Ola C Ola C skrev:
Jag fortsätter filmandet med blandad framgång....

[video]

Om jag ska va lite seriös också så är jag nästan färdig med filmandet, förhoppningsvis publicerar jag filmerna ikväll.
Här sätter man på klippet med ljud på och hustrun undrar direkt varför man kollar på skånsk porr..

• Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 12 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:

[video]

Om jag ska va lite seriös också så är jag nästan färdig med filmandet, förhoppningsvis publicerar jag filmerna ikväll.
YouTubes roligaste kanal!

• Gilla
  • Älska
Ola C och 1 till
  • Laddar…
Hahaha... Enda snickerifilmen jag stött på på som borde inledas med en skylt av typen

"Warning! This video contains extremely graphic language and is not suitable for sensitive wood workers. Viewing is entirely at your own risk; hearing protection is strongly recommended!"

Tack @Ola C, du bjuder verkligen på dig själv!!! :D
//Ronnie

• Gilla
  • Älska
sweden och 3 till
  • Laddar…
Här är fortsättningen på lådan.. :oops:

Nybyggd träbox i en väggöppning för döljning av rör och kablar, ommålad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är alltså kortväggen av utrymmet där avloppsrör, värme och vatten tar sig mellan våningarna.
Det såg ut så här innan, och har gjort så dryga 10år..:rolleyes:
Renoverad kortvägg med ny inbyggd låda för avloppsrör och kablar vid en trappa, med öppna utrymmen för installationer.
Skapa konto

Men nu är lådan på plats, tanken är att montera upp routern på väggen där, istället för som nu på golvet bakom TVn i en sladdhärva..:whistle:
Installation av en vit låda under en trappa för att dölja avloppsrör och kablar med en stängd lucka.
Skapa konto
Integrerad förvaringslåda i vägg med 230V uttag och nätverksuttag installerade.
Skapa konto

230V, dubbla nätverksuttag samt en reservslang ner till skåpet där patchpanelen sitter.
En rörig nätdosa med många färgglada Ethernet-kablar i oordning, vissa anslutna och andra ej.
Skapa konto

Tur man kan stänga luckan dit.
:geek:

Detta började förra helgen med att följande revs bort, och ny panel sköts dit.
Snart 15år har det sett ut så här..:whistle:
En oskyddad yta under trappa med synliga avloppsrör och kablar, täckt delvis av en ny monterad brun panelvägg.
Skapa konto
Nyinstallerad vertikal träpanel som döljer rör och ledningar vid en trapp.
Skapa konto
Nyinstallerad panelvägg i ett renoveringsutrymme med verktyg i förgrunden.
Skapa konto

FEMTON ÅR....
Kvar är att klä in undersidan av trappens vangstycke.
Men man lär ju ha nåt att göra nästa helg också.;)

• Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 21 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
YouTubes roligaste kanal!
Vad heter kanalen?

Fixat lack på en ny kaross åt grabbens RC-bil.

Nylackad silver och svart kaross till RC-bil på ett bord med tejp i bakgrunden.
Skapa konto
Arbetsyta med RC-bilkaross, målarflaskor, pensel och torkad färg.
Skapa konto

Var några år sedan prylarna var framme sist. Fick slänga ett gäng bukar med färg som torkat.

• Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Björkkvisten Björkkvisten skrev:
Vad heter kanalen?

• Gilla
  • Älska
Björn Melander och 7 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:

[video]

Såg precis part1 och jigen är ju verkligen fantastisk. Väl beskrivet, filmat och klippt. Förstod också språket utan problem :)
Eftersom denna jig bara är super ska det bli spännande att se om det kommer en ultimate så småningom?

