3 392 807 läst · 18 252 svar
3393k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Inte gjort mycket med mina verktyg o maskiner idag men iaf en liten pryl. Blev barnsligt beroende av kompisens motoriserade lådöppnare på soplådan när jag besökte honom för ett tag sen.
Så, idag fick även vår soplåda en liten motor
Så, idag fick även vår soplåda en liten motor
Hobbysnickare
· Hanaskog
· 346 inlägg
Du menar att du äntligen kunde få lite "brun utan sol" behandling?Dheri skrev:Idag har jag rengjort utsidan av gjutjärnspannan med roterande stålborste. (Räknas det som att diska?) Jag ärvde den av mammas faster för 15-20 år sedan och gissar att hon hade den större delen av hennes liv, så gissningsvis skulle ungefär 70-80 års smuts bort. Skruvdragaren fick jobba betydligt hårdare än jag hade räknat med, men skillnaden blir stor.
[bild]
Jag såg på armarna under tiden att jag blev ganska skitig. Så när jag var klar tog jag av mig skyddsmasken och glasögonen och tvättade mig om armarna, sen tittade jag i spegeln... Jag tror det var ett vist val att använda masken...
[bild]
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Efter nästa natts jobb+lite för lite sömn gick jag ut i 'trädgården'. Suck mina föräldrar har fortsatt hålla efter sin häck men inte gjort sig av med avfallet..
Eftersom jag är lite isolerad, dvs hustrun m barn bor hemma och jag i en gammal skruttig sommarstuga just nu så finns det ju ingen som hindrar att man provar nya grejer.
Hugelkultur har jag velat testa!
Sådär, det var verktyget spade. Nästa steg blir att göra om högen av grenar till ngt som går ner i hålet jag grävt..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eftersom jag är lite isolerad, dvs hustrun m barn bor hemma och jag i en gammal skruttig sommarstuga just nu så finns det ju ingen som hindrar att man provar nya grejer.
Hugelkultur har jag velat testa!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sådär, det var verktyget spade. Nästa steg blir att göra om högen av grenar till ngt som går ner i hålet jag grävt..
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Tyvärr blev ju allt socialt umgänge bannat men annars hade jag funderingen på att gett bort högen till någon som skulle göra en påskbrasa..