3 407 067 läst · 18 295 svar
3407k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tog paus från kåpan och fixade en plattform med hållare till sinkfräsjiggen. Satte också dit nylonbrickor för att minska slitage när man spänner fast material.
Nu blir det att skissa på en ersättare till ”the stop pins” som ser till att materialen är i korrekt djup i sidled. Tänker att man istället för att ha två stycken borde kunna 3D-printa en som ser till att det är rätt både i det vertikala och horisontella läget. Det skulle göra allt bra mycket mer användarvänligt!
Nu blir det att skissa på en ersättare till ”the stop pins” som ser till att materialen är i korrekt djup i sidled. Tänker att man istället för att ha två stycken borde kunna 3D-printa en som ser till att det är rätt både i det vertikala och horisontella läget. Det skulle göra allt bra mycket mer användarvänligt!
Jag köpte också en sådan där grunka, kan vi inte bryta ut erfarenheter och modifieringar till en egen tråd - här inne lär det försvinna i bruset.LoweW skrev:Tog paus från kåpan och fixade en plattform med hållare till sinkfräsjiggen. Satte också dit nylonbrickor för att minska slitage när man spänner fast material.
Jag har inte testat min ännu då jag saknar 1/4" hylsa till min GKF600 men den är beställd och lär komma om en vecka.
Redigerat:
Modifierat och skrivit ut 4 benchdogs.
Skrev ut ytterligare en MFT-mall, med vad som ser ut att vara måttavvikelser, trots korrekt ritning..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skrev ut ytterligare en MFT-mall, med vad som ser ut att vara måttavvikelser, trots korrekt ritning..
Logga in
Skapa konto
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 719 inlägg
Jag väntar spänt på bilder på ivägcykling med kylskåpet.
Tvättmaskin gick fint att köra. Men ett kyl/frysskåp är nog lite väl otympligt
Julstjärna med belysning i skulle varit nått att haft som varning.
Julstjärna med belysning i skulle varit nått att haft som varning.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
När jag rev vårt badrum skar jag ner skivorna i lagomt stora bitar, sågade alltså i fogarna och sen var det bara bära ut hela bitarB Bongtor skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 169 inlägg
Omvandlat en bit gammal bänkskiva till några grytunderlägg. Alltid lika kul att få leka med fräsbordet. Det får bli julklappar till gammfolket.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto