Ramnemark Ramnemark skrev:
Om den inte är helt rutten hade det varit kul att såga ut sittplatser i stocken likt en bänk :)
Den är långt från röten, tvärtom mycket fräsch. Provsatte som den var och beroende på hur känslig ändalykt man har så kan man sitta på den redan nu. :p
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Den är långt från röten, tvärtom mycket fräsch. Provsatte som den var och beroende på hur känslig ändalykt man har så kan man sitta på den redan nu. :p
Jo klart man kan, men det hade varit lite fräsigt om man såg att det är en bänk/soffa :)
 
Åkte till bygghandeln och köpte 70 av deras billigaste kantsten. Nej, jag gör inte enligt handboken, men som min man uttryckte det: "Det kan ju inte bli fulare än innan iallafall", och med den utgångspunkten kommer man ganska långt när man är glad amatör. :crysmile: Trädgård under arbete med en ny lagd kantsten och staplar av grå kantstenar i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Kalendern och 4 till
  • Laddar…
Påtar och förbereder trädgårn. Så ser jag det här på hammocken :(
 
  • Skadad vitmålad hammock med flagande färg och trä som syns igenom på armstödet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Tät vegetation i en trädgård med buskar och högt gräs vid ett gult hus, en suddig person i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gläntan som den såg ut ett halvår innan vi flyttade in. Ogenomtränglig snårskog. :sweat:
 
Installerat Automowern idag. Tog nog 6 timmar. Lite finjusteringar kvar men den kör :)

Installationskittet räckte precis, inte mycket marginal :crysmile:
 
  • Överskott av gröna kabeldelar från installation av en Automower på en grå trottoarsten omgiven av gräs och plattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Satte upp tyg i fönstret på skjulet (slippa se julkartongerna där inne...)
Framför skjulet har ju maken slitit med rotsystem efter syrener etc. Tanken är att det ska bli en enkel plattsatt uteplats. Har lagt dit några plattor för att kunna "känna in rummet". ;)
Förberedelse av uteplats med några stenplattor framför ett skjul med tyg för fönstren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lagt ut täckbark i en av rabatterna. Inser att jag älskar täckbark. :crysmile:
Trädgård under arbete med oanlagd uteplats, påbörjad täckbark i rabatt och rensade ytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgårdsrabatt med täckbark och solcellslampor, nyplanterade växter och gräsmatta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rensat ytterligare en rabatt som så småningom ska bli 100% lavendel. Ingen rolig att rensa, man står på parkeringen och nästan på trottoaren.
En rabatt med lavendel och blå blommor längs en trottoarkant med ett staket och skjul i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En rektangulär rabatt med lavendel och blå blommor vid en staketkant, nära en trottoar, med en solcellslampa i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Fixat med bevattning för nysådda gräsmattan, en slangkoppling läckte och sprayade halva verktygshyllan med vatten.

Tappade lusten och fikar istället.

Kaffemugg och kanelbulle på kajkant framför havsutsikt, paus efter trädgårdsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kalendern och 10 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Fixat med bevattning för nysådda gräsmattan, en slangkoppling läckte och sprayade halva verktygshyllan med vatten.

Tappade lusten och fikar istället.

[bild]
Första tanken är, fasiken vad vatten det hann läcka....
Sen läste jag färdigt :p
 
  • Haha
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Idag har jag inte gjort något med trädgården...
För idag var kommunen ute och hämtade det trädgårdsavfall som man ställt fram i buntar och säckar åt dem. De lyckades ninjahämta det utan att vi märkte det. Så nu ser två träd väldigt nakna ut men förhoppningsvis kommer det att göra att de ser bättre ut i sommar. Det ena är ett äppelträd som inte blivit beskuret på många år. Tror att de älsta vattenskotten var 15-17 är gamla. Men med en stege och japansåg och en teleskopsekatör så blev det ett väldigt mycket lägre och luftigare träd som förhoppningsvis kommer att uppskatta det vi gjort för det.
Vad jag däremot har gjort idag är att tagit med en termos med kaffe och två semlor och fikat ute i naturen och sedan spelat lite minigolf... Husfrun förlorade. All is good.
 
  • Gilla
  • Älska
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Rensat ur tre rotogräs (nässlor, maskrosor och smörblommor) och planterat ett nytt - jordärtskockor.
 
  • Gilla
kioskdavid och 3 till
  • Laddar…
Grävt ett dike åt elektrikern så att han kan lägga slang och dra ut el till våran pool.
Tungt och jävligt var det...Men som tur är fick jag besök av ett proffs och då gick allt mycket lättare.:cool:
 
  • Barn hjälper till att gräva ett dike i en trädgård för elinstallation till pool.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Tjuvstartade ett par timmar redan igår. Men idag drog jag och frugan igång på riktigt. Det skulle grävas ner fiberslang och vattenledning till växthuset. Efter några timmar av svordommar och grymtanden intill huset så kom vi igång på riktigt med grävningen nu återstår några meter ut till tomtgräns. Det två kontrollanterna Herman och Sickan var också igång. Grävningsarbete vid husvägg med en skottkärra, grävverktyg och påbörjad grävning för fiberslang och vattenledning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppgrävd trädgård med grävd ränna för fiberslang och vattenledning intill en husvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nygrävd gräv för fiberslang och vattenledning i gräsmatta som leder mot ett växthus bredvid ett rött hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävd grop med fiberslang och vattenledning, katt spanar i utgrävningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En orange katt som står i en nygrävd grävning i en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävd ränna i trädgård för fiberslang och vattenledning, växthus och röd stuga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nygrävd dikesränna för fiberslang och vattenledning i trädgården, med rishög nära grävplatsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Vildparti och 4 till
  • Laddar…
Fyllde en skottkärra med maskrosor. Det syns ingen märkbar skillnad på gräsmattan.

Tur jag vet sedan förra huset att träget arbete vinner i längden.
 
  • Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Tjuvstartade ett par timmar redan igår. Men idag drog jag och frugan igång på riktigt. Det skulle grävas ner fiberslang och vattenledning till växthuset. Efter några timmar av svordommar och grymtanden intill huset så kom vi igång på riktigt med grävningen nu återstår några meter ut till tomtgräns. Det två kontrollanterna Herman och Sickan var också igång.[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Eh vad sjuttsingen, ni har ju jord att gräva i! Det vore en dröm att gräva i...
 
  • Gilla
calibramicke och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.