993 127 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oregano, kungsmyntan sprider sig lite överallt i trädgården.
Logga in
Skapa konto
Jordgubbarna vill ha en till säsong, spännande om det hinns med....
Logga in
Skapa konto
Majskolvarna gillar det nya fuktiga/varma vädret, vet inte om de snart är klara att plockas.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Hur lyckas du skrämma upp majsen så fint där uppe i norr?P Pagno skrev:
Off Topic, en historia ur livet:
En yngre släkting lurade med mig en sensommarkväll för att snatta lite majs på en åker.
Hon vrickade en fotled, och fick transporteras till lasarettet.
Jag plockade några kolvar, som jag tog hem och kokade.
Bläääh, det var fodermajs
Tja, vi har troligtvis haft hyffsat bra väder, torrt och varmt, ibland, allt för sällan, blött och varmt, vi ligger bra till verkar det som, här mellan sjöarna.... Ett eget litet odlingsparadis kallar min mor det för, hon bor utanför Uppsala, de har haft sämre väder än oss..KnockOnWood skrev:Hur lyckas du skrämma upp majsen så fint där uppe i norr?
Off Topic, en historia ur livet:
En yngre släkting lurade med mig en sensommarkväll för att snatta lite majs på en åker.
Hon vrickade en fotled, och fick transporteras till lasarettet.
Jag plockade några kolvar, som jag tog hem och kokade.
Bläääh, det var fodermajs
Bondbönor är den absolut godaste grönsaken. Tidigare år odlade vi den på många kvm och njöt av varenda böna vi plockade in. Kokta och sedan lite smör, salt, perfekta. Men även gott med lite finhackad schalottenlök och vitlök, även lite knaperstekt bacon, ekologiskt och närodlat, om man inte är vegetarian förstås.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 094 inlägg
Drack te hos en kompis igår. Hon hade en liten ynklig planta med chokladmynta, och oregano som växte som ogräs. Hjälpte henne att rensa lite och tog med "ogräset" hem.
Här frodas en stor kruka med jättefin chokladmynta, så jag skördade den och gjorde samtidigt ordning en kruka med den oregano som kommit upp med rötterna.
Resten av oreganon och den skördade myntan ligger på tork för vinterns behov i grytor och tekoppar.
Här frodas en stor kruka med jättefin chokladmynta, så jag skördade den och gjorde samtidigt ordning en kruka med den oregano som kommit upp med rötterna.
Resten av oreganon och den skördade myntan ligger på tork för vinterns behov i grytor och tekoppar.