Ett hörn av ett rum med laminatgolv och en nedsänkt golvsockel vid grå vägg, TV-skärm synlig längst ned.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ola C Ola C skrev:
Mitt golv är väl hyfsat jämnt men där ligger ofta lite hyvelspån. Kan du provköra över lite spån?



Lugnt, jag ringer leverantör o kollar, tänkte mest om du kom ihåg det på rak arm. Lycka till med basketen!
Jo nå kan jag prova. Men är tveksam :)
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Jo nå kan jag prova. Men är tveksam :)
Du har ju tydligen parkettunderlag i verkstan o tv på golvet så förstår om det blir mer trögrullat med lite spån...
 
Redigerat:
  • Gilla
Hedens
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Du har ju tydligen parkettunderlag i verkstan o tv på golvet så förstår om det blir mer trögrullat med lite spån...
Alltså det är dubbla 24”... det är ett
Ola C Ola C skrev:
Du har ju tydligen parkettunderlag i verkstan o tv på golvet så förstår om det blir mer trögrullat med lite spån...
Din kommentar är uppåt väggen lustig ;)
 
Ilägg i 9mm plexiglas och kniv monterad. Tänkte först plyfa där av brickorna. Men har en idé fortsättning följer. Sågblad som sticker upp genom ett 9mm tjockt plexiglas inlägg i en arbetsbänk, med vinkelguide intill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sågklinga monterad i arbetsbänk med 9mm plexiglasinlägg och styrskena.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren och 2 till
  • Laddar…
katos katos skrev:
Fick bygga på riktborden lite inför borden jag ska bygga. Det är tungt att rikta 2600mm lång 52mm ask. Efter lite justering blev resultat riktigt bra.
Ask från Arnebo?
 
Nej det här är torkad amerikansk ask från ceos. Säg till om du vill ha något därifrån någon gång.
 
  • Gilla
badtastex
  • Laddar…
En borrjig för montage av beslag på MDF-kanter.

Borrjig för beslagsmontage på arbetsbänk med borr, spännanordningar och MDF-stycken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Borrjig monterad på MDF-kant med synlig borr och metallspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Metallborrjig på arbetsbänk för montering av beslag, med hål för borrning, intill en mässingsinsats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hand håller en borrjig anpassad för att fästa beslag på en MDF-skiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • En borrjig i metall för montering av beslag på MDF-plattors kanter, mot suddig verkstadsbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jonmo och 4 till
  • Laddar…
Björn Melander Björn Melander skrev:
En borrjig för montage av beslag på MDF-kanter.

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Ser spännande ut! Hålet genom skruven är alltså en bussning som guidar borret som du förborrar med?
 
Ja, jag behöver göra runt 200 hål så då fick det bli en liten jigg. Denna är för 19 mm MDF och centrumborrning med 2,5 mm borr. Varje beslag behöver 2 hål, så det kommer bli ytterligare en styrning intill den som syns på bilden.
 
  • Gilla
Skooda och 2 till
  • Laddar…
En otroligt lång dag är till ända, och jag är en Wadkin Bursgreen AGS 12 rikare.

90 mil i bil (Göteborg - Uppsala t.o.r) sedan skruva isär aset i mörkret och fått in den i snickarboden! Helt slut är jag nu! Men känner mig väldigt nöjd!

Wadkin Bursgreen AGS 12 bordssåg demonterad och placerad i snickarbod, omgiven av verktyg och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Wadkin Bursgreen AGS 12 såg i snickarbod med märkesetiketter och rattar, nyskaffad efter en lång resa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jckssn och 9 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
En otroligt lång dag är till ända, och jag är en Wadkin Bursgreen AGS 12 rikare.

90 mil i bil (Göteborg - Uppsala t.o.r) sedan skruva isär aset i mörkret och fått in den i snickarboden! Helt slut är jag nu! Men känner mig väldigt nöjd!

[bild] [bild]
Tjoho, jag skänkte dig faktiskt en tanke i eftermiddags och undrade om det var idag det var road trip. Dom där toppskruvarna längst in kan jag tänka mig inte är så roliga att ratta runt i kyla o mörker:rolleyes:
 
Ola C Ola C skrev:
Tjoho, jag skänkte dig faktiskt en tanke i eftermiddags och undrade om det var idag det var road trip. Dom där toppskruvarna längst in kan jag tänka mig inte är så roliga att ratta runt i kyla o mörker:rolleyes:
Det gick faktiskt ganska smidigt. Armen in genom hålet för klingan bara. Svårast var att få av sidoborden ensam. Dom väger en del när man använder ena armen för att skruva ur sista bulten och andra för att försöka hålla bordet med.:oops:

AGS 12an är rätt rejält mycket större än 10an. Jag har inspekterat båda sida vid sida idag.

Insexskruvarna som höll stängerna för anhållet var faktiskt metriska. Bultarna som höll bordet var nog dock 5/8”.
 
V vectrex skrev:
Det gick faktiskt ganska smidigt. Armen in genom hålet för klingan bara
Ja så kan man ju också göra, själv kröp jag in i sågen för att få loss mina toppbultar:)

Ska bli kul att följa uppfräschningsprocessen.
 
Stort grattis Vectrex! Den såg ju riktigt fin ut den där sågen — blir säkert ett kanontillskott i ditt snickeri. Ser fram emot fler bilder på den så småningom.

//Ronnie
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.