Kontrollerat om det blåste, flera ggr..

Höstdag, löv på marken, träd, grå himmel, utsikt genom ett fönster med korspost. Dimmig atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

..men kan nu konstatera att alla löv ligger kvar där de låg imorse :oops:

(skulle ha.. men de ligger bra där en stund till..)

• Ledsen
  • Älska
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:

[bild]

Trodde du skaffat vindkraftverk ;)

• Haha
Snigla
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Trodde du skaffat vindkraftverk ;)
Ligger på ”to-do-listan” .. ;) rädd att de låter för mycket!

Jiji Jiji skrev:
…Råttan åt ju hälften av alla tulpaner i vintras...
Vi har haft haft typ noll bekymmer med möss de senaste tolv åren men när min fru kollade några lökar i kallförrådet hade de ta mig tusan ätit alla.
Vi skattade så vi grät åt att de hade lämnat en lapp efter sig med önskan om fler lökar (skämt från min fru).
Person håller trasiga papperspåsar och ett papper utomhus nära ett träbord. Nedskräpning eller olycka antyds.
Skapa konto

• Arg
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Vi har haft haft typ noll bekymmer med möss de senaste tolv åren men när min fru kollade några lökar i kallförrådet hade de ta mig tusan ätit alla.
Vi skattade så vi grät åt att de hade lämnat en lapp efter sig med önskan om fler lökar (skämt från min fru).
[bild]
andra året vi bodde här hade jag lökar och frön i en kartong i garaget.. när vi öppnade den lådan så småningom.. såg det ut som allt innehåll var kört genom en pappersförstörare! Allt, precis allt.. var i småsmulor!

..inget gick att använda till något

Snigla Snigla skrev:
Ligger på ”to-do-listan” .. ;) rädd att de låter för mycket!
Nä, när det inte blåser är de nog lika tysta som solceller.
Såg du ingen vacker vedtrave i trädgården?

Snigla Snigla skrev:

[bild]

Vad avundsjuk jag blir. Tänk vilken fin lövkompost det där blir. :love: Det har gått så långt att jag överväger att ta med löv från vårt andra hus. Eller att räfsa löv från en liten kommunal gröning tvärs över gatan. Om jag går ut tidigt en morgon är det nog ingen som ser mig.

• Haha
Snigla
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Vad avundsjuk jag blir. Tänk vilken fin lövkompost det där blir. :love: Det har gått så långt att jag överväger att ta med löv från vårt andra hus. Eller att räfsa löv från en liten kommunal gröning tvärs över gatan. Om jag går ut tidigt en morgon är det nog ingen som ser mig.
Nedfallna löv borde omfattas av allemansrätten, du får väl maila kommunen och fråga om det är fritt?

• Gilla
Klacken
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Nedfallna löv borde omfattas av allemansrätten, du får väl maila kommunen och fråga om det är fritt?
De slänger ju dem bara, det är inte kommunen jag tänker på utan grannarna, jag är lite rädd att de ska tycka att jag är helt tokig.:rofl:

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
De slänger ju dem bara, det är inte kommunen jag tänker på utan grannarna, jag är lite rädd att de ska tycka att jag är helt tokig.:rofl:
Gör det nått vad grannarna tycker? Du får nog grannarnas löv oxå om du frågar snällt..

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Gör det nått vad grannarna tycker? Du får nog grannarnas löv oxå om du frågar snällt..
Grannarna har inga träd. De tycker att trädgården är ett ställe där man klipper gräset och häller ogräsättika på plattorna, med några få undantag.

Men, nej du har helt rätt. Det spelar ingen roll vad grannarna tycker.:heart:

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Har flera kompisar som krattar lite åt kommunen,, (de bor nära grönområden eller vad man ska säga - de går inte flera mil med hinkarna/säckarna..) ..

..de täckodlar..

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Har faktisk aldrig träffat nån som sagt nej. Och då frågar jag inte ens särskilt snällt..

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
S
Tagit in de sista tomaterna. Min fru sa att vi kan inte byta till vinterdäck på bilen innan vi tagit in tomaterna. :rofl:
Genomogna och omogna tomater i behållare på trädstubbe, utomhus, med gräs och löv i bakgrunden.
Skapa konto

Räfsat löv och lagt i odlingslandet.
Trädgård med lövhögar, skottkärra, barnstol, leksak, krukor och gräsmatta i dagsljus.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Gången mellan garageinfart och hus är inne på sluttampen.

[bild]

Istället för att kapa ett par betongplattor tänkte jag att jag skulle prova att göra några egna där det behövs. Har ingen aning om vad jag håller på med men jag måste ju prova.

[bild]

Lite pyssel med att göra formar vidtog.

[bild]

De sista resterna ur en gammal säck med bruk räckte nästan, istället för 45 mm tjocka plattor blir de 30 mm men förhoppningsvis kommer det att fungera.
Hur blev resultatet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.