• Gilla
TriNitro
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Såg precis part1 och jigen är ju verkligen fantastisk. Väl beskrivet, filmat och klippt. Förstod också språket utan problem :)
Eftersom denna jig bara är super ska det bli spännande att se om det kommer en ultimate så småningom?
Tack! Haha. Alla amerikaner namnger alla sina saker till "Ultimate" på youtube oavsett vilket mög dom visar upp. Jag kommer aldrig döpa nån sak till det.;)

• Haha
  • Gilla
TriNitro och 3 till
  • Laddar…
Ola
Din jigg verkar vara "väldans händig" + att din film om hur allt fungerar är lättförstålig.
Ser fram emot nästa film när du använder jiggen.
Det är bara att buga.
Mvh

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Tack! Haha. Alla amerikaner namnger alla sina saker till "Ultimate" på youtube oavsett vilket mög dom visar upp. Jag kommer aldrig döpa nån sak till det.;)
Kan bara hålla med. Har i princip slutat klicka på filmer där ordet "ultimate" ingår i titeln, det är nästan garanterat något mediokert som redan gjorts av hundratals andra youtubare.

@Ola C, förbannat smart — och snygg, välbyggd — jig du har tänkt ut igen! Du har återigen bevisat att du är The Jig Master!

Jag får erkänna att jag är lite avis på din skarpa hjärna och ditt skickliga handlag; tack för att du delar med dig!
//Ronnie

• Gilla
Ola C och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Det är bra ;)
Såg de andra delarna också, kanon!
Den enda detaljen jag har att anmärka på var att det i part3 utlovades räkning på svenska men det uteblev tydligen.

Redigerat:
  • Gilla
Ola C
  • Laddar…
Nu har jag visserligen bara sett del 1 och halva del 2. Men jag saknar ett bättre sätt att såga bort material. Dvs något sätt där jiggen hjälper en så man behöver såga så få pass som möjligt för att komma till nästa ändläge.
Pinnarna är jättebra för att veta var man ska börja och sluta såga men om det är en bred slits som skall sågas i förhållande till kerf så blir det många sågningar bara för att få bort materialet.

Jag har inget lösningsförslag, bara ett ställe där det möjligen finns förbättringar man kan göra.

V vectrex skrev:
Nu har jag visserligen bara sett del 1 och halva del 2. Men jag saknar ett bättre sätt att såga bort material. Dvs något sätt där jiggen hjälper en så man behöver såga så få pass som möjligt för att komma till nästa ändläge.
Pinnarna är jättebra för att veta var man ska börja och sluta såga men om det är en bred slits som skall sågas i förhållande till kerf så blir det många sågningar bara för att få bort materialet.

Jag har inget lösningsförslag, bara ett ställe där det möjligen finns förbättringar man kan göra.
Förstår vad du menar men det är ju mest bestämt av bredden på sågklingan.... aha! du menar att det ska finnas info för optimala mellanlägen? Typ kerf 2.9 så ska jiggen ge info om tex 2.7 läget så man minimerar antalet sågningar? Det kanske går att ordna:)

Annars tycker jag man rätt snabbt får en känsla för det, mittemellan halvvarv o kvartsvarv typ för standardklingor, i filmen sågar jag fler gånger än vad som behövts, ville visa långsamt så det framgår vad som händer.

Cheesen
Började fixa 50 metersmåttbandet som jag ärvt.
Pinnen som håller veven i trumman var av. Och handtagets bult hade rostat så det spruckit efter många års uteförvaring.

Ett sprucket och rostat trähandtag med en skruvmejsel som används för att ta bort rosten.
Skapa konto

Hade maskinen som var lämplig för att få bort rosten som satt i träet.
Bild av en Hobbyist Kit-förpackning som visar fyra exempel på användningsområden inklusive gravyr på värdesaker, trä, läder och glas.
Skapa konto

Trähandtag sprucket av rost och åldring, ligger på ett smutsigt underlag under renovering.
Skapa konto

Epoxilimmade handtaget... Kommer att måla det. Det var gult när jag var barn.
Renoverat handtag med epoxi och tvingar på ett måttband under reparation.
Skapa konto

Haft loss trumman, borrat och gängat ett nytt hål för m3 då jag hade en sådan skruv. Så nu kan man fästa bandet i trumman och veven slirar inte.
Reparerat måttband med nytt hål och skruv, veven syns vid reparation.
Skapa konto

• Gilla
Pysslarn och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.