177 358 läst · 961 svar
177k läst
961 svar
Vad har ni för bilar?
Dom är rätt tuffa faktiskt, jag har själv kikat på dom men för min del föll det på att den var för liten och utseendet på inredningen.Jan-Å skrev:
Men jag har ju lite speciella krav också så det är ju inte bilens fel.
(hoppas din har mattsvarta fälgar förresten, passar ju skitbra!)
Originalfälgarna är väl matta? nu vart ja osäker för dom satt bara på nån vecka innan det var dags för vinterdäck Fälgarna till vinterdäcken är blanka men svarta förutom navet som är kromat, snygga tycker jag.skalman1 skrev:
Jo det är ju en väldigt liten bil detta så jag förstår att du valde nåt annat bara du inte köpte nån Landrover är jag nöjd '
Inredningen i Black Edidtion tycker jag e lite cool, svart skinn med röda sömmar åsså står det Jeep både här och där
Ja då kanske inredningen i din är finare, jag har bara sett dom vanliga och den som är i dom är i mitt tycke hemsk.Jan-Å skrev:Originalfälgarna är väl matta? nu vart ja osäker för dom satt bara på nån vecka innan det var dags för vinterdäck Fälgarna till vinterdäcken är blanka men svarta förutom navet som är kromat, snygga tycker jag.
Jo det är ju en väldigt liten bil detta så jag förstår att du valde nåt annat bara du inte köpte nån Landrover är jag nöjd '
Inredningen i Black Edidtion tycker jag e lite cool, svart skinn med röda sömmar åsså står det Jeep både här och där
Jo originalhjulen är väl mattsvarta med en ljus kant, men helt mattsvarta är ännu mer najs!
Men kul bil, allt udda gillas!
Nä, för min del så fortsätter ja att ösa pengar på min suburban istället då den är av rätt årsmodell (-69). Just nu står motorn i molekyler och är snart i 15000kr bättre skick.
Redigerat:
härlig årsmodell, antar att det sitter en smallblock i den, världens bästa motor och för 15000 får man väldigt mycket delar till en sån=)skalman1 skrev:Ja då kanske inredningen i din är finare, jag har bara sett dom vanliga och den som är i dom är i mitt tycke hemsk.
Jo originalhjulen är väl mattsvarta med en ljus kant, men helt mattsvarta är ännu mer najs!
Men kul bil, allt udda gillas!
Nä, för min del så fortsätter ja att ösa pengar på min suburban istället då den är av rätt årsmodell (-69). Just nu står motorn i molekyler och är snart i 15000kr bättre skick.
Nä, jag har en viss dragning för raka sexor så jag var snabb med att köpa den första jag såg av 67-72 generationen som dök upp på blocket med en 292 sexa +th400. Mer vrid vid 1600rpm än en smallblock.thestrut skrev:
Och man får väldigt mycket delar till en sån för den summan.
Helrenoveringskit ink oljepump,kolvar, kamaxel osv, offenhauser insug, edelbrock 1403, HEI fördelare, flänsar för att bygga extraktorgrenrör + en massa annat som bränslepump, 115A generator, startmotor osv.
Hade även en 194 (nova) topp liggande som på en 292 höjer kompet.
Tog även av toppen 0,8mm och blocket 0,2mm.
Jaja, man är väl allmänt hjärnskadad som river isär en motor som går perfekt och inte drar olja bara för att gå igenom ändå.
Redigerat:
aaha en 6a =) dom ser frän ut men har aldrig hållit på med någon..
jag har bara diverse smallblockare 333, 355 och 383. karaktären på 333:an gillar jag
går inte 400:an tungt efter 6:an?
hehe jag håller med om att det är dumt å ge sig på saker som fungerar.. men visst är det roligare om det sitter rullkan å stödgördlar i?
jag har bara diverse smallblockare 333, 355 och 383. karaktären på 333:an gillar jag
går inte 400:an tungt efter 6:an?
hehe jag håller med om att det är dumt å ge sig på saker som fungerar.. men visst är det roligare om det sitter rullkan å stödgördlar i?
Du gillar borrat och strokat alltså.
Men vad är en 333 egentligen, en destrokad 350 eller en strokad + borrad 305?
Och vad sitter dina motorer i förresten?
Och nej bilen är kvick även med th400:an, det känns att det är en udda sexa med långt slag för den beter sig inte alls som sexor brukar gör utan drar på ordentligt ända från tomgång.
Men vad är en 333 egentligen, en destrokad 350 eller en strokad + borrad 305?
Och vad sitter dina motorer i förresten?
Och nej bilen är kvick även med th400:an, det känns att det är en udda sexa med långt slag för den beter sig inte alls som sexor brukar gör utan drar på ordentligt ända från tomgång.
