Verkstad, svetsning, verktyg, stegar, hyllor, bänkar, rörande hand i förgrunden, industriell atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


bygga lite på höjden när golvytan blir liten ^^
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Rex Krueger-inspirerat? Har inte kollat det avsnittet men såg något i flödet i veckan som jag tänkte kunde inspirerat en sådan kreation…
Stötlådan är väl minst 100 år äldre än youtube.
 
  • Gilla
Stiftet och 4 till
  • Laddar…
Cheesen
Har monterat extraljus på snöslungan idag....
Handritad skiss på rutigt papper som visar ett förenklat objekt eller layout med pilar och sektioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fordonets kontrollpanel med switch för LED-ljusramp och varningspiktogram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elkoppling med isolerade snabbkopplingsklämmor, möjligen inuti en apparat eller maskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på maskin, troligtvis en snöslunga, med synliga kablar och etiketter, möjligen under underhåll eller reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det var en del pul med att likrikta och hålla på... Men nu har man hel och halvljus på slungan... Hmm blixtljus nästa då...

https://amzn.to/3fJ1BLo
https://amzn.to/3fy8QGf
https://amzn.to/3fF1AIz
https://amzn.to/3heQCtN
 
  • Svart fordonsdel, Jonsered-logotyp, ST2111E, strålkastare, del av styrsystem, verkstadsmiljö i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
FreQa och 6 till
  • Laddar…
Trots att jag jobbar agilt (fint ord som gör att man inte behöver veta vad det ska bli eller när det ska bli klart) har de här stolarna faktiskt kommit så långt att en första försiktig torrmontering kunde göras i dag. Tyvärr betyder det att jag måste bestämma mig för ryggstöd snart.

Runda eller fyrkantiga ribbor är den stora frågan.

Ett påbörjat trästolsprojekt på en verkstadsbänk med lösa ben och en träklubba.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
hobbs och 17 till
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Nästan en vecka sen så inte "idag"..men spenderade den regniga söndagen på vinden för att dra nätverkskabel.
Mer skall dras när jag vet var jag ska ha hemmabioatärkaren etc.

[bild]


/Jocce
Lite sent att kommentera detta nu kanske, men i de rör jag dragit upp ovanför isoleringen så får jag kondens i hela röret och ner i dosan i rummet. Har istället försökt dra allt nätverk etc på varma sidan av isoleringen, då slipper man detta...
 
  • Gilla
NalleBjör
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Lite sent att kommentera detta nu kanske, men i de rör jag dragit upp ovanför isoleringen så får jag kondens i hela röret och ner i dosan i rummet. Har istället försökt dra allt nätverk etc på varma sidan av isoleringen, då slipper man detta...
Läste tidigare att rör som passerar till kalla sidan skall tätas i varma ändan för att inte få in varm fuktig luft i rören. Proppa igen med glas/stenull, play-doh eller liknande.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Läste tidigare att rör som passerar till kalla sidan skall tätas i varma ändan för att inte få in varm fuktig luft i rören. Proppa igen med glas/stenull, play-doh eller liknande.
ja att täta rören fungerar. Bara man kommer ihåg det.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Eller lägg ett extra lager isolering över rören.
 
Åtgärden
Byggde en kapsläde till nya sågen. Fräste ner spår för festool-tvingar, inspirerad av Ola C:s jiggbyggestråd,. Hela släden är byggd av 16mm valchromat, som i mitt tycke känns riktigt bra för ändamålet. Får väl se om jag står vid mitt ord om några år ;)
Kvar att göra är lite slipning av kanter samt stryka på ett lager hårdvaxolja.
Verkstad med olika träbearbetningsmaskiner på ett arbetsbord, omgiven av verktyg och utrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett svart bordsskåp med långa, smala föremål i olika längder hängande vertikalt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krånglade också in en mjukstartsmodul i den lilla, lilla lådan bakom strömbrytaren. Skönt att sågen inte längre hoppar av bänken vid uppstart!
 
Redigerat:
  • Gilla
Lilllen och 14 till
  • Laddar…
Åtgärden Åtgärden skrev:
Byggde en kapsläde till nya sågen. Fräste ner spår för festool-tvingar, inspirerad av Ola C:s jiggbyggestråd. Hela släden är byggd av 16mm valchromat, som i mitt tycke känns riktigt bra för ändamålet. Får väl se om jag står vid mitt ord om några år ;)
Kvar att göra är lite slipning av kanter samt stryka på ett lager hårdvaxolja.
[bild][bild]
Krånglade också in en mjukstartsmodul i den lilla, lilla lådan bakom strömbrytaren. Skönt att sågen inte längre hoppar av bänken vid uppstart!
Vad är det för något du använder som stopp? Är det någon sorts minitving?
 
Åtgärden
Dheri Dheri skrev:
Vad är det för något du använder som stopp? Är det någon sorts minitving?
Det är en skruvklämma från en gammal skrivbordslampa. Ett träblock med hål borrat istället för plastfoten
ac4bede2ec3c067ccca5ed42aff4559966886062_1024_1024.jpeg
 
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Det tar sig.. lite staket på taket,belysning trappa och skjutdörr
Industriell verkstad, gaffeltruck, stegar, verktyg, maskiner, hyllor med material, dammsugare, lite rörigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Octavianus och 1 till
  • Laddar…
Bar in helgens andra "inköp", farsans gamla Atlas Copco TE04. Det skvalpar om den, det borde det väl inte..? :thinking:
 
kashieda kashieda skrev:
Bar in helgens andra "inköp", farsans gamla Atlas Copco TE04. Det skvalpar om den, det borde det väl inte..? :thinking:
beror på om det är en kompressor elr en hembränningsmaskin ^_^
 
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
HogeN HogeN skrev:
beror på om det är en kompressor elr en hembränningsmaskin ^_^
Än så länge är det bara en kompressor...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.