3 396 986 läst · 18 267 svar
3397k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Glömde slagskruvdragaren hemma och fick jobba med borrmaskinen (allmänt kallad skruvdragare)
Hur tusan kunde man jobba med denna innan slagskruvdragaren kom till värden ??
Kände mig som en handikappad amatör
Hur tusan kunde man jobba med denna innan slagskruvdragaren kom till värden ??
Kände mig som en handikappad amatör
Är det inte dags att uppdatera namnet på skruvdragare till borrmaskin på riktigt? Det är väl mest som borrmaskin såna används nu för tiden ändå? Andra maskiner byter ju inte namn för att de blir batteridrivna, typ cirkelsåg, excenterslip, borrhammare mm. Så varför ska en batteridriven borrmaskin kallas skruvdragare?Isakare skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 653 inlägg
Äh, kan vi kalla en metallsåg för bågfil så kan vi väl kalla en batteridriven borrmaskin för skruvdragare. Allt ska inte vara så lätt alltid.Dheri skrev:Är det inte dags att uppdatera namnet på skruvdragare till borrmaskin på riktigt? Det är väl mest som borrmaskin såna används nu för tiden ändå? Andra maskiner byter ju inte namn för att de blir batteridrivna, typ cirkelsåg, excenterslip, borrhammare mm. Så varför ska en batteridriven borrmaskin kallas skruvdragare?
Någon tidigare ägare till min skrotbil var mindre nogräknad vad gällde modifikationerna, varför jag hela tiden fått utstå att ha en plastdetalj som inte riktigt sitter fast.
Nå, fulbilar kräver fullösning, så inspirerad av det här inlägget, har jag modifierat bilen lite till så att det förhoppningsvis ska sitta lite bättre framöver. Återstår att se hur bra det håller.
Nå, fulbilar kräver fullösning, så inspirerad av det här inlägget, har jag modifierat bilen lite till så att det förhoppningsvis ska sitta lite bättre framöver. Återstår att se hur bra det håller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Får väl vässa om en yxa till idag, kom på ena pojken med den, hade tagit min ena billnäs yxa ur verkstan och stod på plattorna bakom altanen och högg på en bit med plywood. Och förmodligen annat, det var hack i eggen och jord på den, han har förmodlogen huggt i jorden... Bara tur han inte högg en tå av sig...
Det har jag märkt att ni gör i Sverige. Här kallas dom för borrmaskin och skruvdragare (inte märkt nån säga slagskruvdragare)Dheri skrev:Är det inte dags att uppdatera namnet på skruvdragare till borrmaskin på riktigt? Det är väl mest som borrmaskin såna används nu för tiden ändå? Andra maskiner byter ju inte namn för att de blir batteridrivna, typ cirkelsåg, excenterslip, borrhammare mm. Så varför ska en batteridriven borrmaskin kallas skruvdragare?
Det där kommer hålla minst 10000 mil. Det vet jag av egen erfarenhet.tveksamt skrev:Någon tidigare ägare till min skrotbil var mindre nogräknad vad gällde modifikationerna, varför jag hela tiden fått utstå att ha en plastdetalj som inte riktigt sitter fast.
[bild]
Isakare skrev:
Dheri skrev:Är det inte dags att uppdatera namnet på skruvdragare till borrmaskin på riktigt? Det är väl mest som borrmaskin såna används nu för tiden ändå? Andra maskiner byter ju inte namn för att de blir batteridrivna, typ cirkelsåg, excenterslip, borrhammare mm. Så varför ska en batteridriven borrmaskin kallas skruvdragare?
Vad kallas en sån här då?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder