217 120 läst · 747 svar
217k läst
747 svar
Vad har Ni för traktorer ?
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 311 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 311 inlägg
Ja det gäller ju att bo rätt. Själv så tar min IRUS och åker ärenden med då å då utan att bli utpekad som byfåne.MathiasS skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Mvh Patrik
Jag har en MF702. Men i allmänhet är det en Toro landsmaster 117 som får agera trädgårdstraktor. Det är rätt bra klös i den också.
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Jobbade en tid med att köra en sån här JCB 2150 Fast track , vilken maskin
Plogade upp skogsvägar så timmerbilarna kom åt virket,var bra fart i den på landsväg också
ca 70 km/h med lastbilskärra bakom,spiralfjädring runt om.
Plogade upp skogsvägar så timmerbilarna kom åt virket,var bra fart i den på landsväg också
ca 70 km/h med lastbilskärra bakom,spiralfjädring runt om.
Logga in
Skapa konto
Vad är det för fabrikat på vagnen?Jckssn skrev:
Jag har f.ö också Mowi 400, fast på deras egen 1250-vagn. (antagligen har jag laddat upp bild på den tidigare)
Det är en Vänevagnen, dom tillverkas inte längre då ägaren/byggaren har gått i pension.H Haagbard skrev:
Varje vagn byggdes på beställning så det kan skilja en hel del mellan modellerna.
Min motsvarar 10-12 tons vagn av andra tillverkare.
Har kikat lite på att montera kranen på traktorn i ett Jake-fäste, men det blir ganska dyrt. Får se om jag kommer över något begagnat - däremot kommer jag uppgradera till elspakar så småningom.
Sen blir det att bygga ett tredje par stöttor, eventuellt gör jag om alla på en gång.
Planer finns däremot är det lite tight med tid, men hoppas hinna lägga ner lite mer tid på traktorn nästa vinter, huset kommer först
Tycker det funkar bra att ha kranen på traktorn då man inte behöver ha medJckssn skrev:
sej vagnen då man ska lyfta bilmotorer eller vad det nu kan vara.
Jake fäste såg intressant ut.Har lastat en hel del tunga grova stockar
utan stödben och ställer man traktorn rätt så har det gått bra.
Numera drivs hydraulpumpen till kranen med axel från vevaxeln men det kanske
inte vore så dumt med en koppling så man kan frigöra hydrauliken vid vägkörning.