FreQa FreQa skrev:
Eh vad sjuttsingen, ni har ju jord att gräva i! Det vore en dröm att gräva i...
Jo det är ganska lättgrävt tills man når lerlagret som kan vara ganska hårt så vi klagar inte. Bara intill huset som det var lite sten och slang att ta hänsyn till.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Idag har jag klippt gräset för första gången (var höggravid förra sommaren, då nöjde jag mig med att jaga efter med grästrimmern). Maken och jag har toppdressat och bättrat på gräsmattan fläckvis där det var kalt och fult. Vuxenpoäng: 750 var. :cool:
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Har testat roboten och planterat om buxbomar så grabben inte ska klättra över klipparen. Roboten funkar bra trots att hans plats inte är enligt installationsanvisningarna. Man ska ha 2m fritt 180grader runt laddstationen och det är det inte riktigt ;)
 
  • Robotgräsklippare vid laddstation bredvid nyplanterade buxbomar och en trappkonstruktion i en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Robotgräsklippare nära klippta buxbomar vid en trädgård under ett upphöjt hus, ej full frihet runt laddstationen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Har testat roboten och planterat om buxbomar så grabben inte ska klättra över klipparen. Roboten funkar bra trots att hans plats inte är enligt installationsanvisningarna. Man ska ha 2m fritt 180grader runt huset och det är det inte riktigt ;)
Han ser ut att trivas. ;) Tänkte på er och era automowers idag när jag gick och stånkade med min analoguemower i mina backar och var inte alls avis..inte alls.
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Han ser ut att trivas. ;) Tänkte på er och era automowers idag när jag gick och stånkade med min analoguemower i mina backar och var inte alls avis..inte alls.
Vi har nog gått och kollat på klipparen lika länge som det tar att klippa den manuellt. Men hur är er backe? Vår är över 2m och runt 35gr lutning så det är ett riktigt gympass
 
  • En brant gräsmatta med ca 35 graders lutning nära ett bostadshus, markerad som utmanande för gräsklippning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Brant sluttande gräsmatta med synlig lutning framför ett hus, vilket illustrerar diskussionen om klippning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ramnemark Ramnemark skrev:
Vi har nog gått och kollat på klipparen lika länge som det tar att klippa den manuellt. Men hur är er backe? Vår är över 2m och runt 35gr lutning så det är ett riktigt gympass
Vår tomt är lite i etapper. Runt huset är det hyfsat plant, det är där vi är och det är där studsmattan står osv. Halva trädgården är sluttning och däremellan är det en kort men ganska brant backe (finns trappa för de som är lagda åt det hållet).
 
Idag grävdes de sista metrarna för fiberslangen. Sedan var det dags att förlägga slangarna. En för fiber och en för vatten till växthuset. Efter det återfyllde vi. Eftersom allt gick bättre än förväntat så hann vi gräva ner slangen för elmatningen till växthuset också. Nygrävd gräv för fiberslang intill en grön slangrulle i en lummig trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nygrävd gräv för fiberslang och vattenledning i en trädgård med slangen utlagd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävd gräns vid röd stuga med fiber- och vattenslangar förlagda i marken, redo för återfyllning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nygrävda diken för fiberslang och vattenslang längs gräsmattan vid rött hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nygrävd djup grävd ränna för slangar bredvid en röd stuga med växthus och grus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävd grävning bredvid rött hus för fiberslang och vattenledning, med spade och slang synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nygrävd ränna vid husvägg för nedläggning av fiber-, vatten- och elkablar mot växthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Växthus under konstruktion med nyligen grävda diken för installation av fiber och el på en solig trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nygrävd trädgårdsdike för fiber- och vattenslangar med återfylld jord vid ände.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Abies koreana och 5 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Jo det är ganska lättgrävt tills man når lerlagret som kan vara ganska hårt så vi klagar inte. Bara intill huset som det var lite sten och slang att ta hänsyn till.
Här stoppar man glatt ner spaden i jorden.. och sedan säger det tjooong.. och så har man hittat en Sten.. sedan försöker man en bit bredvid..tjong.. och bredvid igen..

.. vid varje försök ökar svordomarna! Tillslut står man och skriker argt på stenen, som verkar lika stor som urberget själv!

;)
 
Snigla Snigla skrev:
Här stoppar man glatt ner spaden i jorden.. och sedan säger det tjooong.. och så har man hittat en Sten.. sedan försöker man en bit bredvid..tjong.. och bredvid igen..

.. vid varje försök ökar svordomarna! Tillslut står man och skriker argt på stenen, som verkar lika stor som urberget själv!

;)
Säker på att du inte bara har väldigt många stenar i marken? ;)
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Säker på att du inte bara har väldigt många stenar i marken? ;)
Hehe jo så är det, vissa större än andra !

.... med tanke på hur mycket sten grannarna får plocka upp när de brukar jorden/åkrarna bredvid oss.. så inser man snart att det inte är så konstigt att vi alltid prickar in en sten när vi ska gräva!
 
Snigla Snigla skrev:
Hehe jo så är det, vissa större än andra !

.... med tanke på hur mycket sten grannarna får plocka upp när de brukar jorden/åkrarna bredvid oss.. så inser man snart att det inte är så konstigt att vi alltid prickar in en sten när vi ska gräva!
Varför kommer jag osökt att tänka på Lille skutt som hux flux inser att han har en bautasten MITT I sitt trädgårdsland? :crysmile:
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Här stoppar man glatt ner spaden i jorden.. och sedan säger det tjooong.. och så har man hittat en Sten.. sedan försöker man en bit bredvid..tjong.. och bredvid igen..

.. vid varje försök ökar svordomarna! Tillslut står man och skriker argt på stenen, som verkar lika stor som urberget själv!

;)
Ok jag ger mig, du vinner!
Skriker inte stenen tillbaka?
 
FreQa FreQa skrev:
Ok jag ger mig, du vinner!
Skriker inte stenen tillbaka?
I mitt huvud joooo... men tror andra uppfattar den som en lugn tystlåten..hmm.. Sten ;)
 
Hämtat gödsel.
Släpvagn full med gödsel parkerad på gräsmatta framför potatisland.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu ska det väl bli ordentligt med potatis.
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Hade lovat mig själv att inte titta in här förens vi har fått vår på riktigt! Men likt attans var man tvungen att hitta in o bli avis på er som kan göra saker i trädgården.

Men jag har iaf skottat snö och is för att kanske få igång trädgården lite tidigare.
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.