3 409 990 läst · 18 309 svar
3410k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Dalsland
· 301 inlägg
Inget finsnickeri idag. Jag hade ju en av mina mer träskallade medarbetare hemma på service för ett par månader sedan. Nu har han fått en son i två-treårs åldern.
Han ska förhoppningsvis räddas från många bränder, drunkningar, fall, trafikolyckor m.m. framöver.
Det finns naturligtvis bra övningsdockor att köpa, men dels går det ganska fort att göra dom och dels så har köpta dockor i allmänhet lite för låg densitet och flyter alltså alldeles för bra. Denna har en rejäl järnstång infälld i kroppen och armar och ben fyllda med småsten, så han har svagt negativ flytkraft, ungefär som en människa som drunknat.
Lagom pyssel ihop med barnen en eftermiddag så de får prova att hyvla, skruva och popnita på något som inte är så noga, men ändå blir något.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Han ska förhoppningsvis räddas från många bränder, drunkningar, fall, trafikolyckor m.m. framöver.
Det finns naturligtvis bra övningsdockor att köpa, men dels går det ganska fort att göra dom och dels så har köpta dockor i allmänhet lite för låg densitet och flyter alltså alldeles för bra. Denna har en rejäl järnstång infälld i kroppen och armar och ben fyllda med småsten, så han har svagt negativ flytkraft, ungefär som en människa som drunknat.
Lagom pyssel ihop med barnen en eftermiddag så de får prova att hyvla, skruva och popnita på något som inte är så noga, men ändå blir något.
Fulsnickrar gör jag... En hyllförvaring i ladan så jag kan börja stuva om inför bygget av mitt snickeri men precisionen blir bra.
Fick äntligen användning av vinkeladaptern till min 12v Bosch! Visste att det skulle ske någon gång...
Allt i allo-pallen med sitt spår för att hålla en 45 mm regel när man sågar.
Logga in
Skapa konto
Fick äntligen användning av vinkeladaptern till min 12v Bosch! Visste att det skulle ske någon gång...
Logga in
Skapa konto
Allt i allo-pallen med sitt spår för att hålla en 45 mm regel när man sågar.
Logga in
Skapa konto
Med en smekning kapade jag upp en plyfaskiva. Rena och släta snitt trots konstruktionsplyfa. Fy bubblarn vad skönt det är med bra maskiner!
Hyllan uppmonterad.
Jag längtar till nästa gång jag får kapa upp sista hyllplanet!
Logga in
Skapa konto
Hyllan uppmonterad.
Logga in
Skapa konto
Jag längtar till nästa gång jag får kapa upp sista hyllplanet!
Dagens digitala samhälle gör att vi aldrig har några kuvert hemma. Något vi däremot alltid har hemma är kaffefilter, och de fungerar också utmärkt att tejpa upp under blivande borrhål.findus42 skrev:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Sthlm1891 skrev:
P pleqtiz skrev:
Du får gärna berätta lite mer om ditt bygge. Gärna fler bilder också
Håller själv på med ett liknande bygge...
Håller själv på med ett liknande bygge...
Hur gör man??13th Marine skrev: