3 392 222 läst · 18 252 svar
3392k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Hur ser stekpannan ut när den är färdigrengjord?
Dheri skrev:Idag har jag rengjort utsidan av gjutjärnspannan med roterande stålborste. (Räknas det som att diska?) Jag ärvde den av mammas faster för 15-20 år sedan och gissar att hon hade den större delen av hennes liv, så gissningsvis skulle ungefär 70-80 års smuts bort. Skruvdragaren fick jobba betydligt hårdare än jag hade räknat med, men skillnaden blir stor.
[bild]
Jag såg på armarna under tiden att jag blev ganska skitig. Så när jag var klar tog jag av mig skyddsmasken och glasögonen och tvättade mig om armarna, sen tittade jag i spegeln... Jag tror det var ett vist val att använda masken...
[bild]
Varför inte investera i ett nytt verktyg! I och för sig nyskick men absolut rätt maskin för jobbet!Frustrator skrev:Efter nästa natts jobb+lite för lite sömn gick jag ut i 'trädgården'. Suck mina föräldrar har fortsatt hålla efter sin häck men inte gjort sig av med avfallet..[bild]
Eftersom jag är lite isolerad, dvs hustrun m barn bor hemma och jag i en gammal skruttig sommarstuga just nu så finns det ju ingen som hindrar att man provar nya grejer.
Hugelkultur har jag velat testa!
[bild] [bild] [bild]
Sådär, det var verktyget spade. Nästa steg blir att göra om högen av grenar till ngt som går ner i hålet jag grävt..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Nu blir jag besvikenstigen skrev:
Tror du inte jag redan äger en sån?
Enda problemet är att den står i huset hemma, dvs 16 mil söderut. Och den är otymplig att ta med på bussen tyvärr. Och hustrun låter mig inte ta bilen.. tydligen är det mer prio att hon har den när hon är ensam hemma med 3 ungar..
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Jag är mer nyfiken på hur föräldrarna tänkt när dom låna ut stugan till @Frustrator utan uppsyn...har dom inte sett hans verkstadstråd? Han kommer göra kaoz med stället, gropen i gräsmattan e bara en mjukstartV vectrex skrev:
”En svala gör ingen sommar” Två, då börjar det likna något!Frustrator skrev:
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg
Tja. Det är ju dags att slänga på sommarhjul på allsköns fordon nu. Så jag plockade fram arbetsbänk, skruvdragare, borstar, tejp och sprayburkar. Släpet har plåtfälgar som är lite fula och smårostiga. Efter att ha maskinborstat bort rost och lös färg så blev det ett lager med zinkspray, ett lager rostskyddsprimer och slutligen två lager med silver. Nu ser de lite bättre ut än innan. En hel del faktiskt. Så nu ska jag bara få hem släpet så jag kan byta hjul på det. Ska skrubba bort den färgen som rymde utanför sina avgränsningar också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder