crilleolsen skrev:
Då ska vi se..
Tar i storleksordning:
Peugeot 205 cab 87 vit.
Peugeot 205 turbo 4x4 typ lila
Peugeot 406 sedan 2002 svart.
Nissan skyline kombi 1999 vit.

Sen hattlar sambon runt i vad hon kallar en röd bil, dvs en Renault megane sedan 2002.

Edit: firmabilen är en 2006:a v8 på ca 580hk å 2700nm. Yep, jag är en trucker...

Stagea?
 
Yes, hos "bilintresserat" folk så passar skyline kombi bättre men den heter egentligen Stagea.

Du som har koll vet ju.
(en rs4s ) fas2 med r33gtr lina fast 34:ans gts-motor (rb25DET neo)
 
Nice!

Stagean är ju faktiskt roligare än Skylinen för den är ju lite av en sleeper och känns inte lika mycket "fast & furious".
 
En ytlig polares morsa hade en Corvette.
De hade trimmat den lite i smyg men hon var inte helt nöjd då hon tyckte den gick lite vingligt.
Ena bror i familj körde en runda och kom tebaks och asgarvade.
"Kolla från korsningen och hit"
Bror två körde och kollade och garvade lika mycket.
Kärringen hade ritat 30 meter långa streck på grund av hjulspinn :)
 
  • Gilla
rampante
  • Laddar…
För övrigt kunde det vara lite roligt att lista vilka bilar vi har haft?
Göra ny tråd för att inte sabba denna?
Nån bil har ju förmodligen varit i närheten av ett hus? :=)
 
slacker skrev:
Hmm... Kunde inte låta bli att handla en till kärra i dagarna och uppdaterar därför listan;

2012 Nissan Navara 2.5CDi
2010 VW Passat Variant 2.0TDi 4Motion
2006 Peugeot 307cc

Tillskotten är då en 2006'a Peugeot 307cc 2.0 med extra allt och ca 4370 mil på mätaren i mycket bra skick och självklart till ett mycket bra pris annars skulle jag nog inte köpa en CAB i mitten av November... :confused: Bilden är på en liknande bil.

[bild]

Peugeot'en är frugans bara hon får tummen ur och skaffar körkort! Den verkar minst sagt sitta djupt...

Och var det trångt innan så går det inte längre med tre bilar och släp på vår lilla plätt! Gah!
Jahaja, det förklarade varför japanen stod på en angränsande gata igårkväll..... men till våren kommer det finnas plats på min uppfart för en fransk, trots att den är fransk, cab. Kostar obetydligt mer än fri nyttjanderätt....
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
crilleolsen skrev:
Då ska vi se..
Tar i storleksordning:
Peugeot 205 cab 87 vit.
Trevlig gammal cab. Sedan 1991 har jag också en vit av 90 års model som gått nära 20.000 mil. Finns nog inte många kvar i Sverige. Använder den som bruksbil året om.
 
  • Gilla
crilleolsen
  • Laddar…
Henri skrev:
Trevlig gammal cab. Sedan 1991 har jag också en vit av 90 års model som gått nära 20.000 mil. Finns nog inte många kvar i Sverige. Använder den som bruksbil året om.
Ska göra ordning denna när lusten/tiden faller på. Ny bakvagn fixa framvagnen, å i med en tct.
 
två saab 9-5, en sedan -98 som börjar bli lite sliten efter flera dikeskörningar och allt byggmaterial som släpats på, dra en 2 tons skylift trodde jag skulle knäcka kopplingen men den höll:)
och en -02 kombi som går finfint.
 
Blev med en Mercedes E320 Cdi i kväll......
 
Grattis, årsmodell?
 
-04 i fantastiskt skick...går som en dröm :)
 
Det är en trevlig motor i de fordonen. Vet en bil som gått 87000 mil dock 03. Går som en skållad...
 
Dags att ändra listan, Passaten är bortbytt mot en Jeep Wrangler Unlimited Black Edition, bensinaren me V6an på 284 hästar. (y)
Grand Cherokeen får däremot va kvar :cool:
 
Redigerat:
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Volvo XC60 -13

Väldigt trevlig bil, måste komplettera med dragkrok bara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.