Cheesen Cheesen skrev:
Hade ju tänkt lägga på sommardäck... Fick tanka snöslungan istället. Det har jag inte gjort sen i november... Konstig vinter vi haft.
[bild]
ja verkligen överjävligt underlig vinter. Huvva. Möttes av detta när vi kom hem från stugan.

Snötäckt uppfart med en skåpbil och en husvagn framför ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Cheesen och 1 till
  • Laddar…
Inte gjort mycket med mina verktyg o maskiner idag men iaf en liten pryl. Blev barnsligt beroende av kompisens motoriserade lådöppnare på soplådan när jag besökte honom för ett tag sen.

Så, idag fick även vår soplåda en liten motor:)

• Gilla
  • Wow
Antefjante och 9 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
ja verkligen överjävligt underlig vinter. Huvva. Möttes av detta när vi kom hem från stugan.

[bild]
Medlidande! :)

Dheri Dheri skrev:
Idag har jag rengjort utsidan av gjutjärnspannan med roterande stålborste. (Räknas det som att diska?) Jag ärvde den av mammas faster för 15-20 år sedan och gissar att hon hade den större delen av hennes liv, så gissningsvis skulle ungefär 70-80 års smuts bort. Skruvdragaren fick jobba betydligt hårdare än jag hade räknat med, men skillnaden blir stor.
[bild]
Jag såg på armarna under tiden att jag blev ganska skitig. Så när jag var klar tog jag av mig skyddsmasken och glasögonen och tvättade mig om armarna, sen tittade jag i spegeln... Jag tror det var ett vist val att använda masken...
[bild]
Du menar att du äntligen kunde få lite "brun utan sol" behandling?

Nu har jag helt slut på blad och måste göra något annat i väntan på fler slipband. Liten skal-ish kniv i RWL 34 på 64 Hrc. Grå micarta.
Hand håller en liten skal-ish kniv med grå micarta handtag, RWL 34 stål och 64 Hrc.
Skapa konto

• Gilla
jac och 3 till
  • Laddar…
Sturmtiger Sturmtiger skrev:
Du menar att du äntligen kunde få lite "brun utan sol" behandling?
Jag brukar kalla behandlingen "brun utan tvål"

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Monterat 2st smidesprojekt!

Nyinstallerat smidesräcke vid stentrappa utanför en vit husvägg och trätrall.
Skapa konto
Nyinstallerat svart smidesräcke vid ingångstrappa till hus.
Skapa konto

• Gilla
p.lundgren och 16 till
  • Laddar…
Efter nästa natts jobb+lite för lite sömn gick jag ut i 'trädgården'. Suck mina föräldrar har fortsatt hålla efter sin häck men inte gjort sig av med avfallet.. Trädgård med grenhög och svarta sopsäckar vid häck, samt tom gunga på gräsmatta.
Skapa konto

Eftersom jag är lite isolerad, dvs hustrun m barn bor hemma och jag i en gammal skruttig sommarstuga just nu så finns det ju ingen som hindrar att man provar nya grejer.

Hugelkultur har jag velat testa!
En grävd grop i en grön trädgård med en spade, nära en hög av organiskt avfall och kala grenar vid häcken.
Skapa konto
Större grävt hål i gräsmark med en spade och upptagen torv runtomkring.
Skapa konto
Grävd rektangulär grop i trädgården med upptagna grästorvor staplade runtom som förberedelse för hugelkultur projekt.
Skapa konto

Sådär, det var verktyget spade. Nästa steg blir att göra om högen av grenar till ngt som går ner i hålet jag grävt..

Tagit upp en hobby som legat på is ett tag. Bygga gäddbeten! Precis blivit klar med ett gäng och påbörjat en ny batch.

Handgjorda, färgglada gäddbeten i olika mönster och storlekar på ett arbetsbord.
Skapa konto
Obehandlade trädelar till gäddbeten på ett arbetsbord i en verkstad.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
markgreven och 23 till
  • Laddar…
A Antefjante skrev:
Tagit upp en hobby som legat på is ett tag. Bygga gäddbeten! Precis blivit klar med ett gäng och påbörjat en ny batch.

[bild] [bild]
Vackert!

• Gilla
Mach77777 och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Nästa steg blir att göra om högen av grenar till ngt som går ner i hålet jag grävt..
Tändsticksask med den klassiska Solstickan-figuren mot blå bakgrund, delvis öppen med tändstickor synliga.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
ceson och 4 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
[bild]
Tro mig, tanken har slagit mig.

Tyvärr har Göteborgs kommun beslutat att man inte får elda trädgårdsavfall om någon bor inom 200m. Och grannarna här bor typ 10m bort..

Det kan ju råka självantända och du dröjer med att larma tills det nästan har brunnit klart...

useless useless skrev:
Det kan ju råka självantända och du dröjer med att larma tills det nästan har brunnit klart...
Grannarna är lite petiga och skulle troligen larma så fort de såg ens en liten plym..

Tyvärr blev ju allt socialt umgänge bannat men annars hade jag funderingen på att gett bort högen till någon som skulle göra en påskbrasa..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.