SAAB 9-3 SS 2.0t 2003a.

Ganska trevlig bil, och betydligt skönare att köra än Peugeoten från tidigt 80-tal jag lånade innan, länge leve styrservo och AC =)
 
Kör en Volvo V70 3.2 AWD, gillar volvos sexor samt att kunna ta sig fram ok på vintern med fyrhjulsdriften.
 
skalman1 skrev:
Just nu har jag en BMW 520I Touring -98 att åka i tills Chevan är klar.
Ca 30 år för ny men nu får det duga. :)
Ja, det märks att det är en modern bil iaf.
Tredje dagen på rad som en glödlampa går sönder och den piper och varnar för tom spolarvätskebehållare fast det är fullt.
Dessutom har framvagnen börjat slamra så delar är beställda.

Blää, jag vill ha ihop chevan snart. :thumbdown:
 
Ja hellre en 30 år gammal bil med trasiga glödlampor och konstant sladdrig väghållning!
 
Japp.
 
ullberg
mycke_nu skrev:
Ja, det är väl de flesta när det gäller Range Rover.. :| Får väl säga att jag inte har några större illusioner om kvalitén, men framkomligheten väger tungt för mej.

Funderar på P38 HSE med stora V8an just nu. Årsmodell ca 2001, sedan blir dom lite dyra att ha som gårds-/byggbil.
Är det inte så att just bensin V8: orna på P38 som är kända för att de är upphovsmän till ett helt nytt motorfel, att cylinderfodren släpper från blocket, och ramlar ner i motorn (med allt annat än trevliga följder), bara RangeRover som fixar en så sak... ;)

Som jag hört det beror detta på att det var samma maskiner som tillverkade dessa motorer och de på 60-talet, lite sämre toleranser sådär 30-40 år senare, vissa stämmer måtten på och då är det inga problem. Vissa har aningens för små foder och lite stort lopp i blocket, då kan det gå sämre. Lite roulettkänsla med andra ord, men så ska det väl vara med engelska bilar...

/U
 
Ja, det där blir nog ett äventyr om det blir av.. :)
 
skalman1 skrev:
Just nu har jag en BMW 520I Touring -98 att åka i tills Chevan är klar.
Ca 30 år för ny men nu får det duga. :)
Nu har jag ingen bmw längre. :cool:(y)
 
DSC00955.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min bil: 99as Chevrolet Tahoe LT med Vortec 350, diffad bakaxel, triplexdrag, 2-/4-hjulsdrift och 4-stegs automat med elektriskt styrt hög/låg register

DSC01066.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En del av sambons bil :p Det är en 89:as Ford F-150 XLT Lariat, 351W och C6-låda, 2-/4-hjulsdrift, hög/låg register, 33-tums däck

Sen har vi några fler också...
 
  • Gilla
1457g och 1 till
  • Laddar…
ullberg skrev:
Lite roulettkänsla med andra ord, men så ska det väl vara med engelska bilar...
It's not broken. It's british.
 
Nyfniken skrev:
It's not broken. It's british.
Blir det en Range Rover så får det nog bli en 2002B eller senare, dom har BMW V8, dom gamla Buickspisarna står jag över.
 
@Nyfniken: Asgarv! :)
 
mycke_nu skrev:
Blir det en Range Rover så får det nog bli en 2002B eller senare, dom har BMW V8, dom gamla Buickspisarna står jag över.
Jag fortsätter att rekommendera Jeep hellre än Rover ;)
 
skalman1 skrev:
Nu har jag ingen bmw längre. :cool:(y)
Grattis!! här har äldste sonen sålt sin BMW å yngste har köpt en Jeep så det kanske finns hopp trots allt :cool:
 
Jan-Å skrev:
Grattis!! här har äldste sonen sålt sin BMW å yngste har köpt en Jeep så det kanske finns hopp trots allt :cool:
Tack!
Det känns mycket bra. :)
Får bli ännu ett stort lass med delar till min suburban för dom pengarna.:cool:

Skönt för dig att ha en BMW mindre i din närhet!

Skickat från en Trocadero
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.