gifen skrev:
Jobbar med allt inom renovering men för det mesta köksinstallationer och platsbyggda lösningar. Större delen av vårt material får vi utkört till plats, sophanteringen tar sortera hand om, i bilen har vi enbart verktyg och förbrukningsmatrl.
Så caddyn storlek funkar bra, dom få gånger man behöver komplettera så funkar takräcket 9 fall av 10

Ungefär det jag med jobbar med i huvudsak men jag tycker det är smidigare att själv ordna med sig materialet som behövs då det blir för kostsamt och osmidigt att beställa med leverans när det oftast bara är lite saker man behöver i materialväg...

Sortera vet jag inte vad det är och ifall det finns härnere så vi tar hand om avfallet också och lämnar på återvinningsstationerna vilket fungerar smidigt i de flesta fall.
 
Sortera eller byggsäcken som den också kallas är kraftiga säckar i oilka storlekar som man kastar allt skit i, sen kommer dom ut och hämtar soporna. Mycket smidigare än kontainrar så slipper man stå och källsortera på tippen sen. Andra fabrikat är bigbag, wiklund, ragn sells mm.

Deras smallsäckar är dessutom perfekta för trädgårdsavfall!
 
Mercedes 280SE coupé 3,5 -70 (svensksåld)
Mercedes 500E -92
Volvo 240 Turbo -81 (12.400 mil)
Volvo Amazon kombi -69 (fd civil polisbil)
Skoda Pickup Diesel -98 (kombinerad arselförflyttare, skräpförflyttare och fyndhämtare)
 
Jag kör en Toyota Avensis Verso -03:a.
Det är en bra bil för en sexpersonersfamilj. Sju säten och alla är riktiga, även de två bakersta, och alla utom de två främsta går att ta bort.
Väldigt viktigt för oss är att det dessutom är individuella säten så att vi kan på långresor kan ha sex säten i och ett av de bakersta ur till förmån för bagage.

Som renoverarbil sväljer den en hel del med fem säten borttagna. Man kan förstås inte lägga några skivor i den men jag har lyckats ställa fyra-fem stycken lite på diagonalen. Och så har jag förstås dragkrok och takräcke.

Naturligtvis inte på något sätt en "kul" bil, men praktisk.
 
Pickupen har många fördelar. Speciellt när den inte är putsad och man behöver vara så himla rädd om den.
Bara ta allsköns bråte, slänga upp på flaket och sen åka till soptippen eller liknande.
Frakta långa brädor är lite krångligare. Känns ju dumt att börja dra en släpkärra när man har flak...
En liten ram av spillvirke i bakkant på flaket löste det fint. Flakbågen är såpass ovårdad att jag inte behöver oroa mig att lägga virke på den.

Rednecklösning som funkar fint! Perfekt med stepside, bara kliva upp på sidan och rangera virket :)

Vad farbror blå säger om lösningen vet jag dock inte :D

Dålig bild, skitig lins på telen :blushing:

Edit: Lade även in hur baken ser ut på bensinslukaren. Alltid retar det någon pokemon-pickis ;)
 
  • chevan.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • cheva2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
rampante och 2 till
  • Laddar…
Cool text, lite samma stil som min. :)
 
Lyfter tråden i ett sista försök att få se tips på hur folk inrett sina skåpbilar...

På tisdag ska jag hämta ut min nya och börja bygga... Yeaaaah.... äntligen. :)
 
vojma skrev:
...dessa spår lutar svagt in mot väggen för att motverka att lådorna ska kunna falla ur vid kurvtagning...
[bild]
Kan meddela att lutningen (ca 1/15) var för lite. Har ägnat en hel dag till att sortera skruv.:@ Nu har jag en gummistropp framför lådorna.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
vojma skrev:
Kan meddela att lutningen (ca 1/15) var för lite. Har ägnat en hel dag till att sortera skruv.:@ Nu har jag en gummistropp framför lådorna.
Muhahahahaaa!! d^_^b
 
Usch, det lät inte roligt...

Fan vet om det inte varit billigare att kasta skiten och köpa ny skruv om man räknar med att man kunde jobbat den dagen och dragit in pengar istället... ;)

Fan vad jag längtar till tisdag nu :p
 
Vet ju att detta är ett forum för konsumenter men är ändå nyfiken på ifall någon här har kunskap och erfarenhet av elektroniska körjournaler typ följande som verkar väldigt vettig för att man ska slippa skriva ner allting flera ggr om dagen var man kör...

http://www.kala.se/visa-produkt/Körjournal-elektronisk-AutoGear-95.aspx

Det går ju även att ha nytta av som konsument... ;)
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
V8dc skrev:
Edit: Lade även in hur baken ser ut på bensinslukaren. Alltid retar det någon pokemon-pickis ;)
Jag visste inte att man kunde ha upp till 8 tecken på personliga reg-skyltar nu ;)
 
Nya tjänstebilen för mig som förvaltare och projektledare på ett mindre fastighetsförvaltningsbolag. Skåpbil då jag gör allt möjligt vid sidan av kontoret och att driva företaget. Tex fastighetsskötsel, bygga kök, kakla badrum, ja alla jobb som behöver göras i hyresfastigheter.

Får precis in allt jag behöver, långpasset på diagonalen. Jag har allt i varukorgar så allt är i hyffsat ordning. Har tänkt på ngn inredning men tycker att det räcker med korgar, särskilt då man tömmer skåpet på 10 min när gräsklipparen skall in eller som Tysklandsresan inför midsommar.;)
 
  • 008.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 009.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 010.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Paul-Staffanstorp skrev:
Vet ju att detta är ett forum för konsumenter men är ändå nyfiken på ifall någon här har kunskap och erfarenhet av elektroniska körjournaler typ följande som verkar väldigt vettig för att man ska slippa skriva ner allting flera ggr om dagen var man kör...

[länk]

Det går ju även att ha nytta av som konsument... ;)


Har du inte bilen endast att åka med i jobbet?
I så fall är det väl bara tanka och åka.
Jag skriver i alla fall ingenting. Kanske missat något och åker på restskatt som heter duga :O
 
kirderf83 skrev:
Har du inte bilen endast att åka med i jobbet?
I så fall är det väl bara tanka och åka.
Jag skriver i alla fall ingenting. Kanske missat något och åker på restskatt som heter duga :O
Jo det har jag men åtminstonde när man har enskild firma är man skyldig att upprätthålla en körjournal och gör man inte det kan man få en jäkla smäll om man åker på en granskning...

Jag är bara så evinerligt trött på att skriva allting för hand och det upptar mycket tid som man hellre kan nyttja att dra in pengar och göra det man tycker är roligt istället...
1200:- är då en liten summa i sammanhanget...om det fungerar bra vill säga. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.