333 är egentligen en uppborrad 327 3,25" slag x 4.040" borr, så den är varvvilligskalman1 skrev:Du gillar borrat och strokat alltså.
Men vad är en 333 egentligen, en destrokad 350 eller en strokad + borrad 305?
Och vad sitter dina motorer i förresten?
Och nej bilen är kvick även med th400:an, det känns att det är en udda sexa med långt slag för den beter sig inte alls som sexor brukar gör utan drar på ordentligt ända från tomgång.
skulle vilja ha en med 3" slag för ännu lite mera varv=)
de sitter i en impala -65 och en camaro -69 och en står i stativ
man kanske skulle skaffa något med 6:a i men då blir det nog någon tidig rod/pickup =)
Aha! Jag tänkte inte på 327:an.thestrut skrev:
Varvvilliga v8r är fränt, låter gött uppåt 7-8000rpm.
Sköna bilar du har, Camaron av den årsmodellen är en favorit. Vad är det för färg på den?
Nästa motor som jag ska sätta tänderna i är en 4,6L rak sidåtta från en pontiac -34, ska bli intressant att meka med en motor som har små träkilar som tätning runt vevaxeln mot svänghjulet.:wow:
Jo Black Ed = annan inredning och specialfälgar, svart skinn som sagt me röda sömmar och en hel del blanksvarta detaljer i inredningen men den e ju en Wrangler så visst finns det fränare.skalman1 skrev:Ja då kanske inredningen i din är finare, jag har bara sett dom vanliga och den som är i dom är i mitt tycke hemsk.
Jo originalhjulen är väl mattsvarta med en ljus kant, men helt mattsvarta är ännu mer najs!
Men kul bil, allt udda gillas!
Nä, för min del så fortsätter ja att ösa pengar på min suburban istället då den är av rätt årsmodell (-69). Just nu står motorn i molekyler och är snart i 15000kr bättre skick.
Jag föredrar V8, alltid i alla bilar och bryr mej inte om att det finns andra motorer som har bättre prestanda etc, amerikanskt gjutjärn i V-form ska det va, helst med bara 2 ventiler och stötstänger :wow: bensinförbrukning är en ointressant parameter även om jag just nu bara har en Grand Cherokee me sån motor, fast Wranglerns V6 drar lika mkt bensin som Grandens 318 men det känns inte som nån tröst direkt.
ä ju samma block till 302 327 å 350 så man missar lätt nån
hehe jaa det är en härlig sång när det närmar sig 8000 rpm... då gäller det att ventilerna och det hänger med annars äre inte kul..
camaron är en gul Z/28 me svarta ränder
en kompis har en såndär gammal pontiac me rak 8:a,, jag måste intervjua han om han hittat nå träkilar
EDIT: skulle ju ha citerat skalman...men vart nån miss...
hehe jaa det är en härlig sång när det närmar sig 8000 rpm... då gäller det att ventilerna och det hänger med annars äre inte kul..
camaron är en gul Z/28 me svarta ränder
en kompis har en såndär gammal pontiac me rak 8:a,, jag måste intervjua han om han hittat nå träkilar
EDIT: skulle ju ha citerat skalman...men vart nån miss...
Nice att den var gul/svart, den är snygg som attans. Det är den kombon och pacecar färgerna som är finast tycker jag.thestrut skrev:ä ju samma block till 302 327 å 350 så man missar lätt nån
hehe jaa det är en härlig sång när det närmar sig 8000 rpm... då gäller det att ventilerna och det hänger med annars äre inte kul..
camaron är en gul Z/28 me svarta ränder
en kompis har en såndär gammal pontiac me rak 8:a,, jag måste intervjua han om han hittat nå träkilar
EDIT: skulle ju ha citerat skalman...men vart nån miss...
Jag läste det där om träkilarna på ett forum, tydligen ska lagret vara utformat så att det leder tillbaka oljan i tråget och kilarna tätar mellan veven och skarven vid överfallet eller något.
Ska bli kul att se om det stämmer.
Medlem
· Östergötland
· 65 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Chevrolet S10 från 1996 med 262a å fyrhjulsdrift.
En smårostig lagom misshandlad pickup vilken tjänstgör som allt från pendlarbil till traktor, fyrhjuling, verktygsbod och släpkärra. Mestadels går den som pendlarbil, men när tillfälle ges får den veta att den lever. Till sommaren blir det 2" höjning, MT-däck och förhoppningsvis lite stöddigare audifångare (kofångare).
Om den ger upp blir det nog en fullsize, eller en L200 beroende på jobb etc.
/F