3 409 868 läst · 18 309 svar
3410k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Dalsland
· 301 inlägg
Verktygstokig
· Dalsland
· 301 inlägg
Orkade inte vara produktiv idag, så jag fäste handtaget och slipade upp järnet på den hyvel jag loppisfyndade i New York. Den var i mycket bättre skick än jag trodde, förutom att rosten var lite väl djup på baksidan av bettet. Klart nöjd!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det grå smöljet skulle kunna tyda på att du får in kylvatten i oljan. Kolla oljekylaren också!T Tykon skrev:Snygg bil!
Det är en B-250 som jag byter låda på, efter att den tömde sig på olja så sänkte jag tråget och möttes av metallspån och grå gegga. Dags att göra nått åt den alltså!
Jag har en sån byggnad på tomten så möjligheten finns där, men just nu är det inte mycket mer än grusat golv, glesspikad panel och helt öppet åt ett håll. Fullt med bröte är det också!
Tack för varningen!Fotografen skrev:
Men jag tänker inte återanvända oljekylarn igen, dels pga all skit som kanske finns i den av förra lådan och även så har jag tidigare (med andra bilar) haft problem med att just olja och glykol blandas. En egen kyl blir nog bättre i kylsynpunkt också.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Första utskriften från min CR-10S. Det tog några månader att komma igång pga massor av andra projekt. Första nyttouutskrift blir en hållare till min Tellstick Duo. Sen blir det en del verktygshållare för verktygstavlan innan jag kan börja leka med lite egen designade sakar, bla för fisket.