Jan-Å skrev:
Jag fortsätter att rekommendera Jeep hellre än Rover ;)
Det är inte utan at jag håller med, men jag inbillar mej att Rover har bättre framkomlighet i terräng, vilket är viktigt för mej. Vägen kan blåsa igen var tredje timme här på vintern, och det är 5 km till civilisationen. Dvs om man kallar sin brevlåda för civilisation..

Körde fast ordentligt med min gamla Explorer ett antal gånger, så att kunna höja bilen mha luftfjädringen känns ganska attraktivt.
 
BMW 320D -01
Audi A4 Tdi Quattro -98 , klart den bästa 4wd bilen jag haft,
Ford Sierra Cosworth Rwd -88, busbil delux :)
Plymouth Sport Satellite -66 minst en bil med gammal vinkeljärns spis måste man ha.
 
Volkswagen Passat Tdi -99, SAAB 900 -91, Opel Kapitän -51, det är bilarna som är i trafik, sedan så har vi en VW -56, SAAB 93 -57, SAAB 93F -60, DKW F102 -65. Alldeles för många bilar alltså :)
 
Kapitän -51 låter ju smaskigt Kurtivan! :cool:
 
BMW 523 Touring, - 06. Den fick ersätta min gamla Saab 9-3 där allt började ramla sönder.
 
Då jag köpte min första Discovery fick jag rådet: Om du tittar under motorn och det inte droppar, är nog oljan slut! (y)
 
Volvo 940se -96 med påställd stressfläkt, och en Volvo v70 glt -99. Billigt bilägande.

Sent from my ST17i using Byggahus
 
2009 - BMW 320d kombi
2012 - VW Passat 4motion kombi
 
Kurtivan skrev:
Volkswagen Passat Tdi -99, SAAB 900 -91, Opel Kapitän -51, det är bilarna som är i trafik, sedan så har vi en VW -56, SAAB 93 -57, SAAB 93F -60, DKW F102 -65. Alldeles för många bilar alltså :)
Det är ju bara sju bilar :p

Förutom Tahoe och F-150 har vi följande Volvo: en vit 245 (-90), en röd 245 (-86), en grå 145 (-70), en blå 144 (-67) och en grön PV (-61). Förutom dessa har vi en Ford Fairlane 500 (-65), en Chevrolet Caprice (-78) och en Chevrolet van-buss (-88). Tror det blir tio totalt nu när sambon gjort sig av med några :p
 
Kör en Citroën BX 14 -89 privat och fick nyligen en Peugot Partner L2 som firmabil.
Köpte en enkel hylla på Jula och satte in i skåpet sväljer mycket av allt skit man har.

Jävligt stökigt i bilen då allt mer eller mindre bara är inkastat från gamla bilen.
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1349777692.431911.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1349777709.327879.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
mycke_nu skrev:
Det är inte utan at jag håller med, men jag inbillar mej att Rover har bättre framkomlighet i terräng, vilket är viktigt för mej. Vägen kan blåsa igen var tredje timme här på vintern, och det är 5 km till civilisationen. Dvs om man kallar sin brevlåda för civilisation..

Körde fast ordentligt med min gamla Explorer ett antal gånger, så att kunna höja bilen mha luftfjädringen känns ganska attraktivt.
Var ju ett tag sen du skrev så det kanske är försent att protestera ;) men jag har då inte sett nån Rover som imponerar offroad där jag har åkt :rolleyes: Jeep är bättre anser jag, annars är Suzuki ett billigare alternativ och Toyota ett dyrare.
 
Det blev en bensindriven riskokare till slut. :)

Screen Shot 2012-10-22 at 8.59.10 AM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
namor
  • Laddar…
En Toyoda blev det alltså. :)
Den ser ju ut att vara i fint skick.


Morsan håller på och spanar efter en annan bil men attans vad dåligt med kul bilar det finns nu egentligen.
Nu har hon till och med provkört XC90 och Outlander men dom är ju så små och mesiga i jämförelse.
Lär nog sluta med en Tahoe igen eller kanske en Suburban (jag tror inte att hon uppskattar att bli retad för att ha en liten bil när hon har en Tahoe) ;).
 
Redigerat:
Tufft med tanter som kör bilar med attityd! (y)
 
Verkar ju finnas gott om liftkit till dom där japsarna.......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.