3 408 993 läst · 18 303 svar
3409k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Om ni undrar varför en bit är grå (jag vet att ni undrar, men inte vågar fråga) så är det för att det är biten som blev över från föregående rad, men då vinkeln mellan takdelarna inte är exakt 45 grader så passade den bara om jag vände på den.
Taket ska målas i kulören NCS 3020-G10Y, så det har ingen större betydelse.
Tack för förklaringen, klart jag undrade (men det var snarare lathet än brist på mod som hindrade mig att svara)useless skrev:Om ni undrar varför en bit är grå (jag vet att ni undrar, men inte vågar fråga) så är det för att det är biten som blev över från föregående rad, men då vinkeln mellan takdelarna inte är exakt 45 grader så passade den bara om jag vände på den.
Tackar! Är faktiskt jäkligt nöjd själv såhär långt, det var enormt kul att laga kantningen själv när jag fick min planhyvel, häftigt att få näst intill möbelfinish på en bit vriden björk från sekunda-högen på lokala snickerietD dilemma skrev:
Nästa steg blir att fräsa förlängningar för miter-spåren i skivan, sen ska det byggas skärbräde till bröllopspresent och därefter plansläde för att plana ask-bitar till bord
Med sista snöfallet för säsongen så la jag om till sommardäck på bilarna.
Sen blev det ett akutfix av knivslipen då jag skulle grilla..
Sen blev det ett akutfix av knivslipen då jag skulle grilla..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Du har rätt, och fel. Jag undrade men han inte fråga fast jag vågar. Hade till och med hunnit göra en delförstoring när jag läste svaret. Bifogar den så den inte tar upp diskplats här hemma i onödan.useless skrev:
Logga in
Skapa konto