996 645 läst · 8 051 svar
997k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Sollat och grävt om komposten ( c:a 2 m3)
Plockat bort gamla pallkragen då det ska stå ett växthus där inom kort
Stjälpreda.
Hundarna trodde att gödslet som sambon kastade ut i rabatten var godis, det var ju trots allt bitar från en prasslig påse. Tog en stund att få dom att låta bli. Men det är trots allt samma hundar som blev överförtjusta när dom såg blomsterlådan fylld med lecakulor…
Nya odlingslådorna på plats, och markduk ditsatt
Vi fick lite jord också häromdagen
Så det var bara att börja fylla upp
Måtte den bli jävligt god den där potatisen…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stjälpreda.
Logga in
Skapa konto
Hundarna trodde att gödslet som sambon kastade ut i rabatten var godis, det var ju trots allt bitar från en prasslig påse. Tog en stund att få dom att låta bli. Men det är trots allt samma hundar som blev överförtjusta när dom såg blomsterlådan fylld med lecakulor…
Nya odlingslådorna på plats, och markduk ditsatt
Logga in
Skapa konto
Vi fick lite jord också häromdagen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Så det var bara att börja fylla upp
Logga in
Skapa konto
Måtte den bli jävligt god den där potatisen…
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 268 inlägg
Vertikalskar förra helgen och passade på att köpa tre lass å en halv kubik kompostjord från kommunala ÅVCn att toppdressa med.
Kommer behöva två lass till för att täcka hela gräsmattan.
Blev ingen bild på resultatet, var klar kl 22
Kommer behöva två lass till för att täcka hela gräsmattan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Blev ingen bild på resultatet, var klar kl 22
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 268 inlägg
Resultatet i dagsljus:
Jag har mindre träningsvärk än jag trodde, drar ut det med en uppochnedvänd kratta.
Jag har mindre träningsvärk än jag trodde, drar ut det med en uppochnedvänd kratta.
Iof igår kväll. Gjort allt fel; fel sorts tegel (skorstenstegel) ligger på fel underlag(lera och sand blandat) som gång i växthuset. Får se hur det ser ut om några år. I samma anda ska jag fortsätta göra fel… växthuset står på en träram på betongplintar, jag ska försöka bygga något som ser ut som en grund i tegel under/utanför detta så att det inte blir luftglipa. Har dessutom inga hela tegelstenar kvar. (Teglet fyndade jag.)
Ingen aning om man lämnar in eller köper något. Jag testar bara att ta isär, göra rent och fetta in. Befintligt fett var ju bara torra smulor i den mån det gick att hitta det..mexitegel skrev:
Tyvärr är den jorden full med ogräs, köpte du jorden på återvinningscentralen i Smyge eller Trelleborg? Grannen gjorde likadant, han har nu en ogräsmatta full med kirskol och maskrosor.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 268 inlägg
Smyge, den i stan är sysav och säljer torv på påse.M Mr Tool skrev:
Detta är tredje gången jag gör det, och vi har använt den till att fylla odlingslådor i sex år.
Visst där är mållor, men det är inga problem.