3 474 704 läst · 18 524 svar
3475k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Brukar ha med ”allt” när jag monterar. Flera olika lådor. Men när det är en enkel och tydlig montering kanske det är onödigt.
Modifierade därför maskinlådan med mina standardhål för insatsmoduler.
Kan då ta modulen för lim
och hänga in den. Därmed kan div olika icke maskinrelaterade saker transporteras på ett (mer) organiserat sätt till arbetsplatsen.
Börjar då tänka i riktningen att göra exklusiva moduler för ett urval handverktyg och kanske också lite sortiment.
Därför en liten geometriövning.
Empiri fungerar...
Mvh Findus
Modifierade därför maskinlådan med mina standardhål för insatsmoduler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan då ta modulen för lim
Logga in
Skapa konto
och hänga in den. Därmed kan div olika icke maskinrelaterade saker transporteras på ett (mer) organiserat sätt till arbetsplatsen.
Logga in
Skapa konto
Börjar då tänka i riktningen att göra exklusiva moduler för ett urval handverktyg och kanske också lite sortiment.
Därför en liten geometriövning.
Empiri fungerar...
Mvh Findus
Verktygstokig
· Halland
· 7 627 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 906 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 906 inlägg
Rex Krueger-inspirerat? Har inte kollat det avsnittet men såg något i flödet i veckan som jag tänkte kunde inspirerat en sådan kreation…D.M. skrev:
Håller på och fixar igång min farfars fars no 7 hyvel, gjorde en ny "lever cap" idag. Den börjar bli lite av en "Frankenhyvel", då det fattades så mycket delar, gjorde ett nytt bakre handgrepp förra veckan och bytte bladet då det satt i ett från en trähyvel. Nu måste jag bara hitta en ersättning till djupjusteringens bygel då den också fattas..