Plockat maskrosor
Ölburk på gräs med öppen flik, skruvmejsel bredvid, soligt, några maskrosor syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
SC Aero SC Aero skrev:
Plockat maskrosor
[bild]
Växte det sånt där i mina maskrosor skulle de inte plockas, de skulle skördas.
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 6 till
  • Laddar…
LoweW
kashieda kashieda skrev:
Mmmm, plastkuggar...
Som ser bra ut efter 5000h (y) Om man tror att metall är överlägset i alla komponenter får man allt ta och läsa lite materiallära :geek:
 
  • Gilla
A.Lindvall
  • Laddar…
Kopplat takvattnet till Ibc-tank samt fixat dränering till den. Slänten är en bortglömd del av trädgården så det är skönt att göra något bra där.
 
  • IBC-behållare för vätska, träplattform, regnfat, pall, nergrävd slange, husfasad, trädgård, molnig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgård under konstruktion, IBC-tank, bräder, verktyg på marken, grönska, utomhus, dagsljus, stödmur håller på att byggas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Patrik440 och 8 till
  • Laddar…
För första gången har jag dressat en del av gräsmattan. Jag tar för det mesta bort gräs, men nu har jag valt en cirkel där gräset ska få växa och frodas. Då behöver jag börja ta hand om den.

Gräsmatta med fläckar och löv, gräs delvis brunt, kanske vinter eller tidig vår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Kort sammanfattat: kapat bort en massa träd som vintern förstört, kvistat, dragit ris, plockat upp fjolårslöv (sista snön försvann från gräsmattan i fredags, så är det när man bor skuggigt och vindstilla till i norrland) - men det var inte det som var intressant. Det spännande var att jag hittade en uggleansikte mitt på gräsmattan som antagligen tinat fram när den sista snön vek hädan! Det har aldrig hänt mig tidigare.

Trasig tjärad repbit på betong, liknar uggla med två stora ögon. Soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
4774
Klippt en 1000 +kvm gräsmatta för att avsluta med att försöka ta reda på varför gräsklipparen plötsligt gav upp livet. Precis när det bara var en m2 kvar :D.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Över de senaste dagarna har vi satt sista kanterna på landet, rensat det mesta av det och fått ner potatisen...
Trädgårdsland med olika sektioner, hög bädd, gräsavklipp, spade, vårträdgård, delvis planterad och förberedd för odling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jiji och 6 till
  • Laddar…
Kortat ner grönmattan och gjort lite lokal, preventiv avgulning...
En skottkärra fylld med ogräs och jord, inklusive maskrosor och plant rester.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det går ju inte att klippa överallt när det finns såna här sötisar!
Gulblommande växter i grönt gräs nära träd, vårljus, ojämn mark, vilda blommor, dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Patrik440 och 9 till
  • Laddar…
Gjort ett bihotell genom att borra massa små hål i en död gren på ett äppelträd. Trädet är gammalt och dåligt, men måste sparas pga en trädkoja. :D
 
  • Gilla
Jiji och 5 till
  • Laddar…
Idag har vi pysslat ute i det vackra vädret.. klippt gräset på vägen (mittsträngen) och på innergården.. sen hade vi soppatorsk - så baksidan får vänta några dagar!

Har fortsatt rensa bort de där miljoner ton löv som fastnat i den där förgrymmade rabatten (som inte ser så stor ut som den känns just nu..). Ytterligare två säckar löv och då är halva vintergrönan kvar (det är ju bara spagettiarmar på en vintergröna.. helt omöjligt att kratta.. funderar på att klippa ner en stor del just nu..)

Har också tvättat utemöblerna och ställt upp dem på plats.. tagit ut de nya vaxdukarna och mattorna (till uteplatsen)..

Hämtat o tömt ur de sista chilisarna .. tvättat växthuset (spolat ur med högtryckstvätt.. även utvändigt.. men vi når inte toppen.. undrar om de finns borsta för högtryckstvätten med långt skaft?)

