997 897 läst · 8 060 svar
998k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Det här med vila när man inte känner sig trött är ju sjukt svårt. Kunde därför inte låta bli att dra lite ogräs idag, men nu har jag lite mer ont än innan jag började så nu blir det altan-läge under parasollet en stund igen. Ska jaga ut mannen med gräsklipparen och trimmern sen. Veckans skratt fick jag igårkväll när han frågade "Kan vi inte vattna imorgon istället?" "ISTÄLLET?! Vi ska vattna imorgon OCKSÅ", svarade jag.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Du får köra med vitsåpa så ser man skillnad, den verkar dock behövas strykas ut tunt med pensel.Karlia skrev:
Vi körde enligt det instruktioner man hittar hos de flesta ÅF, men det gjorde altanen fläckig efter regn. Nu kanske vår altan är för färsk också.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 397 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 397 inlägg
Idag har jag: rensat ogräs, trimmat gräsmattekanter, klippt döda grenar på klätterrosor, förundrats över hur mycket myror det finns på varje pionknopp, rensat mer ogräs, planterat några Buddlejor och Grekisk vädd, gödningsvattnat tujorna, tjuvat tomatplantorna, omplanterat citronträdet, luktat på ginsten och nyst som en galning, plockat bort ett otal rosentaggar och årets första fästing samt bara suttit och beundrat allt det gröna som är som vackrast nu efter veckans myckna regn.
Idag har jag inte: klippt gräset som jag först tänkte, men många grannar har studentfirande och Morsdags-dito i sina trädgårdar och jag tycker det känns bättre att låta skratt och glädje höras istället för motorljud.
Idag har jag inte: klippt gräset som jag först tänkte, men många grannar har studentfirande och Morsdags-dito i sina trädgårdar och jag tycker det känns bättre att låta skratt och glädje höras istället för motorljud.
Min altan är nog närmre 20 år så för ny borde inte vara något problem. Nu är den insåpad, återstår att se om det fungerar och om jag fått med allt. Ren och fin är den åtminstone!richardtenggren skrev:
Just vintergröna var största anledningen till att jag hade en rabatt täckt ett år. Den är fin men svår att bli av med, den tar sig säkert.halper skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 236 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 236 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det provisoriska locket till sandlådan gav till slut upp efter veckans regnande så det blev till att fixa ihop det ordinarie.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Alla nöjda utom katterna givetvis.
Logga in
Skapa konto
Sedan har det klippts gräs, planterats ut växter, borrats hål i zinkhinkarna så inte tomaterna drunknar i år, såtts blommor för pollinerarna i den vilda delen och mycket annat.