Landrover defender 90 årsmodell 09, den perfekta gårdsbilen
Landrover 88 serie 2A årsmodell 66

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Enk Projektet skrev:
SAAB 9-3 -07 som bruksbil

Och så denna

[bild]
Den gilla jag! :wow:

Gårdsbil/Traktor: Ford Explorer XLT AWD :)
Hustruns Bil: MB C240 4MATIC :cool:
Reservbil: Golf Variant q(;^;)p

Suzuki Grand Vitara, bra dragmaskin och lämplig att köra på kostigarna till torpet. Inte så jättebra lastutrymme dock, ser mer ut än det är. Drar lite väl mycket soppa dock, snittar på lite drygt litern/mil i blandad körning. Frugans Peugeot 107 bränslesnål men inte direkt någon packåsna :rolleyes:

Subaru Legacy kombi som bruksbil, Toyota Yars Verso som extrabil och en gammal Opel Combo som skitbil...

K
Ingen mer som vill bidra med sina inredningar i skåpen?

Ska själv bygga inom en snar framtid så behöver lite inspiration

Eller om någon har en länk till någon annan sida som det finns lite bilder

Mvh

kirderf83 skrev:
Ingen mer som vill bidra med sina inredningar i skåpen?

Ska själv bygga inom en snar framtid så behöver lite inspiration

Eller om någon har en länk till någon annan sida som det finns lite bilder

Mvh
Jag kan fota inredningen i min firmabil om du vill, den är ju avsedd för mekverktyg men det är ju i stort likadant.

K
skalman1 skrev:
Jag kan fota inredningen i min firmabil om du vill, den är ju avsedd för mekverktyg men det är ju i stort likadant.

Jättegärna!

kirderf83 skrev:
Jättegärna!
Då fixar jag det så fort jag har möjlighet. :)

vojma skrev:
Har en 04:a VW Transporter som jag inrett. Har byggt hyllorna av 7mm björkplywood med en 25x45 i fram- och bakkant. De stående delarna är av 18mm limfog. Nedersta hyllan är 30 bred men de blir sedan smalare högre upp. Sortimentlådorna är från Jula 69:-/st och i riktigt bra kvalité. Spåren frästa med en 18mm fräs 8 mm djupt. Dessa spår lutar svagt in mot väggen för att motverka att lådorna ska kunna falla ur vid kurvtagning. Ska även bygga på bilens högra sida när tid gives...
[bild]
Snyggt jobb, men räcker 7mm för att belasta ?

Vore ju kanon i så fall för jag har kört med 10mm i den bil jag har nu men till början av sommaren ska jag ju bygga nytt i den nya bilen och allt man kan spara vikt på är ju bra...

Smart med facken för sortimentlådorna än om nu jag är fast i Festoolträsket med deras sortainers eftersom jag förbrukat ex antal liknande dina eftersom jag inte tyckt de hållt så bra trots de varit köpta på Ahlsell och andra ställen... :S

Hur har du förankrat det hela i vägg och tak, med vinklar bara ??

Paul-Staffanstorp skrev:
Om man spårfräser alt. Spårsågar i fram och bakstycke torde ju 4mm bära nog på 300djup?! Det tycker jag iaf... d^_^b

Paul-Staffanstorp skrev:

Vore ju kanon i så fall för jag har kört med 10mm i den bil jag har nu men till början av sommaren ska jag ju bygga nytt i den nya bilen och allt man kan spara vikt på är ju bra...

Smart med facken för sortimentlådorna än om nu jag är fast i Festoolträsket med deras sortainers eftersom jag förbrukat ex antal liknande dina eftersom jag inte tyckt de hållt så bra trots de varit köpta på Ahlsell och andra ställen... :S

Hur har du förankrat det hela i vägg och tak, med vinklar bara ??
7 mm räcker gott och väl för mina verktyg. Funderade på 4mm men kände att 7mm kändes bättre. Hyllorna är som sagt stagade med en 25x45 som är spårfäst som Slacker sade. Dessutom har jag "jackat in" 25x45:surprised:rna i limfogen för öka bärigheten och så att skruven (det sitter en 5x50 i varje "korsning") inte ska behöva bära hela vikten. Min ursprungliga tanke var att limma i spåren men jag gjorde inte det då jag inte var 100% säker på att det var exakt så här jag ville ha hyllorna. Jag har nu kommit fram till att jag ska in med en hylla till i facket till höger om sortimentlådorna.

Förankringen har jag gjort med vanliga möbelvinklar, totalt 8 st.

En 2008 VW Caddy 1.9TDi DSG med ensidigt System Edström - Tre hyllor och 4 lådor bak.
Och en 2009 VW Passat 2.0TDi 4Motion d^_^b

Och nej... frugan har inte körkort... :cool:

• Caddy.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en VW Passat 1.8 -00 som privatbil. Ska se om jag kan finna en bild vid senare tillfälle.

Som firmabil har jag en VW Caddy -05.
Dock har jag ingen bild på själva bilen, utan bara på inredningen.
Inredningsmässigt så har jag modifierat hyllsystemet som fanns i bilen när jag övertog den av en fd. kollega. Justerat höjden på hyllorna för att få plats med två sortimentlådor och kabelrullar under. Har sågat till skiljeväggar av forma plywood och skruvat fast i hyllorna och på så sätt fått flera olika små fack för olika typer av fästmaterial och div. elmaterial.
Har gjort ett hyllplan av forma plywood i taket för slangar och dragfjädrar. Plus lite småfix.

1.jpg
Skapa konto

2.jpg
Skapa konto

3.jpg
Skapa konto

4.jpg
Skapa konto

5.jpg
Skapa konto

6.jpg
Skapa konto

7.jpg
Skapa konto

//Patrik

Jag känner mig lyckligt lottad eftersom jag har en bil för varje behov :)

Familjebilen är en Volvo V70 AWD 2,5T. Fraktar skönt och pigg motor.

Pendlarbilen är en Toyota Corolla. BILLIG! Enda som räknas där, förutom nästa fördel: Går aldrig sönder. Helt opersonlig, men vem bryr sig när enda uppgiften är att frakta arslet till jobbet.

Övriga bilen är en Cheva Pickup stepside. Lastar jättebra skräp till soptippen. Drar vad du vill! För mig är det kanon eftersom volvon är för vek att dra båten. Dessutom så känner man sig härligt redneck! Bara mullra fram och vara lite fränare än alla andra :wow: ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.