991 981 läst · 8 025 svar
992k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Nu chansar jag och kastar ut en fråga här: vi har en blåbärsbuske som i flera år vantrivts i jordgubbslandet och som jag i våras tog upp och satte i en kruka. Herrejisses så den har exploderat, från en halvledsen liten tuva till ett halvstort träd. Jag undrar nu hur jag bäst gör inför vintern. Gräva ner den i jorden "så länge", ta in den i uterummet som är oisolerat men ändå väderskyddat, ta in den i huset?? Tacksam för hjälp!
Bilden är från tidigare i somras, det är ännu större nu...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle gräva mer den. I kruka finns alltid risken att den dör torkdöden över vintern. Men gräv ner den nu så att den får tid att acklimatisera sig.MariaiÖstergötland skrev:Nu chansar jag och kastar ut en fråga här: vi har en blåbärsbuske som i flera år vantrivts i jordgubbslandet och som jag i våras tog upp och satte i en kruka. Herrejisses så den har exploderat, från en halvledsen liten tuva till ett halvstort träd. Jag undrar nu hur jag bäst gör inför vintern. Gräva ner den i jorden "så länge", ta in den i uterummet som är oisolerat men ändå väderskyddat, ta in den i huset?? Tacksam för hjälp![bild]Bilden är från tidigare i somras, det är ännu större nu...
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 320 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 320 inlägg
Tzatziki. Tzatziki. Lite snabbinläggning, gurksoppa och sen mer tzatziki.Emma242 skrev:
Menar inte att häckla utan bara tipsa - sen gav vi bort gurka till grannarna också, de blev jätteglada. Hur kan gurka ens växa så fort? Det är magiskt, och kul.
Absolut, men någongång brukar jag få nog ändå. Sen vid jul börjar man känna att färsk gurka vore ju gott! Men vi har slutat köpa gurka i affären, särskilt importerad gurka från uppvärmda växthus mitt i vintern, så det är bara att vänta. Och så är man lika glad för gurkan nästa år, tills man är less igen!Maria T skrev:
Jag byggde mig ett stort växthus i år, ökade odlingsmöjligheterna från mitt förra med ett par hundra procent. Så jag tappade det lite när jag skulle beräkna hur många gurkplantor jag skulle ha...
Men jag har i alla fall konstaterat att jag inte behöver 9 stycken... Till och med de stackars hönsen är trötta på gurka.
Men jag har i alla fall konstaterat att jag inte behöver 9 stycken... Till och med de stackars hönsen är trötta på gurka.
Har plockat fallfrukt ikväll igen. Konstaterat att robotklipparen nog inte ska gå på schema längre så jag hinner plocka upp alla äpplen innan den gjort processen kort även med de fina frukterna. Ändå blivit en ansenlig mängd hittills så dags att klyfta upp dom och frysa in i väntan på att allt skördats så vi kan pressa must.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 067 inlägg
Firat att jag blivit av med morsans bil och gjorde rent uppfarten.
Före såg det ut såhär:
Resultat
Är bra sugen på att lägga nytt, hela vägen till staketet.
Före såg det ut såhär:
Logga in
Skapa konto
Resultat
Logga in
Skapa konto
Är bra sugen på att lägga nytt, hela vägen till staketet.
Jag har lagt den sista markstenen och kopplat belysningen i entretrappan.
jag lägger upp en före och efterbild om någon kanske får lite inspiration
jag lägger upp en före och efterbild om någon kanske får lite inspiration
Anlagt en golfgreen idag. Eller rättare sagt jag skulle greena ifall jag skulle bli tvungen att spela golf här. Eller vid närmare eftertanke så skulle jag nog greena ifall jag blev tvungen att spela golf överhuvudtaget. Men detta nedan är inget annat än resultatet av att ha för mycket annat att göra än att hålla på i trädgården
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 206 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län