mycke_nu skrev:
Se upp med XC90 med GMs 4T60-E automatlåda, det finns snart inga delar kvar till dessa enligt min automatlådeexpert. Aisin-lådan till V8an är OK, om man struntar i Volvos råd och faktiskt byter oljan ibland..
Bra att veta, ännu fler anledningar att avstå en sådan då.
 
Vagnparken består av en Kia sportage, en VW touareg och en Mercedes Vito.
 
Vad kostade den mycke_nu?
 
Kattvovven skrev:
Första riktiga bilen köpt.
En VW Passat -05. Kört och testat enheldel olika bilar, men denna älskar jag :)
Lätt att trivas med, första Passaten för mig var en -77, sen blev det en -87 följt av en -99, ett par misstag med Volvo V70 och Audi A6 (härifrån och framåt är det Quattro och 4Motion) en Passat igen, -07 och kör för närvarande en Passat -12.
 
Nyfniken skrev:
Vad kostade den mycke_nu?
148 kkr. Dom är inte billiga.
 
slacker skrev:
Uppdatering: Caddyn är nu lite mot min vilja såld - Fanken vilken fin bil och den blir saknad. En -08 med 6900 mil på mätararen i det skicket ÄR svåra att hitta.

Dessutom var nog aldrig Passaten en 2009 när jag tänker efter - Det är ju en 2010 uttagen i November 2009.

Idag står det dock en 2012 Nissan Navara Double Cab 2.5CDi 190HP LE 5A/T DiffLock på Caddyn's plats, börjar bli liiite trångt på infarten (y) :
Hmm... Kunde inte låta bli att handla en till kärra i dagarna och uppdaterar därför listan;

2012 Nissan Navara 2.5CDi
2010 VW Passat Variant 2.0TDi 4Motion
2006 Peugeot 307cc

Tillskotten är då en 2006'a Peugeot 307cc 2.0 med extra allt och ca 4370 mil på mätaren i mycket bra skick och självklart till ett mycket bra pris annars skulle jag nog inte köpa en CAB i mitten av November... :confused: Bilden är på en liknande bil.

peugeot-307cc-01.jpg

Peugeot'en är frugans bara hon får tummen ur och skaffar körkort! Den verkar minst sagt sitta djupt...

Och var det trångt innan så går det inte längre med tre bilar och släp på vår lilla plätt! Gah!
 
Då ska vi se..
Tar i storleksordning:
Peugeot 205 cab 87 vit.
Peugeot 205 turbo 4x4 typ lila
Peugeot 406 sedan 2002 svart.
Nissan skyline kombi 1999 vit.

Sen hattlar sambon runt i vad hon kallar en röd bil, dvs en Renault megane sedan 2002.

Edit: firmabilen är en 2006:a v8 på ca 580hk å 2700nm. Yep, jag är en trucker...
 
Redigerat:
Privat Toyota avensis-2010(nästa gång en chipningsbar bil då kompisen är nu skyldig mig 3 chipningar) , firmabil opel vivaro skåp-2011
 
Volvo V50 T5 AWD
 
Passat 90:a
8000:- med nya vinterdäck.
Nä den är inte till salu :)
 
Peugeot 406 coupe sedan 4år tillbaka, Totalt opraktisk bil att ha om man renoverar hus men utsedd till världens vackraste bil har dom blivit :cool:
 
Enoksson skrev:
Peugeot 406 coupe sedan 4år tillbaka, Totalt opraktisk bil att ha om man renoverar hus men utsedd till världens vackraste bil har dom blivit :cool:
Lillenok?
 
Körde ju Golf genom hela flyttandet av 60x2440 plattor, ingen aning om hur denna fun kade men Golf gick bra :)
 
crilleolsen skrev:
Lillenok?
Stämmer bra det! Även internet verkar litet :)
 
Men mysigt... Har du inte garageprojektet här på bh? inte sett det nämligen;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.