Och duktiga var vi och tog fram vattentunnorna.. för det skulle ju komma ett par regnskurar måndag och tisdag.. - kan tala om att det verkar ha ändrat sig! (ungefär som när man sätter på sig kortärmat .. så kommer vintern tillbaka..).. vi behöver faktiskt vatten i trädgården nu!

Har aldrig sett bonden slå på vattenspridaren till åkern såhär tidigt innan.. (de brukar knappt använda tillskottsvatten här!) .. men de hade den igång igår..

Har också fortsatt plocka ner stenarna runt min vattensten.. och vi har nu också tagit bort stenen.. ska väl passa på och göra rent baljan innan nya grejerna ska dit..

Trädgård med spirande växter, trädgårdsredskap, vattenkanna, stenkanter och mossa; odlingsförberedelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Löjtnantshjärtat är också på väg nu :D tyvärr lite för nära dammen.. men hade inte tänkt mig att det skulle trivas så bra och bli så stort (de kommer bli större än såhär.. den har precis kommit igång för året)

En växt med rosa hängande blommor mot en orange vägg, omgiven av grå stenar och gröna knoppar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Äppelträdet på innergården har börjat blomma precis.. :love:

Trädgård med blommande träd, grön gräsmatta, stol, hus och släpvagn i bakgrunden, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har planterat (tillsvidare) en sötpotatis och en rosmarin i småkrukor.. (köpta plantor :oops: ) sötpotatisen ska ner i en pallkrage.. eller kanske ett stort kärl :thinking: beror på om jag vill ta in den i vinter och ha som inneväxt (klätter)

Två krukväxter - rosmarin och chili - på mörkt bord, med etiketter som visar arten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rensat lite (massa) längs murkanten..

Svensk flagga vajar, lantlig byggnad, stenmur, gatlykta, klart väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Man är inte sysslolös med trädgård iaf hehe :cool::giggle:
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Har varit på Plantagen och inhandlat deras 6-pack Salladsmix, en Pomtato-planta + lite annat, försått lite Solrosor samt trimmat stammen på vår övervintrade Yucca-palm i väntan på utställning i Medelhavsrabatten:cool:
Grön växt med lång stam i kruka inomhus, bredvid en sko.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Storsockret
Vi har grävt lite mer i vårt hål!

Hund gräver nära skottkärra i solig trädgård med gräshögar och staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen har vi fyllt igen hålet med trä.

Trädgård med pågående bygge eller projekt, träplankor på gräset, skottkärra, jordhögar, och hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trädäcksbygge pågår i trädgård med verktyg och material synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mycket hjälp får man

Trädgårdsarbete i process, hund, upphöjda odlingsbäddar under konstruktion, verktyg, grönt gräs, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vissa tar lite väl mycket rast dock..

Trädgård under arbete, hund vilar, träramar i marken, grönt gräs, trädgårdsredskap, soligt, fridfullt villaområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klart!

Ny trätrall framför vit skjul, skugga av flygande fågel på väggen, soligt, gräsmatta, utomhusprojekt, vårdag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Redigt fuskbygge rakt på (i) marken men det ska nog hålla för det lilla växthuset som ska stå där. Om det nånsin levereras :)
 
  • Gilla
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
Jag har spettat bort en spirea-buske från en rabatt samt försökt få bort alla skott som spridit sig överallt. Sätt inte spirea i rabatter, sprider sig som satan. Vet inte hur den som planterade busken tänkte.

Sen blev det roligare, sådde morot, palsternacka, rödbeta, sockerärt och ringblomma samt satte potatislök på friland. Planterade även ut solrosorna.
 
Redigerat:
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Har startat upp årets frilandsodling. Målet var lite mindre än förra året. Det gick sådär :seenoevil:

58 kg sättpotatis. En fast sort, mandelpotatis och king Edward
10 löpmeter morötter
8 löpmeter palsternacka
40 (!) löpmeter lök

På resterande 45 löpmeter ska det tydligen ner mer morötter, sallad, dill, kålrot, gräslök, persilja och kanske purjolök.

Traktor plöjer jordbruksmark; solig dag, gröna träd, klar himmel, vår eller sommar, lantlig miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Ett nyplöjt fält med jordrader, omgivet av grönskande träd under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.