178 841 läst · 961 svar
179k läst
961 svar
Vad har ni för bilar?
Ja mitt problem är att vi har redan 5 bilar (3 bruksbilar och 2 skojbilar) och byggbilen måste antingen vara en utöver dessa eller lyckas kombinera billiga pendlingsegenskaper med plats för barnen till och från dagis mm. Har dessutom "råkat" köpa 3 släpvagnar där skåpsläpet var perfekt för både biltransport, skotertransport och bygg/verktyg. Jag byggde mobil förvaring, arbetsbänk och skåp mm men är sjukt less på att det alltid är felanpassat för det jag behöver göra. Är skåp mm monterat så är det bil eller skoter, atv mm som ska transporteras. Står släpet tomt så ska man till kompisar eller stuga och bygga..corre skrev:
En dedikerad byggbil hade varit perfekt, helst med 4wd o hög dragvikt så slipper jag alltid använda familebussen att dra med.
Produkter som diskuteras: "arbetsbänk"
Arbetsbord Master 600 Wolfcraft
Ergonomiskt bord för varje kroppshålling
1 809 kr inkl moms
Läs mer
Och jag bekymmrar mig mest över att det inte går att lasta bråte i nya bilen på samma sätt som gamla.
Tar liksom emot att lasta in ett gäng 2.5m reglar rakt in och lägga dom på konsolen fram i en helt ny bil
Tar liksom emot att lasta in ett gäng 2.5m reglar rakt in och lägga dom på konsolen fram i en helt ny bil
Kör en BMW 130iM LCI -07
samt åker en BMW 318i -03
Blir förvånad att det så mycket mögbilar här... hade förväntat mej bättre smak.
men detta är inte mit "huvudforum"... hänger mer på autopower.se
/Jonas
samt åker en BMW 318i -03
Blir förvånad att det så mycket mögbilar här... hade förväntat mej bättre smak.
men detta är inte mit "huvudforum"... hänger mer på autopower.se
/Jonas
Att köra en Tysk Fabia RS eller åka med en faceliftad Opel Ascona impar nog ingen här på forumet.Jonas Uppsala skrev:
Jag förstår att du gillar det forumet, din attityd passar fullkomligt in där.Jonas Uppsala skrev:
Dagens projekt: bygga hylla enligt bild i #373
Det stod tidigt klart att någon mätt fel när hen ritade SKP-ritningen. Det finns helt enkelt inte så mkt plats på höjden.
Tanken var att ha två utdragslådor längst ner, sedan plats för 6 st Essve-boxar samt 4-5 st SYS1r
Nåja, så här blev det istället:
De vertikala delarna har monterats med Dominios ner mot bottenplattan + lim + skruv.
Plywoodskivorna spårades in i limfogen för att få högsta stabilitet.
"Fattigmans-dado"
Nästan klart. Stöden som står mellan hyllorna ska bort och ersättas med en bärlist
Inifrån. Här ska det in några hyllor men jag måste se vad jag ska ha för mellanrum.
Tidsåtgång:
Materialinköp - 1 tim
Byggtid - 5 tim
Förankring kommer att bli mot de infästningsöglor som finns i golvets botten.
Det stod tidigt klart att någon mätt fel när hen ritade SKP-ritningen. Det finns helt enkelt inte så mkt plats på höjden.
Tanken var att ha två utdragslådor längst ner, sedan plats för 6 st Essve-boxar samt 4-5 st SYS1r
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
De vertikala delarna har monterats med Dominios ner mot bottenplattan + lim + skruv.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
"Fattigmans-dado"
Logga in
Skapa konto
Nästan klart. Stöden som står mellan hyllorna ska bort och ersättas med en bärlist
Logga in
Skapa konto
Inifrån. Här ska det in några hyllor men jag måste se vad jag ska ha för mellanrum.
Logga in
Skapa konto
Tidsåtgång:
Materialinköp - 1 tim
Byggtid - 5 tim
Redigerat:
Jaha....är det meningen att man ska tycka något om ditt bilval?Jonas Uppsala skrev:
...haha...autopower....mmm...klubben för inbördes beundran?
Medlem
· Halland
· 4 006 inlägg
Snyggt ! Två tips från mig....du kommer att behöva gå ut i bilen ibland och hämta 1st skruv, du vill då inte ta in hela väskan och du hade önskat att du hade någon form av utdragbar hylla som du kan ställa och öppna essveboxen på.vojma skrev:Dagens projekt: bygga hylla enligt bild i #373
[bild]
[bild]
[bild]
"Fattigmans-dado"
[bild]
[bild]
[bild]
Tidsåtgång:
Materialinköp - 1 tim
Byggtid - 5 tim
Tips två som är helt underbart bra är ett dubbelgolv. Jag har detta i min ena byggbil, det bygger ca 12cm på höjden och tar upp hela golvytan. I dubbelgolvet har jag lådor som jag kan dra ut från alla dörrar ( skjutdörrar på bägge sidor och bakdörrarna) det sväljer grymt mycket smågrejer och är lätt att komma åt, man behöver inte krypa eller hänga sig in i bilen.
Tack för två bra tips!
Har faktiskt tänkt på båda två men har skrinlagt det med lådor under golvet. Främst av den anledningen att jag måste kunna montera tillbaka stolsraden när det blir dags för besiktning. Kanske nästa gång...
Angående en hylla så finns tanken där. Det nedersta hålet (där Essboxarna ska stå) har jag gjort ca 6 cm för högt för att man ska kunna montera en utdragbar hylla därifrån. Ett annat alternativ är att hänga en hylla på gångjärn och montera beslag från överkantshängda skåpluckor i sidorna.
Har faktiskt tänkt på båda två men har skrinlagt det med lådor under golvet. Främst av den anledningen att jag måste kunna montera tillbaka stolsraden när det blir dags för besiktning. Kanske nästa gång...
Angående en hylla så finns tanken där. Det nedersta hålet (där Essboxarna ska stå) har jag gjort ca 6 cm för högt för att man ska kunna montera en utdragbar hylla därifrån. Ett annat alternativ är att hänga en hylla på gångjärn och montera beslag från överkantshängda skåpluckor i sidorna.
Logga in
Skapa konto
Redigerat: