galento galento skrev:
Byter du bakhjulen istället för att sätta på/av kedjorna på hösten ? Har sett att en del gör det.
Jag chansade i vinter och satte inte på kedjorna men det straffade sej när snökaoset var ett faktum:oops::cool:
OM jag behöver kedjorna byter jag hjul. De som sitter på traktorn på bilden är överdimension de med kedjor originaldimension.
Jag har inget aktivt skogs eller jordbruk (passivt dock) och bor i villa i samhälle. Så den gamle traktorn är bara en "hjälpreda" som finns till hands i händelse av att man behöver lite muskler.

galento
M MagHam skrev:
Så den gamle traktorn är bara en "hjälpreda" som finns till hands i händelse av att man behöver lite muskler.
(y)(y)Ja det är bra att ha lite mer kraft ibland. Såg att hjulen som sitter på vara biffigare :D

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Nu är det tyvärr inte min traktor men jag passerade den här skönheten tidigare idag och kunde inte låta bli att ta några bilder. Jag hoppas verkligen att ägaren inte misstycker, den var ju så vacker där i solskenet...

Röd vintage Porsche-Diesel traktor parkerad utomhus i solsken med en båt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
Köp!

Fin Porsche!

Jag köpte kombivagn till traktorn för en månad sen.
Grön traktor med timmervagn utan tippflak och med timmerstöttor, utrustad med Mowi 400-kran och vinsch.
Skapa konto

Matchande grön färg på tippflaket

Grön traktor med lastad timmervagn utan tippflak, utrustad med Mowi 400 kran och timmerstöttor.
Skapa konto

Här med tippflaket borta och med timmerstöttor.
Rejäl vagn med fin utrustning.
Mowi 400kran, 500hjul, vinsch, bromsat osv.
Ett till par timmerstöttor baktill ska jag tillverka annars är jag helnöjd!

• Gilla
Anders 1920-tal och 2 till
  • Laddar…
Jckssn Jckssn skrev:
Fin Porsche!

[bild]

[bild]
Ett till par timmerstöttor baktill ska jag tillverka annars är jag helnöjd!
Traktorägare har dom bästa leksakerna,
mvh
//En tvååring och en föredetta tvååring

• Gilla
Jckssn
  • Laddar…
galento
Visa bilaga 277902

Visa bilaga 277903
Ett till par timmerstöttor baktill ska jag tillverka annars är jag helnöjd![/QUOTE]

Snyggt ekipage (y) kanon att kunna ha flak på kärran också , och med kranen lyfta på / av.
Kan ju vara fint med ett par stöttor till för körning av längre virke.

Det här blir mitt första inlägg på byggahus.
Har en bm 218 från -65 :D(y)
Gul BM Volvo LM 218 lastmaskin från 1965 i ett snöigt landskap med lyft skopa och en stor snöhög.
Skapa konto

• Gilla
galento och 8 till
  • Laddar…
Oj, den ser ju ny ut! :love:

Denna tråd är ett levande monument över hur orättvisst det svenska samhället blivit. Vi borde införa begreppet geografi-rasism eftersom vissa kan få ha hur många traktorer dom vill inom socialt accepterade ramar och andra kan knappt ha en endaste traktor utan att klassas som idioter utan förstånd och vett. Bara för att man bor i storstan. Så fort det finns en applicerbar brottsrubricering ska jag polisanmäla min fru.

• Gilla
  • Haha
(Inte Alltid)Glad Ammatör och 11 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Denna tråd är ett levande monument över hur orättvisst det svenska samhället blivit. Vi borde införa begreppet geografi-rasism eftersom vissa kan få ha hur många traktorer dom vill inom socialt accepterade ramar och andra kan knappt ha en endaste traktor utan att klassas som idioter utan förstånd och vett. Bara för att man bor i storstan. Så fort det finns en applicerbar brottsrubricering ska jag polisanmäla min fru.
Räcker det inte med att ha blivit kränkt?

• Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Räcker det inte med att ha blivit kränkt?
Vissa saker behöver man stå upp för. Om inte en traktor är en sådan sak vet jag inte vad det skulle vara?

• Gilla
(Inte Alltid)Glad Ammatör och 1 till
  • Laddar…
En granne här har en fullstor traktor på uppfarten, min fru som gått i skola med honom säger att han alltid varit intresserad av traktorer. Så det är väl fråga om prioriteringar.

Jag borde förresten tinga svärfars Farmall från 40 el 50talet.

VolvoBm218 VolvoBm218 skrev:
Har en bm 218 från -65 :D(y)
Vilken pärla! Är det du som har snofsat upp den?

• Gilla
tompaah7503 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.