997 635 läst · 8 060 svar
998k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Husägare
· Uppsala
· 534 inlägg
Men hur håller man? På bilden ser det ut som att det är svårt att få grepp om båda sidor av handtaget? Men det kanske bara fotot som lurar mig med perspektivet?Mathildatiger skrev:
Hur fungerar det med två hjul om marken är ojämn?
Jag ska köpa ny skottkärra och blev nyfiken på en sådan som du visade. Jag har aldrig sett en sådan i verkligheten.
De är mycket mer stabila och dessutom gör hjulparet så att vikten på handtagen minskar.Jiji skrev:Men hur håller man? På bilden ser det ut som att det är svårt att få grepp om båda sidor av handtaget? Men det kanske bara fotot som lurar mig med perspektivet?
Hur fungerar det med två hjul om marken är ojämn?
Jag ska köpa ny skottkärra och blev nyfiken på en sådan som du visade. Jag har aldrig sett en sådan i verkligheten.
Man styr med en hand på mitten och bär rödvinet i den andra
Men hur funkar tvåhjuliga skottkärror när man kör i vildmarken? Jag hade gärna haft extra stabilitet men tycker det är svårt nog att knöla mig över stock och runt sten med ett hjul. Är det bara för den välordnade villatomten eller fungerar det även för oss som är ägare av lite mer kaotiskt land?
Nä då den går fint över stock och sten...halper skrev:
Men den är inte lika smidig som en hjulig men är stabilare. 2 hjulig kräver lite lite mer plats...
Kanske måste ha en tvåhjuling också då, när jag byggt klart förrådet. När man kör ett fullt lass stenar gäller det att man inte hamnar snett med enhjulingen för då är det bara att skyffla upp igen. Min fru flög nästan iväg en gång när den välte
Här ska det bli minst en nu när frugan är igång med sin kaninuppfödning..halper skrev:
Jag kör skiten på åkrarna med skottkärra..
Men behöver större och stabilare... Då det i garvade åkrar är allt annat än roligt när enhjuligen sjunker...
Maskintok skrev:
har haft lite problem med att potatis har blivit hård och extremt mjölig..
någon som har en bra anledning?
asterix och King Edward..
Precis min fundering.halper skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 236 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 236 inlägg