1 002 697 läst · 8 067 svar
1003k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Varför ställde du stenstolpen så långt från staketet?B Bjornanst skrev:
Hade inte bestämt oss för om vi skulle ha en sten där från början, så när jag väl började gräva ut så var det snarare staketet som skulle ha "startat" närmre garaget, annars hade inte stenen hamnat i linje med resten.. typ. Ville egentligen ha den närmre garaget. Får lösa det med att sätta en spjäla som har sin spets upp mot stenen i mellanrummet (och skarva på reglarna på något sätt).F fribygg skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 618 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 503 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 503 inlägg
Nu blev jag väldigt nyfiken. Borde kunna sno...*hrm* ...några kapslar från en närliggande Magnolia som hänger över ett staket, alltså på en allmän väg.Frustrator skrev:
Vet inte något om vilken sort detta är, men har stora ljusrosa blommor. Kanske värt att testa ändå?
Verktygstokig
· Halland
· 7 618 inlägg
Helt klart värt att testa, ta från frökapslar som börjar spricka.Maria T skrev:
Oftast är fröna inbakade i ett 'mjukt skal', brukar mjuka upp det något dygn i vatten och sen pilla ut det svarta fröt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Övat med lien. Lite för långt, blött och mjukt (o)gräs, lite oskarp lie och ganska kass teknik. Åtminstone lite mindre att ta med...
Logga in
Skapa konto
... gräsklipparen.
Besserwisher
· The Great North
· 980 inlägg
Nå. Int idag bara utan hela sommaren:
Före:
Efter:
Blir ett litet projekt att vika in markduken.
Nästa års projekt blir stockar som ska tjäras och tjäna som kant.
Gav upp sten då jag insåg hur många meter det rör sig om
Före:
Logga in
Skapa konto
Efter:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Blir ett litet projekt att vika in markduken.
Nästa års projekt blir stockar som ska tjäras och tjäna som kant.
Gav upp sten då jag insåg hur många meter det rör sig om
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 223 inlägg
Har klippt gräset för sista gången i år (igen.....)
Roboten är parkerad i garaget sedan en månad.
Roboten är parkerad i garaget sedan en månad.
Skrev i inlägg 7057 om att vi hyrde grävare för att få bort en syren och förbereda för en altan.
Nu börjar det närma sig altanbygge.
Vi har lite handkrattande kvar för att jämna till lite ojämnheter men annars har underlaget en bra lutning och det skall hällas grus och läggas duk samt skruvas trall.
Vi grävde ned några plattor tillfälligt på några ställen och använder ovansidan som nivå för att kolla underlaget innan gruset kommer.
Vi har en svag lutning från huset men som sagt, lite finlir kvar för att få det jämnare över hela ytan.
Nu börjar det närma sig altanbygge.
Vi har lite handkrattande kvar för att jämna till lite ojämnheter men annars har underlaget en bra lutning och det skall hällas grus och läggas duk samt skruvas trall.
Vi grävde ned några plattor tillfälligt på några ställen och använder ovansidan som nivå för att kolla underlaget innan gruset kommer.
Vi har en svag lutning från huset men som sagt, lite finlir kvar för att få det jämnare över hela ytan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Semester idag.
Planterar tulpaner.
Råttan åt ju hälften av alla tulpaner i vintras. Nu planterar jag de billigaste jag hittade i krukor. Tänker att om det kommer nya råttor i vinter kan jag näta in krukan. Värt ett försök.
Planterar tulpaner.
Logga in
Skapa konto
Råttan åt ju hälften av alla tulpaner i vintras. Nu planterar jag de billigaste jag hittade i krukor. Tänker att om det kommer nya råttor i vinter kan jag näta in krukan. Värt ett försök.