byggde i höstas samt att nya grillen fick inviga altanen!:) Nybyggd altan med trägolv och räcke, och en klotgrill i förgrunden redo för användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
ricebridge skrev:
Håller med; fötterna står rätt farligt nära kanten. I övrigt fick jag en eyegasm av bilderna. SKA fixa i ordning tvättstugan vilket år som helst nu.

Alla fötter sitter skruvade underifrån skåpen så de kommer ingenstans, dessutom sitter maskinerna med gummidistanse mot skåpen + varandra. De mest vibrerande programmen har körts tillsammans och individuellt för att testa (y)

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Laddat för nästa steg och insåg även att jag behöver flytta hela högen för att kunna få dessa på plats :x
Träreglar, MDF-skivor och byggmaterial staplat i en rörig verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Slipat taket i köket. Fick för mig att hyra en giraff för detta, det skulle jag inte gjort! Nu kommer jag nog aldrig slipa för hand igen :D Helt klart värt de 250 kr det kostade.
 
  • Gilla
shomakie och 4 till
  • Laddar…
Måndag:
- Rev ner ett gammalt skåp i garaget
- Börjat kika på hur elen fungerar där, upptäckte att hela huset går på huvudbrytaren i garaget :x
- Målat andra strykningen vitt i källarvrån
- Målat andra strykningen vitt i de två rummen jag håller på med (delat ett stort andra vardagsrum, på 32kvm, till ett mindre allrum och gästrum, 19 resp 13 kvm).

Igår Tisdag:
- Tapetserat fondväggen i det kommande gästrummet
Ny tapetserad fondvägg med sjöstugetema i ett renoveringsprojekt av gästrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Får se om det kommer se vettigt ut med sjöstugetemat eller om det bara är att göra om. :rolleyes:
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
K
Lessnade på att dra igång hemlarmet/skalskyddet på mornarna påväg till jobbet, så jag programmerade lysdioderna till KNX tryckknappspanelen för belysningen i hallen att indikera tillkopplingsläge.
- Hela panelen lyser grön = frånkopplat
- Hela panelen lyser rött = tillkopplat

Får se nu om det avhjälper problemet :D
 
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Jo, det blir det den dagen vi byter blandare. Eller också sätter vi en elektronisk brytare, de är betydligt snyggare i mitt tycke. Byter inte en fullt fungerande blandare för ett regelkrav som inte behöver uppfyllas (Vi bygger inte nytt kök, vi byter bara luckor :D). Jag tycker dessutom det kravet är rätt meningslöst eftersom jag inte tror det bidrar till färre vattenskador. Det är nog ytterst få fler som stänger av vattnet till diskmaskinen tack vare det kravet. De allra flesta lämnar kranen öppen.
Folksam har de hårdaste reglerna av försäkringsbolagen när det gäller diskmaskiner 😨
 
Folksam besiktigade huset förra året men hade inga anmärkningar på det alls.
 
mexitegel skrev:
Folksam besiktigade huset förra året men hade inga anmärkningar på det alls.
Har för mig att vi pratade om besiktningen förra året. De har kommit med nya krav sedan dess. Tror dock du hamnar på rätt sida sträcket nu isåfall 👍
 
Diskho underlimmad på träbänkskiva med verktyg och installationsmaterial runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite underlimning av diskho igårkväll...
 
  • Gilla
ricebridge och 5 till
  • Laddar…
Stomme av reglar i ett pågående bastubygge, isolering synlig, byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Reglat upp bastun...iaf så långt reglarna räckte.
 
Manganbangan skrev:
Har för mig att vi pratade om besiktningen förra året. De har kommit med nya krav sedan dess. Tror dock du hamnar på rätt sida sträcket nu isåfall ��
Ja, det stämmer. Vilket minne du har :)
Men vi klarar oss garanterat för vi har bytt till Trygg Hansa nu :D

Men det låter intressant att Folksam skulle kunna mer eller mindre tvinga fram blandarbyte?
 
Redigerat:
mexitegel skrev:
Ja, det stämmer. Vilket minne du har :)
Men vi klarar oss garanterat för vi har bytt till Trygg Hansa nu :D

Men det låter intressant att Folksam skulle kunna mer eller mindre tvinga fram blandarbyte?
Bra där!

Inte tvinga, bara krångla mer vid skada 😉
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
K
KjellTimell skrev:
Lessnade på att dra igång hemlarmet/skalskyddet på mornarna påväg till jobbet, så jag programmerade lysdioderna till KNX tryckknappspanelen för belysningen i hallen att indikera tillkopplingsläge.
- Hela panelen lyser grön = frånkopplat
- Hela panelen lyser rött = tillkopplat

Får se nu om det avhjälper problemet :D
Dålig färgåtergivning från kameran, men såhär ser tillkopplingsindikeringen ut.

Väggmonterad enhet med grönt lysande konturer och indikatorljus som visar tillkopplingsstatus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ljusindikator på en väggmonterad strömbrytare lyser för att visa tillkoppling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Snart klar med panelen på vårt nya fritidshus!

Fritidshus under konstruktion med ny monterad träpanel och byggställningar mot en klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mattias_Jo1 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.