Erövrat en bit av naturen, njaa, inte idag det tog lite längre tid

Trädgårdsredskap på nyfylld jord bredvid stenar och mossa, återspeglar arbete med att återställa grävd mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stenig trädgård med 34 skottkärror jord fylld, redo för plantering, spade i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I går fyllde jag upp allt som grävts bort, 34 skottkärror med jord krävdes det innan det var dags att plantera och det har jag gjort idag.

Nyplanterade buskar och perenner i en trädgård med mossbeklädda stenar och svart jord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyplanterad trädgård med stenstigar, stora stenar och assorterade växter mot en bakgrund av etablerad grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgårdslandskap nyplanterat med stenstigar, jord och olika växter efter grävarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Farfalle och 9 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Erövrat en bit av naturen, njaa, inte idag det tog lite längre tid

[bild] [bild]

I går fyllde jag upp allt som grävts bort, 34 skottkärror med jord krävdes det innan det var dags att plantera och det har jag gjort idag.

[bild] [bild] [bild]
Ser jättefint ut! (y):)
 
Tomat med ovanlig form som liknar en mans kropp hållen upp framför andra grönsaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En maskulin tomat!

Gurkplanta med små gurkor och gula blommor i ett växthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kunde inte motstå frestelsen att driva upp lite mera gurkplantor, de verkar ta sig....
 
A Abies koreana skrev:
Erövrat en bit av naturen, njaa, inte idag det tog lite längre tid

[bild] [bild]

I går fyllde jag upp allt som grävts bort, 34 skottkärror med jord krävdes det innan det var dags att plantera och det har jag gjort idag.

[bild] [bild] [bild]
Jag skulle varit överlycklig/stolt om jag hade haft det hälften så snyggt, riktigt imponerad!

Mvh P-A
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Fint!
Vi ser fram emot en statusbild i mitten av september :)
Inte september än men det tog sig hyfsat ändå, dock lite extra tätt där pölen var. Nu undrar jag bara hur jag ska bekämpa dyngstavarna. Räcker det med klippning eller måste jag rycka dem?

Grönt gräsmatta med ojämn tillväxt och en vattenpöl, med garage och bilar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
ghoti ghoti skrev:
Inte september än men...
Jo då, i alla fall här söderut är det september nu :)

Och jag tycker det ser riktigt fint ut (y)
 
  • Gilla
ghoti
  • Laddar…
OM ni låter barnen sätta EN planta i ett litet hörn av trädgårdslandet - Låt dom inte sätta en pumpa.
Undrar vart morötterna tog vägen?
 
  • Övertagande pumpaplantor i ett litet träramat trädgårdsland omringat av gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Idag var det taklagsfest!
De tolv fågelholkarna har fått sina tak lagda med råspont och takpapp.

Färgglada fågelholkar med nya tak uppställda på arbetsbockar i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Färgglada fågelholkar med nytt tak vid en taklagsfest, med ett glas vin och öl i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kallebo och 5 till
  • Laddar…
Naturliv Naturliv skrev:
Idag var det taklagsfest!
De tolv fågelholkarna har fått sina tak lagda med råspont och takpapp.
Skall bli spännande att se slutresultatet, jag förstår inte riktigt hur det skall sitta än så jag väntar ivrigt på att det skall bli klart. :)
 
Halvfärdig stenbrunn i trädgård med verktyg runtomkring, grön vattenkanna i förgrunden och hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Piffat till brunnen lite, men stenen tog slut, behöver typ 30 till för att täcka andra sidan.
 
  • Gilla
Pagno och 2 till
  • Laddar…
Hand som håller en nyskördad majskolv med synliga gulvita korn och delvis borttaget hölje.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skördat majs, inga stora kolvar, men goda...

Mvh P-A
 
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Skördat majs, inga stora kolvar, men goda...
Det är inte sant! Redan?

Jag pratade härom dagen med en majsodlande bonde, som brukar sälja till oss kringboende.
Majskolvarna ligger ute i ett öppet skjul, och en skylt säger "5 kr per styck, lägg pengarna i burken".

Men han sa att det dröjer nog åtminstone 14 dar innan de börjar skörda.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det är inte sant! Redan?

Jag pratade härom dagen med en majsodlande bonde, som brukar sälja till oss kringboende.
Majskolvarna ligger ute i ett öppet skjul, och en skylt säger "5 kr per styck, lägg pengarna i burken".

Men han sa att det dröjer nog åtminstone 14 dar innan de börjar skörda.
Men jösses vännen, vi har det ju varmare hos oss, ni bor i fel landsända, flytta hit vet jag......

Vi har bara tur med vädret och odlingarna, vindruvorna kommer sakta, björnbären likaså..

Mvh P-A
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det är inte sant! Redan?

Jag pratade härom dagen med en majsodlande bonde, som brukar sälja till oss kringboende.
Majskolvarna ligger ute i ett öppet skjul, och en skylt säger "5 kr per styck, lägg pengarna i burken".

Men han sa att det dröjer nog åtminstone 14 dar innan de börjar skörda.
Om jag skall vara helt ärlig så är det bara de i odlingslådorna som är klara, de på friland tar några veckor till innan de är färdiga....
 
P Pagno skrev:
Men jösses vännen, vi har det ju varmare hos oss, ni bor i fel landsända, flytta hit vet jag...
Ja, jag vet, det är upp och ner-vända världen.
Det lär ha siktats isberg vid ekvatorn, eller vid Kap Verde mer exakt :thinking:
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.