Paul-Staffanstorp skrev:
Eftersom inte ni kan lugna er och det tar tid för mig att bygga inredningen så lägger jag ut en bild på själva bilen i nuläget och så får det komma bilder på inredningen när jag är klar med det...
Än om jag har fått tillåtelse så är jag inte mycket för att göra reklam så jag maskar lite fult i logga och övrigt trots allt.

Men nu får ni en bild av det hela iaf... ;)
Det kallar jag för fälgar! Men varför svart? Ska du börja jobba för de på andra sidan? :blushing:
 
Haha... Nä du, men jag har dålig erfarenhet av vit skåpbil då den jag haft innan var en identisk fast vit Primastar...
Asfaltstänk och små rostprickar gjorde snabbt att den såg tråkig ut...
Dessutom kör ju nästan alla med vita skåpbilar, så jag ville sticka ut när jag fick chansen... ;)

Vad gäller fälgarna så kände jag mest för att pimpa upp bilen lite så det blev dessa fälgarna med 245x40x18 istället för originalets 205x65x16... :p
 
Redigerat:
Är det C däck eller är det vanliga personbilsdäck?
 
nino skrev:
Är det C däck eller är det vanliga personbilsdäck?
Tveksam till att det är c-däck då det inte står något c på dem som på originalen, men personligen begriper jag inte skillnaderna...
Jag har bara kollat med de som fixade det till mig att både fälgar och däck är godkända till bilen.
 
Den bilen såg ju fin ut Paul, kul med bussar som inte är vita. :)
 
skalman1 skrev:
Den bilen såg ju fin ut Paul, kul med bussar som inte är vita. :)
Tack... det var väl så jag också tyckte när man fick chansen att välja...

Sist blev det bara "jag måste ha en skåpbil" och då hade man inte tid och vänta...
 
ok
c däck är för tyngre bilar, däcksidan är starkare, tror det är flera lager
bra om man ofta kör med tungt lass
nu blev ju jag sugen på tuffare fälgar till min buss.... :)
 
Ja, jag har C-däck på min.
Den går alltid med tung last, jag har ca 200kg kvar till maxlast i min med verktygen med.


Citroen Jumper:n jag hade stod alltid på islagsgummint bak. :)
 
Nu kommer gnällkärringidioten.....
Jag har aldrig fattat det där med lågprofildäck :S
Förutom att det är fult så är det ju bara obekvämt.
Vad jag vet så finns det inte några fördelar. Och nä, väghållningen blir inte bättre.
Vet att jag är rätt ensam om den åsikten dock.

Stort grattis till skåpbilen! Skitsnygg och grymt val med färgen d^_^b
 
Väghållningen _blir_ bättre förutsatt att övriga bilen matchar arrangemanget. En skåpbil gör det inte :)
 
V8dc skrev:
Nu kommer gnällkärringidioten.....
Jag har aldrig fattat det där med lågprofildäck :S
Förutom att det är fult så är det ju bara obekvämt.
Vad jag vet så finns det inte några fördelar. Och nä, väghållningen blir inte bättre.
Vet att jag är rätt ensam om den åsikten dock.

Stort grattis till skåpbilen! Skitsnygg och grymt val med färgen d^_^b
Om man har en riktigt snabb bil som kräver rejäla bromsar kan man inte ha högprofil. Sen blir väggarna på däcken mycket starkare med låg profil och på en bil med extrem kurvhastighet känns det extremt mycket trevligare
 
Personligen gillar jag mest det för utseendets skull men smaken är ju som baken... ;)
 
...eller i detta sammanhanget som tvillinghjul. :wow:
 
Nä nu vill jag se fler bilder av hembyggda inredningar....

(Paul: Fatta piken!)
 
vojma skrev:
Nä nu vill jag se fler bilder av hembyggda inredningar....

(Paul: Fatta piken!)
I bästa fall kommer det bilder ikväll men nu går jag bara och väntar på att jag ska våga starta sågarna utan att grannarna kommer springande... tro jag är rastlös eller... :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.