3 420 779 läst · 18 342 svar
3421k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Mitt problem med hemgjort äpplemos är att det blir dåligt så snabbt när man väl öppnat burken. Fast i er takt är det kanske inget problem. Här går det nog mer 1 burk i månaden.
Verktygstokig
· Halland
· 7 591 inlägg
Ditt problem är att du äter äpplemos i för små mängderV vectrex skrev:
Nä, men kan rekommendera små burkar så. Pre-barn körde vi med 0.4l burkar.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 225 inlägg
Nätverk i växthuset?
Tappat gallret till ena kattburen, sökt i månader utan att hitta det och den kommande veckan behöver vi båda burarna då katterna ska till veterinären, så jag gjorde ett nytt galler. Vet inte om jag borde lägga en till bit vertikalt i mitten, jag tror inte dom ska slippa ut mellan det där gallret men katter är ju bra på sånt...
Syns tydligt att det är just planering av framtida flykt som pågår i bildenDennisCA skrev:Tappat gallret till ena kattburen, sökt i månader utan att hitta det och den kommande veckan behöver vi båda burarna då katterna ska till veterinären, så jag gjorde ett nytt galler. Vet inte om jag borde lägga en till bit vertikalt i mitten, jag tror inte dom ska slippa ut mellan det där gallret men katter är ju bra på sånt...
Har fått hjälp av min bror som är ishockeyproffs (rätt stark mao) att bära in dessa as till plank. Tunga och otympliga nåt helt otroligt, gick ju inte in genom dörren så fick ju välta upp dem på högkant för att få in dem!
Nu hoppas jag att de torkar bättre än utomhus. Har haft ett dygnsmedel på över 85% sista veckan utomhus nu och värre lär det bli.
Tänkte ställa avfuktaren på 60%. Det borde väl vara ok och inte för snabbt?
Dessa höll 24% när jag hämtade dem på midsommar, min fuktmätare visar nu dryga 19%. Detta är dock på 20mm djup och dessa monstrer är ca 80 tjocka, är antagligen fuktigare längre in.
Nu hoppas jag att de torkar bättre än utomhus. Har haft ett dygnsmedel på över 85% sista veckan utomhus nu och värre lär det bli.
Tänkte ställa avfuktaren på 60%. Det borde väl vara ok och inte för snabbt?
Dessa höll 24% när jag hämtade dem på midsommar, min fuktmätare visar nu dryga 19%. Detta är dock på 20mm djup och dessa monstrer är ca 80 tjocka, är antagligen fuktigare längre in.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DennisCA skrev:Tappat gallret till ena kattburen, sökt i månader utan att hitta det och den kommande veckan behöver vi båda burarna då katterna ska till veterinären, så jag gjorde ett nytt galler. Vet inte om jag borde lägga en till bit vertikalt i mitten, jag tror inte dom ska slippa ut mellan det där gallret men katter är ju bra på sånt...
Tror ,att får dom bara igenom huvudet,... Så kan dom pressa igenom kroppen utan problem har jag hört iaf.
(Edit) Du hade fixat det såg jag i senare post.