3 393 044 läst · 18 252 svar
3393k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 137 inlägg
Hur man fixar mitt bakfall eller hur jag mätte upp det?
Jag mötte upp höjdskillnaden mellan underkant avloppsrör ut från källaren, första spolbrunnen samt andra spolbrunnen genom att hänga upp krysslasern och sedan mäta höjdskillnaden mellan strecket och botten på rören.
I mitt fall låg första spolbrunnen någon centimeter under andra, men även tio centimeter under källarens rör. Och då jag sedan en filmning av avloppet förra året vet att där är en svacka precis efter första brunnen behöver jag bara gräva upp runt den och inte hela vägen bort till avloppsbrunnen 30m bort för att få rätt fall.
Jag mötte upp höjdskillnaden mellan underkant avloppsrör ut från källaren, första spolbrunnen samt andra spolbrunnen genom att hänga upp krysslasern och sedan mäta höjdskillnaden mellan strecket och botten på rören.
I mitt fall låg första spolbrunnen någon centimeter under andra, men även tio centimeter under källarens rör. Och då jag sedan en filmning av avloppet förra året vet att där är en svacka precis efter första brunnen behöver jag bara gräva upp runt den och inte hela vägen bort till avloppsbrunnen 30m bort för att få rätt fall.
En god planering är mer än halva jobbet!13th Marine skrev:Hur man fixar mitt bakfall eller hur jag mätte upp det?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 137 inlägg
Hade jag haft bakfall från spolbrunn två hade jag nog inte tagit mig för jobbet alls. Men nu kanske det blir av någon gång.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 381 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 381 inlägg
Nu vet jag inte hur din funkar men kan vara värt en lusläsning i handboken för ridern jag körde i min uppväxt hade 2 sprintar (typ) och sen kunde man haka ur aggregatet och vinkla upp det.
Jag blev lite av ett proffs på det då jag kontinuerligt körde på något obra som vi säger här uppe.
Jag blev lite av ett proffs på det då jag kontinuerligt körde på något obra som vi säger här uppe.
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 218 inlägg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 218 inlägg
Det beror på vilket aggregat man har på ridern. På min går det inteRickard.ag skrev:
Det du beskriver är bioclip bordet. Jag har tyvärr inte det. Men tack ändå för tipset.Rickard.ag skrev:
Håller med, ingen snäll bild. Jag får jobba med bilen utomhus, visserligen under tak sedan två år då jag förlängde garagetaketT Tykon skrev:
I garaget huserar alla maskiner