3 392 222 läst · 18 252 svar
3392k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Nu har jag tills sist kommit igång med mina fönster. Det är fan inte lätt att få tiden att räcka till sina egna projekt. Stort tack till @findus42 för engagemanget med torpromberna för ngt år sedan. Jag har fuskat och satt en C-tapp i varje spröjs, jag var helt enkelt tvungen att spara lite tid, tiden får utvisa huruvida det fungerar. Eftersom det är mina egna fönster, och inga kundjobb så kan jag chansa. Annars har det varit riktigt roligt att köra lite massivträ igen, jag vet inte när det var senast. 20 år sen kanske? Annorlunda mot att såga och kanta MDF som jag annars ägnar mesta tiden åt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kopierade någon på Youtube. Sök "kentucky stick chair" finns massor.
Jag har kört med tryckat 28x45, hamparep 8mm från biltema. Kan återkomma med exakta kap och borr mått om det önskas, har inte det framför mig just nu bara.
Jag har kört med tryckat 28x45, hamparep 8mm från biltema. Kan återkomma med exakta kap och borr mått om det önskas, har inte det framför mig just nu bara.
Jag byggde en sån stol ifjol, hade lite problem med att den sjönk ihop när man satte sig i den. Det löste sig när jag bytte från rep till gängstång där i skarven mellan säte och rygg. Det gick att få bättre "spänn" i det tycker jag. Det behöver ju inte bli samma problem för dig men om det uppstår så prova detLuddis_1 skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Du får ta och snickra i massivträ oftare.mowatom skrev:Nu har jag tills sist kommit igång med mina fönster. Det är fan inte lätt att få tiden att räcka till sina egna projekt. Stort tack till @findus42 för engagemanget med torpromberna för ngt år sedan. Jag har fuskat och satt en C-tapp i varje spröjs, jag var helt enkelt tvungen att spara lite tid, tiden får utvisa huruvida det fungerar. Eftersom det är mina egna fönster, och inga kundjobb så kan jag chansa. Annars har det varit riktigt roligt att köra lite massivträ igen, jag vet inte när det var senast. 20 år sen kanske? Annorlunda mot att såga och kanta MDF som jag annars ägnar mesta tiden åt.
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]