Tack! Kollade wealdens sida häromdagen efter just det här, men jag måste ha varit onykter när jag läste tabellen, för jag hittade inget som passade. Fick det till att 35mm var diametern och tyckte det kändes lite stort. Dumstrut på mig där.
Jag har tidigare beställt en del därifrån och kan bara hålla med om att deras produkter känns prisvärda.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köpte detta för 40kr ink snikkibältet. Kan man göra ngt åt skinnet som ser lite dystert ut?
 
Köpa nytt om det inte duger ??
 
Dystert? Jag skulle vilja säga att det har fått patina, vilket i sin tur kan vara ett tecken på att bäraren besitter en del erfarenheter. Personligen skulle jag inte försökt att fräscha upp det, bara för att se hur många jag hade kunnat lura ;)
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Hestra läderbalsam. Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet, jag menar lädret.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Jag har ägnat två dagar till att installera den här rackaren. Men idag satte jag den i drift 👍🏼

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kromo och 2 till
  • Laddar…
elmont skrev:
Köpa nytt om det inte duger ??
Konstigt resonemang tycker jag. Enl dig är det alltså inte ok att snygga till begagnade produkter?
 
Redigerat:
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Är jag inte nöjd med det jag har skaffar jag mig nått som jag blir nöjd med, och när det gäller ett "arbetsredskap" är jag inte det minsta nostalgisk. Jag har genom åren kastat fler än ett "snickabälte" utan det minsta problem. Är du sugen kan du få mitt nuvarande när det fått nog med patina. ;)
 
Började med att kränga på de nya bandsågsgummina
IMG_20160707_110347-768x1024.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite för breda:
IMG_20160707_110551-600x800.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Åtgärdas med kniv:
IMG_20160707_124134-600x800.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hittade först inget bra lim men i cykelaffären finns ju lim för tubdäck :)
IMG_20160707_140658-600x800.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jämnade ut trycket och petade sen in lim under gummit..gick inte riktigt att fota eftersom det blev våldsamt kladdigt..
IMG_20160707_140708-800x600.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Testade sen att måla lite med bandsågens nya färg.. Vet inte riktigt varför den blir så blå på bilden, verkligheten är.mer gråblå än den babyblå som bilden visar..
IMG_20160621_175942-600x800.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Ordnat lite mer förvaring för prylar som inte hade någon bra plats i snickarboden! Rotade jämnt och ständigt efter dessa grejer så kände att de behövde vara lättåtkomliga!

wall.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marcussjogren och 7 till
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Urk... Var tvungen att göra fötter till kompostgallret vi har till husvagnen så våran finska lapphundstik inte smiter ut å bossar omkring andra hundar.
 
M
norrbottenssnickaren skrev:
[bild]

Köpte detta för 40kr ink snikkibältet. Kan man göra ngt åt skinnet som ser lite dystert ut?
Drar du på dig det där och svingar hammaren lite självsäkert så kommer ingen ifrågasätta dig. Bälte med inbyggd kompetens helt enkelt!
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren och 1 till
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Borrat i det märkligaste jag borrat i (med budgetverktyg dessutom!)
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Jag brukar dra i den där ringen för att öppna dom, det går bättre än att borra hål. 😜







Fint montage. "Tumme upp"
 
  • Gilla
kebab och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.