992 919 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Idag har jag klippt gräset för första gången (var höggravid förra sommaren, då nöjde jag mig med att jaga efter med grästrimmern). Maken och jag har toppdressat och bättrat på gräsmattan fläckvis där det var kalt och fult. Vuxenpoäng: 750 var.
Har testat roboten och planterat om buxbomar så grabben inte ska klättra över klipparen. Roboten funkar bra trots att hans plats inte är enligt installationsanvisningarna. Man ska ha 2m fritt 180grader runt laddstationen och det är det inte riktigt
Redigerat:
Han ser ut att trivas. Tänkte på er och era automowers idag när jag gick och stånkade med min analoguemower i mina backar och var inte alls avis..inte alls.Ramnemark skrev:
Vi har nog gått och kollat på klipparen lika länge som det tar att klippa den manuellt. Men hur är er backe? Vår är över 2m och runt 35gr lutning så det är ett riktigt gympassMariaiÖstergötland skrev:
Vår tomt är lite i etapper. Runt huset är det hyfsat plant, det är där vi är och det är där studsmattan står osv. Halva trädgården är sluttning och däremellan är det en kort men ganska brant backe (finns trappa för de som är lagda åt det hållet).Ramnemark skrev:
Idag grävdes de sista metrarna för fiberslangen. Sedan var det dags att förlägga slangarna. En för fiber och en för vatten till växthuset. Efter det återfyllde vi. Eftersom allt gick bättre än förväntat så hann vi gräva ner slangen för elmatningen till växthuset också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Här stoppar man glatt ner spaden i jorden.. och sedan säger det tjooong.. och så har man hittat en Sten.. sedan försöker man en bit bredvid..tjong.. och bredvid igen..Hennke85 skrev:
.. vid varje försök ökar svordomarna! Tillslut står man och skriker argt på stenen, som verkar lika stor som urberget själv!
Säker på att du inte bara har väldigt många stenar i marken?Snigla skrev:
Hehe jo så är det, vissa större än andra !MariaiÖstergötland skrev:
.... med tanke på hur mycket sten grannarna får plocka upp när de brukar jorden/åkrarna bredvid oss.. så inser man snart att det inte är så konstigt att vi alltid prickar in en sten när vi ska gräva!
Varför kommer jag osökt att tänka på Lille skutt som hux flux inser att han har en bautasten MITT I sitt trädgårdsland?Snigla skrev:
Ok jag ger mig, du vinner!Snigla skrev:
Skriker inte stenen tillbaka?
Hade lovat mig själv att inte titta in här förens vi har fått vår på riktigt! Men likt attans var man tvungen att hitta in o bli avis på er som kan göra saker i trädgården.
Men jag har iaf skottat snö och is för att kanske få igång trädgården lite tidigare.
Men jag har iaf skottat snö och is för att kanske få igång trädgården lite tidigare.