3 395 796 läst · 18 265 svar
3396k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Hela familjen är hemma i karantän och försöker hitta på olika sätt att få tiden att gå. Idag tog jag med mig barnen ner i verkstan och letade igenom spillhögen efter bra bitar. Var sin fågelholk ska de få spika ihop och måla imorgon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Inte jag, men min fyraårig son. När han satt och täljde förklarade han att han gjorde en hammare och visade hur han ville att bitarna skulle sitta ihop. Så jag hjälpte till så vi tillsammans kunde borra ett hål i "huvudet" sen formade han självständigt skaftet så det passade i hålet, sen sågade han ett spår i handtaget och så monterade vi ihop delarna och hjälptes åt att slå i en kil.
Jag är positivt överraskad och väldigt stolt pappa.
Logga in
Skapa konto
Kilen verkar i fiberriktningen. Sällan en ser sådan känsla för kvalitet i barnarbeteDheri skrev:Inte jag, men min fyraårig son. När han satt och täljde förklarade han att han gjorde en hammare och visade hur han ville att bitarna skulle sitta ihop. Så jag hjälpte till så vi tillsammans kunde borra ett hål i "huvudet" sen formade han självständigt skaftet så det passade i hålet, sen sågade han ett spår i handtaget och så monterade vi ihop delarna och hjälptes åt att slå i en kil.
[bild]
Först fick vi lite hjälp av lilla dottern med tryck på limfogen, hon vill väl dörrarna ska bli klara någon gång så storasyster kan flytta ut från sitt nuvarande rum så hon får ta över det.
Sen tagit bort tvingar, vänt på allt, fyllt med isolering rensat limrester på ram och motstående handtag och limmat andra sidan av dörren. Skivorna ska kapas i bott och toppen handtaget ska fräsas ut en kantlist ska på, oljning och även en botten-tätlist ska monteras. Tätlisten är nog det mest besvärliga momentet men får nog vänta tills golven är klara.
Tydligen nästan inget dokumenterat med telefonen idag, men är i princip lika som bilden fast med bytta sidor, inte mycket att visa.
Sen tagit bort tvingar, vänt på allt, fyllt med isolering rensat limrester på ram och motstående handtag och limmat andra sidan av dörren. Skivorna ska kapas i bott och toppen handtaget ska fräsas ut en kantlist ska på, oljning och även en botten-tätlist ska monteras. Tätlisten är nog det mest besvärliga momentet men får nog vänta tills golven är klara.
Tydligen nästan inget dokumenterat med telefonen idag, men är i princip lika som bilden fast med bytta sidor, inte mycket att visa.
Sydde lite läder på lunchen. Har tidigare gjort de bruna fodralen så det blev ett svart idag. Trevlig sysselsättning, borde göra det mer. Men måste ha tid för 2,5h lunch...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Byggt "klart" dörren för provmontage. Hoppas det är gott nog för att barnet ska vilja byta rum.
Störde mig också på att potatisskalaren kändes så slö vid matlagningen att den fick sig en ordentlig skärpning, hoppas jag.
Störde mig också på att potatisskalaren kändes så slö vid matlagningen att den fick sig en ordentlig skärpning, hoppas jag.
Vad jag gjort med verktyg kan väl enklast beskrivas som "bort mig". Eftersom barnen kollar mycket på Emil och undrar vad det är jag gör i snickarboden, tänkte jag tälja min första trägubbe för att visa dem. Den blev både min första och sista som dessutom aldrig kommer bli klar.
Strax efter jag använt verktyget kniv, använde jag verktyget bil för att åka till apoteket och sedan verktyget betalkort för att köpa suturtejp.
Strax efter jag använt verktyget kniv, använde jag verktyget bil för att åka till apoteket och sedan verktyget betalkort för att köpa suturtejp.
Logga in
Skapa konto