1 002 706 läst · 8 067 svar
1003k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Nja, det blev väl inte riktigt bra.rampante skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plattbitarna jag gjöt blev bara ca 25mm tjocka, så de sprack naturligtvis. Ska göra nya i vår och då tänker jag lägga i armering. Fast det var kul att prova hur man gör.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 253 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 253 inlägg
Det är det säkert men jag ville prova att göra formar också. Alltid lär man sig nåt.S sinuslinus skrev:
Det har du nog rätt i. Men vilken färg de hemkörda plattbitarna skulle få visste jag inte förrän efteråt. Inte för att det stör mig så särskilt mycket men jag ville som sagt testa nåt jag inte gjort förut.F fribygg skrev:
Och jag vet ännu inte om jag gjuter nya eller om jag köper mig en vinkelslip, några diamantskivor och ett par plattor att kapa. Det är i alla fall ingen panik.
Fråga grannarna om de vill ha hjälp med krattning och att få löven bortkörda "när du ändå håller på"?Jiji skrev:
Pappas granne hjälper pappa, hans pappa har för lite träd, så han "stjäl" min pappas. Lovade honom att han får köra arboristutbildning till våren också.
Isolerat årets nyplanteringar från hjortarna..
Atsaleaburen och en thuja som smakade i vintras:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Atsaleaburen och en thuja som smakade i vintras:
Logga in
Skapa konto
Jodå, de åt en massa thuja, bort med allt det gröna så högt de nådde. Kvar blev de bruna torra risiga kvistarna. Såg för jäkligt ut så vi beslöt rädda vad som räddas kan, dvs klippte bort allt det risiga och fick dehär ståtliga träden. Inget ätbart under hjorthöjd inför vinternhalper skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Man får göra det bästa av situationen. Funkar sämre om man tänkt sig en insynsskyddande häckBengtH skrev:
Javisst, vi hade nog en sån också.halper skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Plockat två hinkar äpplen från trädet. Finns nog tre hinkar kvar. Ingrid Marie, krispiga och söta.
Räfsat lite löv och spritt över vitlöken som kommit i backen. Det blev tre rader, runt 30 klyftor totalt.
Hittat en spännande svamp(lav?) i grönmattan:
Räfsat lite löv och spritt över vitlöken som kommit i backen. Det blev tre rader, runt 30 klyftor totalt.
Hittat en spännande svamp(lav?) i grönmattan:
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Bilden är ju lite oskarp, men ser ut som det vi hade här; https://www.byggahus.se/forum/threa...-pa-vart-graes-slemsvamp.394796/#post-3921033kashieda skrev: