3 392 874 läst · 18 252 svar
3393k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Flyttar bandsågen genom öppningen. Stålregeln kapas i mitten på öppningen genom att lägga ngt under regeln och kapa den. De är ca 0,5mm tjocka. Sedan sparar jag ca 70mm på vardera sida om träregeln som jag viker upp mot regeln för att Undvika trä mot betong. (helt ovetenskaplig metod).R roli skrev:
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
R roli skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tog ett gammalt uttjänt blad som underlag.
Logga in
Skapa konto
Men som du nog säkert vet så tror jag dom riktiga snickarna skulle skratta ihjäl sig
Låt dom skratta..... Det är ändå slutresultat som räknas och inte alltid hur man tog sig dit. Men det kan iofs vara intressant det också att få höra och/eller se (som i detta fallet) en av många möjliga lösningar....norrbottenssnickaren skrev:
Redigerat:
Hade planerat att göra massa roliga saker men fräsen ramla i golvet efter 10min i verkstan. Dom där längre guidestängerna jag kör med ibland kan få fräsen att självtippa om den står nära kanten...visste jag ju men ibland klantar man sig.
Fräsen lät skräp och varvade inte alls upp efter golvbesöket.
Felsök visade att den där metallspolen(?) som sitter permanent i huset hade knockats ur position. Fick rätt på den, anhållet däremot får nog åka i soptunnan.
Felsök visade att den där metallspolen(?) som sitter permanent i huset hade knockats ur position. Fick rätt på den, anhållet däremot får nog åka i soptunnan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vilken otur, man kan inte vara perfekt jämt.Ola C skrev:Hade planerat att göra massa roliga saker men fräsen ramla i golvet efter 10min i verkstan. Dom där längre guidestängerna jag kör med ibland kan få fräsen att självtippa om den står nära kanten...visste jag ju men ibland klantar man sig.
[bild] [bild] [bild]
It's a sign @Ola COla C skrev:
Det är helt enkelt ett tecken på att ibland skiter det sig bortom sunt förnuft OCH att du ska ladda för de kommande tjugo åren. Kanske med en ny fräs — eller också inte.Ola C skrev:
Keep calm and carry on helt enkelt.
//Ronnie