3 392 273 läst · 18 252 svar
3392k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Et voilà! Sliphörnet i stort sätt färdigt. Bortsätt från att den vänstra skivan på smärgeln är redundant och ska bytas mot en polerskiva. Och att jag fortfarande inte klurat ut hur spånsamlingen ska lösasnanowire skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du vet hur man löser problemet:https://www.byggahus.se/forum/threads/dagens-verktygsinkoep.272214/page-162#post-2726515Ola C skrev:
Och apropå skadade fräsar så tror jag att @Pysslarn snart kommer att lägga upp lite bilder där han visar hur han renoverar min gamla fräs och gör ett snyggt bordsmontage med den.
Oh, det var tur jag fick rätt på min då. Stod där igår o tänkte "får jag inte rätt på möget kan jag kanske köpa jacs fräs o ha som donator...". På tal om din gamla fräs, @Pysslarn ska du ha den fast bordsmonterad kan jag vara intresserad av att köpa anhållet.jac skrev:
"Tyvärr" så fick han inte med anhållet, det behöll jag. Jag tänkte att det kunde vara bra att ha två stycken (ett på vardera sidan) i några tillämpningar och att dessa då skulle kunna passa med OF 2200:an. Men det senare har jag faktiskt inte kollat upp ännu.Ola C skrev:
Ja det är emellanåt väldigt bra med dubbla anhåll.jac skrev:
Anhållsdelen jag knäckte gick på 300 + moms, inte så farligt så jag har redan beställt en ny.
@jac :Jag förutsätter att du inte har packat upp, än mindre testat fräsarnajac skrev:
@Ola C : Jag har nog ett anhåll till min Trend T11 liggande. Det kan du få. Jag tror att det har mikrojustering, men jag minns inte. Det är aldrig använt vad jag kan minnas. T11:an sitter i bord, och så kommer det att förbli
Mikrojusteringen har jag aldrig använt så med eller utan spelar ingen roll. Är ganska säker på att T11ans anhåll är identiskt med DW625ans. Väldigt fint erbjudande, jag nappar gärna på det. Frakten betalar jag givetvis, såvida du inte har vägarna förbi Daniel inom den närmaste tiden..?mattiasp skrev:@jac :Jag förutsätter att du inte har packat upp, än mindre testat fräsarna
@Ola C : Jag har nog ett anhåll till min Trend T11 liggande. Det kan du få. Jag tror att det har mikrojustering, men jag minns inte. Det är aldrig använt vad jag kan minnas. T11:an sitter i bord, och så kommer det att förbli
Jag vet inte vad du försöker insinuera. OF 2200 fick faktiskt göra ett jobb redan någon dag efter ankomst (men efter det så har den förvisso haft en ganska lång semester). Och DW625an kom på plats i bordet för någon vecka sedan. Väl där så fick den faktiskt runda av kanterna på ett antal små MDF remsor. Jag använder visst mina verktyg - så det så!mattiasp skrev:
Daniel har vägarna förbi mig någon gång i oktober. Jag kan nog övertyga honom om att ta med grejerna ned till er i Danmark.Ola C skrev:
Vilken tillit!jac skrev:
Ska bara beställa reservdelen, få den på plats och bygga ett nytt fräsbord först. Till det fräsbordet har jag en aluplatta som jag tänkte använda som "insertplate" — den ska jag bara planfräsa och anodisera innan jag kan använda den. Dessutom har jag fått för mig att jag kan bygga en fräslyft också, bara för att jag har lite idéer om hur den skulle kunna se ut och fungera. Så det är lite att fixa med, men man kanske skulle göra en tråd om hela klabbet...
//Ronnie
Oj här haglar det in generösa erbjudanden. Ja jag tar gärna ditt anhåll PH, du får gärna dumpa hos Daniel om du har vägarna förbi. Har du inte det kan jag komma o hämta en dag. Det är ingen jättepanik eftersom....phl skrev:
... jag verkar kunna låna @Daniel_N s anhåll.
@mattiasp ; danskarna verkar ha löst detta lokalt så du kan nog behålla din slagruta eller anhåll eller vad ni kallar det där uppe