Opel Vivaro långa modellen med skjutdörr på bägge sidor. Förhöjt golv med med ca 10cm och under detta lådor som är utdragbara. Hylla utmed en långsidan där halva hyllan är "felvänd" eftersom det finns dubbla skjutdörrar. Samt Thule hantverkarmarkis på 3x 2,5 meter.
 
Chevrolet Suburban -08 inredd med arbetsplats för dator etc. samt en Volvo 940 med takräcke. Sävsjösläpet täckt vagn.
 
verktygsgurun skrev:
Opel Vivaro långa modellen med skjutdörr på bägge sidor. Förhöjt golv med med ca 10cm och under detta lådor som är utdragbara. Hylla utmed en långsidan där halva hyllan är "felvänd" eftersom det finns dubbla skjutdörrar. Samt Thule hantverkarmarkis på 3x 2,5 meter.
Låter ju smidigt men fungerar det tillfredsställande med tanke på att det ofta blåser när det regnar också...
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Låter ju smidigt men fungerar det tillfredsställande med tanke på att det ofta blåser när det regnar också...
Inbyggda stödben....placerar bordsåg och sågställning vid dessa och spänner fast benen i dessa som extra säkerhet vid blåst. Funkar ok.
Skönt att stå under tak när det regnar och även när solen steker på.
 
K
Inga fler bilder på inredningar?
Behöver inspiration
 
VW Caddy carera cup 2008 som arbetsbil, folk gnäller att caddyn är i minsta laget men jag får då plats med det mesta jag behöver, jobbar uteslutande i stan så en stor bil är uteslutet, ratta runt en vivaro eller transit i gamla stan är inget jag längtar efter:)

VW Golf R 2010 som privat/lekbil <3
 
gifen skrev:
VW Caddy carera cup 2008 som arbetsbil, folk gnäller att caddyn är i minsta laget men jag får då plats med det mesta jag behöver, jobbar uteslutande i stan så en stor bil är uteslutet, ratta runt en vivaro eller transit i gamla stan är inget jag längtar efter:)

VW Golf R 2010 som privat/lekbil <3
Då måste du ju i gengäld vara låst till att dra med ett släp istället så fort det behövs lite material typ gips och reglar...
Men det beror på vad du jobbar med förstås...

Personligen föredrar jag min förlängda Primastar före t.ex en liten caddy med släp när jag jobbar i stan... :rolleyes:
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Då måste du ju i gengäld vara låst till att dra med ett släp istället så fort det behövs lite material typ gips och reglar...
Men det beror på vad du jobbar med förstås...

Personligen föredrar jag min förlängda Primastar före t.ex en liten caddy med släp när jag jobbar i stan... :rolleyes:
Köper ditt argument helt klart - MEN skulle jag ha ett större skåp skulle den få jobba på samma sätt som ett släp, dvs köra material men även betongsskräp och annan dynga till tippen som man helst inte vill ha i bilen.
På så vis kan jag tycka att en liten Caddy är optimal - Den är smutt för det mesta - Men ibland är den helt klart för liten.

För mig handlar det om planering - Inför ett jobb och etablering så får man se till att få med sig ALLT material på en sväng med släp för att slippa dra runt på det och leta parkering mer än en dag, hinner jag så dumpar jag gärna vagnen till lunch eller 9 fikat (Det är för övrigt ganska så hopplöst att hitta parkering redan utan släp i den här stan q(;^;)p )
 
Jo så blir det ju tyvärr men jag tycker det fungerar smidigt ändå.
Själv har jag byggt inredning på båda sidor i skåpet.
En smalare sektion längs vänster sida och en lite bredare längs höger och på så sätt har jag ett utrymme på ca: 70cm bredd i mitten med fulldjup och fullhöjd.
Detta utrymme räcker oftast till allt som ska lastas både till och från kunder.
Sällan jag har betongskräp och sådant som skitar ner mycket och har jag det så lägger jag det i murarbaljor eller hinkar så det håller sig samlat...
 
Ahh, vad skönt det är att vara elektriker och slippa köra gipsskivor och annat stort material. En bunt VP-rör, det böjer man in i bilen eller spänner fast på taket. :cool:

//Patrik
 
Det jag funderar på är vilken hantverkarbil som är värst att krocka med, jag gissar på vvs, de har massor av rör på taket som spjut, inne i bilen ligger ton med mässing och väntar på att bli projektiler.
 
pbengtsson skrev:
Det jag funderar på är vilken hantverkarbil som är värst att krocka med, jag gissar på vvs, de har massor av rör på taket som spjut, inne i bilen ligger ton med mässing och väntar på att bli projektiler.
Haha Jo, jag skulle nog satsa min krona på en VVS-bil jag också. :D

//Patrik
 
Min buss som jag har är fylld med all tänkbar mek utrustning som har en vikt på ca ett ton.
Den innehåller alla möjliga mek verktyg, oljedunkar, sprayburkar, kompressor, mapgasbrännare, portopower, stora verktygslådor, spärrblock m.m.

Kan nog bli spännande om man krockar tror jag. :)
 
  • Gilla
sj6
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp skrev:
Då måste du ju i gengäld vara låst till att dra med ett släp istället så fort det behövs lite material typ gips och reglar...
Men det beror på vad du jobbar med förstås...

Personligen föredrar jag min förlängda Primastar före t.ex en liten caddy med släp när jag jobbar i stan... :rolleyes:
Jobbar med allt inom renovering men för det mesta köksinstallationer och platsbyggda lösningar. Större delen av vårt material får vi utkört till plats, sophanteringen tar sortera hand om, i bilen har vi enbart verktyg och förbrukningsmatrl.
Så caddyn storlek funkar bra, dom få gånger man behöver komplettera så funkar takräcket 9 fall av 10
 
Skoda (caddy) pickup med kåpa, perfekt arbetsbil så länge man inte behöver köra gipsskivor måste städas innan man lastar = alltid nystädad :)
VW caravelle lb-reg med 2 stora lådor bak och lastutrymme, går att vika ner väggen om man ska köra skivor, tyvär går det bara in 90 skivor. går att lasta bra med saker bak och ändå 5passagerare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.