3 411 541 läst · 18 311 svar
3412k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Stiligt även om jag inte kommit dithän att synen av systainertravar ger mig ståpäls. Besseysamlingen däremot gör att det kittlar lite i magtraktenjac skrev:Igår kväll så fick jag äntligen några expansionsbeslag på plats så att jag kan utnyttja hyllan i hörnet bättre. Hyllan är för smal för att ställa systainrarna på "rätt" håll så där har mest stått diverse prylar "för senare sortering". Handyboxarna med skruv har dessutom stått ganska olämpligt till ganska länge nu och blockerat ett annat systainerskåp. Men nu fick även jag lite fri golvyta och dessutom är det nu lätt att komma åt de skruv jag behöver.
Återstår att fixa till lister i fram- och bak- kant på samtliga hyllor, det finns några till som inte syns på bild. Förutom att (förhoppningsvis) snygga till det hela lite så ska listerna hundra att lådorna glider av hyllan. Listen i framkant får dessutom dubblera som handtag.
]
Får väl erkänna att jag gillar systainrarna men ståpäls är kanske att ta i. Däremot ger de rejäla hål i plånboken, den tidigare förvaringen på golvet gav dessutom regelbundet upphov till smärtor i tårna och bruk av ovårdat språk.Ola C skrev:
Besseytvingarna tycker jag är fantastiskt trevliga att jobba med, kan varmt rekommenderas (fast det behövs egentligen lite fler).
Fortsätter på pergola projektet. Glömde göra urskärningarna på de diagonala stöden innan jag monterade dom, men enkelt fixat med sticksågen och en mall:
Sambon passade på att börja måla den, hemgjord roslagsmahogny med rött och lite brunt pigment som vi även använt på terassen vår.
Har kört dammsugaren med den lilla cyklonen nu och är jättenöjd med den, det enda den inte klarar är långa handhyvelspånor, väldigt bra separation efter lite trixande.
Fick improvisera spånstosen till hyveln då jag inte längre kör med 100mm slang till den här dammsugaren (den kom med den, funkade inte så bra), det här funkar bättre trots 50mm slang.
Sambon passade på att börja måla den, hemgjord roslagsmahogny med rött och lite brunt pigment som vi även använt på terassen vår.
Har kört dammsugaren med den lilla cyklonen nu och är jättenöjd med den, det enda den inte klarar är långa handhyvelspånor, väldigt bra separation efter lite trixande.
Fick improvisera spånstosen till hyveln då jag inte längre kör med 100mm slang till den här dammsugaren (den kom med den, funkade inte så bra), det här funkar bättre trots 50mm slang.
Redigerat:
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 389 inlägg
Nu kan även jag bidra med en stämma i Hessakören. Testade på två tvingar som såg riktigt sorgsna ut. Efter ett dygn blev dom riktigt fina, så jag ska bygga ett större kärl och beta av tvingar och knektar nu under sommaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 389 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
60m2 betong rollad med betonglasyr. När det torkar kommer man inte ens ana allt jävla slit. Det blir osynligt. Men snickeriets golv kanske blir lite tåligare.
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 389 inlägg
Fortsätter med verktygsvård. Har nu ett bad för tvingar och ett bad för knektar.
Kolla skillnaden före- och efter
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kolla skillnaden före- och efter
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Morgonens övning bestod av att rensa ett förråd tyckte tanten, jag fick äran att bära ut allt till kärran, inte allt!
Det började ta lång tid att gå trettio meter enkel väg, tyckte hon, jag hade annat för mig, gamla Emmaljunga - vagnen pulades om mellan skräpbärningen, blev en trädgårdsvagn......
Hamrat ut en stril i mässing till vattenkannan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto