Kentisola skrev:
Länsförsäkringar "snabb besked" låter intressant. Vilken landsände? Jag hittar inget om det hos Länsförsäkringar Stockholm, där verkar man vara tvungen att boka möte med rådgivare.
Stockholm... Jag ringde dit på förmiddagen och hade offert i mailen samma eftermiddag.

Jag tror du måste fylla i uppgifter om dig själv och vad du vill låna till på den här sidan:
https://www.lansforsakringar.se/skane/privat/lana/bolan/ansok/

Sedan gör de en kreditkontroll på dig och återkommer enligt dem själva dagen därpå så sådär snabbt tycker jag väl i inte att tjänsten är. :(

Nu prövar jag själv tjänsten genom att fylla i mina uppgifter. Vi får se när och vad jag får för svar.

anders07 skrev:
Stockholm... Jag ringde dit på förmiddagen och hade offert i mailen samma eftermiddag.
Aha du ringde. :)
Ja, det är kanske ännu snabbare.

Per Eskilsson skrev:
Aha du ringde. :)
Ja, det är kanske ännu snabbare.
Ja, plus att de då inte gör någon UC på dig...

anders07 skrev:
Ja, plus att de då inte gör någon UC på dig...
Jag ringde men de vill att jag ska fylla i ansökan på webben dvs den vanliga vägen. Att via telefon lämna uppgifter och få ett erbjudande i mailen gick inte sa de. Kanske för att vi inte bara ska byta befintligt lån utan även utöka lånet pga husköp.

Kentisola skrev:
Jag ringde men de vill att jag ska fylla i ansökan på webben dvs den vanliga vägen. Att via telefon lämna uppgifter och få ett erbjudande i mailen gick inte sa de. Kanske för att vi inte bara ska byta befintligt lån utan även utöka lånet pga husköp.
Märkligt... Mig frågade de om jag ville utöka lånet samtidigt. Kanske tur och otur vem man får prata med eller mån av tid kanske...

É
Jag blev erbjuden 1,35% hos Länsförsäkringar, eller 0,62% rabatt. Sa som det var att jag hade 1,72 hos Nordea idag men att den skulle ner så sa det var ointressant egentligen.

Pratade med Nordea nu som jag haft i alla år, men de bara gratulerade och sa att de kan tyvärr max gå ner till 1,40%.

Finns väl ingen anledning att inte välja länsförsäkringar, förutom att det måste flyttas lönekonto? Inga andra krav hade de.

Ska kolla med SEB med men tar tre dagar för svar, men har jag inte mycket förhoppning på dem då de tjatar om fackförbund som jag ej är med i (första de frågade om).

Länsförsäkringar erbjöd 1,28% på tremånaders på ett lån med strax under 70% belåningsgrad. Då krävs att man har lönekonto samt sparar minst 500kr per månad och att man lägger sin hemförsäkring hos dem...

Per Eskilsson skrev:
Jag tror du måste fylla i uppgifter om dig själv och vad du vill låna till på den här sidan:
[länk]

Sedan gör de en kreditkontroll på dig och återkommer enligt dem själva dagen därpå så sådär snabbt tycker jag väl i inte att tjänsten är. :(

Nu prövar jag själv tjänsten genom att fylla i mina uppgifter. Vi får se när och vad jag får för svar.
Jag ansökte om att flytta bolånet via deras hemsida för mer än 2 dygn sedan. Jag har fortfarande inte hört något från dem. Inget erbjudande via mail eller telefon. Så sådär vidare snabb är deras tjänst inte. :thumbdown:

Någon som vet om deras snabbesked är en ny grej eller hur länge de haft den?

En minut efter jag postade mitt förra inlägg ringde Länsförsäkringar upp mig. Kanske en ren tillfällighet, kanske inte.

Oavsett vilket så kunde de inte erbjuda mig mer än 35 punkters rabatt (dvs deras listränta på 1,97-0,35 = 1,62 %) såhär direkt på telefon. Jag tror helt enkelt att de hade gett upp mig som kund redan innan de ringde mig (jag hade angett att vi har en ränta på 1,04 %, vilket vi skulle ha om vi blev kund hos vår bank idag) och försökte istället sälja på mig en jämförelse av försäkringar.

När jag frågade hur länge de haft deras "snabbesked" via hemsidan så visste han inte riktigt vad jag menade. Tror helt enkelt att det inte finns något snabbesked, åtminstone inte något som fungerar snabbt.

É
Jag blev uppringd dagen efter av länsförsäkringar, stockholm. SEB kunde inte ens bevilja mitt lånelöfteansökan fick jag mail på, skumt tycker jag. Man undrar ju om man knappat in nåt fel, har 75% belåning. Men men får väl bli länsförsäkringar 1,35%.

Bank SEB
Lån: 4.2 milj
Belåning: 64%
Ränta 3mån: 0,75 punkter över upplåningsräntan, idag 0,96%

• Gilla
thomasp och 1 till
  • Laddar…
Lars_A skrev:
Bank SEB
Lån: 4.2 milj
Belåning: 64%
Ränta 3mån: 0,75 punkter över upplåningsräntan, idag 0,96%
@Lars_A , vad skulle du säga är orsaken till att du lyckats få så bra ränta? Vi är många som undrar hur du lyckats vrida om armen på Satans Hantlangare På Jorden.

• Gilla
Kentisola
  • Laddar…
ja, +75 punkter hos SEB är det väl inte många som får för tillfället...?!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.