Mitt problem med hemgjort äpplemos är att det blir dåligt så snabbt när man väl öppnat burken. Fast i er takt är det kanske inget problem. Här går det nog mer 1 burk i månaden.

V vectrex skrev:
Mitt problem med hemgjort äpplemos är att det blir dåligt så snabbt när man väl öppnat burken. Fast i er takt är det kanske inget problem. Här går det nog mer 1 burk i månaden.
Ditt problem är att du äter äpplemos i för små mängder ;)
Nä, men kan rekommendera små burkar så. Pre-barn körde vi med 0.4l burkar.

Även jag är en äppelmosförbrukare av rang. ;) Vi gör egen mos och fryser in den i sia-glassburkar. En burk räcker väl någon vecka och så länge funkar det bra i kylen.

Med hjälp av hus-snickare/murare Anders murat leca till växthuset.

Nästa blir dränering och indragning av kanal för el och CAT6 samt sommarvatten, samt fylla upp med makadam.

• Grund av lecablockar för växthus under konstruktion med makadam och verktyg i en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Nätverk i växthuset? :)(y)

• Gilla
Niklasloow
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Uppkoppling är viktig i moderna delen av samhället. Hur ska man annars vattna blommorna?

• Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Spotify åtminstone.
Kanske uppkopplat bevattningssystem...

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Tappat gallret till ena kattburen, sökt i månader utan att hitta det och den kommande veckan behöver vi båda burarna då katterna ska till veterinären, så jag gjorde ett nytt galler. Vet inte om jag borde lägga en till bit vertikalt i mitten, jag tror inte dom ska slippa ut mellan det där gallret men katter är ju bra på sånt...

• Hemmagjort svart galler på gul kattbur med en katt som undersöker den från utsidan.
    Skapa konto
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Riskerat (lite kanske) livet genom att skruvat upp lampa och tavla ovanför trappen. Tavla och lampa ovanför trappa med byggd plattform för montering.
Skapa konto

Minskade svårighetsgraden genom att först bygga en plattform att stå på.

• Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Tappat gallret till ena kattburen, sökt i månader utan att hitta det och den kommande veckan behöver vi båda burarna då katterna ska till veterinären, så jag gjorde ett nytt galler. Vet inte om jag borde lägga en till bit vertikalt i mitten, jag tror inte dom ska slippa ut mellan det där gallret men katter är ju bra på sånt...
Syns tydligt att det är just planering av framtida flykt som pågår i bilden :D

• Gilla
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Ja jag lade till en extra bit igår för säkerhets skull och så målade jag den också

Gul transportbur för djur med tillagd extradel och nymålad yta.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
Har fått hjälp av min bror som är ishockeyproffs (rätt stark mao) att bära in dessa as till plank. Tunga och otympliga nåt helt otroligt, gick ju inte in genom dörren så fick ju välta upp dem på högkant för att få in dem!

Nu hoppas jag att de torkar bättre än utomhus. Har haft ett dygnsmedel på över 85% sista veckan utomhus nu och värre lär det bli.
Tänkte ställa avfuktaren på 60%. Det borde väl vara ok och inte för snabbt?
Dessa höll 24% när jag hämtade dem på midsommar, min fuktmätare visar nu dryga 19%. Detta är dock på 20mm djup och dessa monstrer är ca 80 tjocka, är antagligen fuktigare längre in.

Två stora tjocka träplank stödda på träklossar på en verkstadsgolv, med en fuktmätare och en tändare ovanpå.
Skapa konto
Fuktmätare som visar 19.4% fuktighet på en tjock träplank.
Skapa konto

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:

Tror ,att får dom bara igenom huvudet,... Så kan dom pressa igenom kroppen utan problem :) har jag hört iaf.
(Edit) Du hade fixat det såg jag i senare post. :)

@vectrex Var har du köpt mätaren ifrån? Känns som att det vore bra med något liknande för att ha lite koll på hur virket man har sågar upp ligger till...

B badtastex skrev:
@vectrex Var har du köpt mätaren ifrån? Känns som att det vore bra med något liknande för att ha lite koll på hur virket man har sågar upp ligger till...
Här, när jag köpte min för 2 år sen så var det billigaste stället jag kunde hitta. Nu vet jag inte alls.

• Gilla
konjgf
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.