Ola C Ola C skrev:
Hyveln har flyttat in på riktigt. Inte alls nöjd med hjulen, dels blev det för högt o sen rullar den som den sämsta kundvagnen längst in i stället på ica, den där som kör åt alla håll utom dit man vill. Kommer möblera om lite, som det är nu får anhållet inte plats.

[bild]

Så, vem var det som köpte underredet från swedendro? @norrbottenssnickaren @Frustrator ? [länk]

Klurar på det eller hammers egna med hävarm i framkant. Är swedendrounderredet lättrullat?

[bild]
Tycker att swedendrounderredet fungerar bra. Min bs50 är inte ngn lätt pjäs och den rullar väldigt enkelt. Men hjulen är stenhårda så har man ojämnheter i golvet tror jag man blir galen.
 
Hedens Hedens skrev:
Lite framsteg i sågprojektet....
I morgon blir det urtag för ilägg och montering av klyvkniven så det går att börja såga.

Kan inte bestämma mig ifall det ska kläs med plåt eller om jag nöjer mig med någon typ av laminat i nugläget. Någon som har något annat uppslag för behandling av mdf som ska agera bord till sågen.

Blir sjukt smutt iaf.

[bild] [bild] [bild]
Berätta gärna mer!

Själv använde jag 1mm stålplåt som jag limmade med Epoxy! Är än idag väldigt plant och fint!
 
V vectrex skrev:
Berätta gärna mer!

Själv använde jag 1mm stålplåt som jag limmade med Epoxy! Är än idag väldigt plant och fint!
Kommer skapa en tråd om hela resan. Kan säga att din tråd va det som fick mig att köra igång.


Dokumentation finns men har inte riktigt hittat tiden till de längre inläggen. 2 små kids gör att jag har min tid för dessa utsvävningar är sent inväntar en eftermiddag då lugnet finns;)
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Tycker att swedendrounderredet fungerar bra. Min bs50 är inte ngn lätt pjäs och den rullar väldigt enkelt. Men hjulen är stenhårda så har man ojämnheter i golvet tror jag man blir galen.
Mitt golv är väl hyfsat jämnt men där ligger ofta lite hyvelspån. Kan du provköra över lite spån?

jac jac skrev:
En siffra på 1200 dyker upp i minnet men ärligt talat så minns jag inte om jag faktiskt betalade den separat eller om den ingick. Fakturan borde rimligtvis finnas någonstans men jag hinner nog inte leta efter den förrän tidigast på måndag (åker till Södertälje i morgon bitti för att se dottern spela basket hela helgen).
Lugnt, jag ringer leverantör o kollar, tänkte mest om du kom ihåg det på rak arm. Lycka till med basketen!
 
Ola C Ola C skrev:
Hyveln har flyttat in på riktigt. Inte alls nöjd med hjulen, dels blev det för högt o sen rullar den som den sämsta kundvagnen längst in i stället på ica, den där som kör åt alla håll utom dit man vill. Kommer möblera om lite, som det är nu får anhållet inte plats

Så, vem var det som köpte underredet från swedendro? @norrbottenssnickaren @Frustrator ? [länk]

Klurar på det eller hammers egna med hävarm i framkant. Är swedendrounderredet lättrullat?
Jag har hjulbasen från Rutlands och den är jag nöjd med, har tyvärr ojämnt golv med klinker och tycker inte att det är några problem. Min hyvel väger pver 200kg även om jag inte vet exakt vikt.
 
Garderobsprojektet går vidare, nu är det "bara" limningen kvar. Nu ångrar man att man snålat med tvingar...

Material till totalt åtta luckor, spillet var under 400mm - det är visst inte bara tvingar jag snålar med. ;)

Trämaterial upplagt på arbetsbänk förberett för limning av garderobsluckor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
Liten bandsåg placerad i ett hemmabibliotek med bokhyllor fulla med böcker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som ett första steg för att förverkliga planen att göra om hela huset till verkstad har jag burit in en liten bandsåg i TV- och läshörnan. Inga protester hittills; det här ska nog bli bra...

//Ronnie
 
  • Gilla
RmK_71 och 16 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
[bild]

Som ett första steg för att förverkliga planen att göra om hela huset till verkstad har jag burit in en liten bandsåg i TV- och läshörnan. Inga protester hittills; det här ska nog bli bra...

//Ronnie
Jasså den fick hamna i finrummet! Skönt att veta att den hamnade i ett hem där den tas om hand!
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Den ska definitivt känna sig som en i familjen, den lilla finingen!

//Ronnie
 
Inte för att jag ska vara sån, det i hyllan är fel sorts bok:)
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
[bild]

Som ett första steg för att förverkliga planen att göra om hela huset till verkstad har jag burit in en liten bandsåg i TV- och läshörnan. Inga protester hittills; det här ska nog bli bra...

//Ronnie
Kolla så bra, in med hyveln o sågen också så kan du börja snickra istället för att isolera verkstad.:)
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Kolla så bra, in med hyveln o sågen också så kan du börja snickra istället för att isolera verkstad.:)
Japp, prexxis sådan är planen! :)

//Ronnie
 
Fick tipset i en Facebook-grupp att byggmax säljer ut Limfog 2400x600x27 för 189kr/skivan


Limfogsskivor lastade i bakluckan på en bil i ett garage, för användning som fönsterbänkar och projekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggmax Piteå har slut skivor nu...
Ska bland annat bli fönsterbänkar till övervåningen (men det blir över en del till andra projekt också!)
 
  • Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
Laminatklädd vägg med eklister ovanför skrivbord i ett garagekontor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I mitt garagekontor blev det laminat på väggen. Också blev det en bröstlist i ek också pga en liten brainfart. ;)
 
  • Gilla
Hedens
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Kolla så bra, in med hyveln o sågen också så kan du börja snickra istället för att isolera verkstad
Finns inte risken att pysslarn blir isolerad från oss då istället? :S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.