3 396 873 läst · 18 267 svar
3397k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Mutterdragaren fick jobba idag! Bytte länkarmar på gamla bettan. Bytte för tre år sedan efter 11000 mil, det ena var i polyuretan, nu knappt 3000 mil senare så var de helt slut/glappar, inte så lång livslängd...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 170 inlägg
Fungerar det bra att svära?!Alltgår skrev:
Vi brukar faktiskt inte svära, typ inte alls när vi plockar upp och ner den. Kanske värt pengarna då vår inte var billig (jfr med maskiner dyr/billig vs bra/dålig)
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Gillar Cederroth first aid kit small men jag har inte riktigt figuren som kanske krävs för att Kunna ha den i bältet med någon övertygelse... risken är att man inte hade hittat den saker har en tendens att försvinna under magen
så gjorde ett multifäste med magneter och möjlighet att spänna fast den med en enklare spännrem för montage på maskiner och andra saker där det lätt kan ryka ett finger
så gjorde ett multifäste med magneter och möjlighet att spänna fast den med en enklare spännrem för montage på maskiner och andra saker där det lätt kan ryka ett finger
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Plötsligt händer det. Efter 13 år med Helvetesgapet mellan källare och verkstad kom jag ihåg att inte slänga skvätten betong som blev över efter annat
Väggarna fortsatt lite ”rustika”.
Väggarna fortsatt lite ”rustika”.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
HAHa påminner om en kollega som nöjt berättade att hålen i monteringsplattan till nya kontorstolen inte passade så han hade allt borrat nya.. och därmed monterat sitsen bakofram.FreQa skrev:
Att man inte har D-batterier hemma det förstår jag... men,, och det här är svårt att ens greppa för mig.... VEM FAAAAN HAR ETT 6V FICKLAMPSBATTERI HEMMA ÅR 2021? dom försvann ju ur bruk runt millenieskiftet.Hennke85 skrev:En gång i tiden då man fick besök så råkade batterierna i ringklockan ta slut. I brist på nya i D-storlek men med ett litet 6 volts över så fick det bli en snabbkonvertering. Batteriet placerades givetvis uppe på hatthyllan på en bit parkett som följt med från jobbet som ved. Särbo/sambo/fru har klagat i alla år på denna lösning som tydligen tar för mycket plats på hatthyllan (vem använder en hatthylla egentligen?)
Så idag tog jag tag i och byggde en liten hylla till batteriet av en ekbit och ett par vinklar.
Före:
[bild]
Efter:
[bild]
Fick önskemål om högre ben till en säng.
Limträpelare från Bauhaus och radiefräste kanterna.
Kapning i lagom längd
Fräsning av radie i ändan, skruvstift och låshål på plats.
Resultatet, får se om det blir för vingligt annars målning vad det lider och bort med gamla medarna.
Limträpelare från Bauhaus och radiefräste kanterna.
Logga in
Skapa konto
Kapning i lagom längd
Logga in
Skapa konto
Fräsning av radie i ändan, skruvstift och låshål på plats.
Logga in
Skapa konto
Resultatet, får se om det blir för vingligt annars målning vad det lider och bort med gamla medarna.
Logga in
Skapa konto
Fast jag bytte batteriet i början av 2010-talet och batteriet var nog ett tiotal år då.Cheesen skrev:
Börjat skafta yxan. Ingen kil används här så jag måste vara noga med inpassningen. Tror jag måste justera hur den sitter, lutar framåt lite väl mycket, bra om man skaftar en vanlig Billnäs yxa dock, vill ha motsatt problem då istället då jag skaftar en sån.
Redigerat:
Ja nu gjorde du samma misstag som jag gjorde då jag skaftade en bila första gången. Det där skafter lutar alldeles för mycket framåt. Eggen skall skära från en då man hugger.DennisCA skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 170 inlägg