Hur mycket thinner använde du, vad är det du gjutit?

Slog på stort..körde en helburk... (Typ 10L) det. En del till utspädning och en del till tvättning av penslar mm, kommer dock ha det till tvättning imorgon också.
Ingen aning om det funkar men kanske en liten liten ässja...

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Tänk efter sedan innan du drar bort tejpen, så att du dra den rätt. Drar du i motsatt riktning som när du satta på den så finns det risk att tejpen drar med sig träflisor från snittet. Du skall dra tejpen från träbiten vinkelrätt ut mot snittet. Då sitter förhoppningsvis bitarna kvar vid snittet. Hoppas det gick att förstå, ibland är det svårt att förklara i text....
Tack för tipsen roli!
Återkommer med resultat när vädret blivit bättre!

Mvh Magnus

Thinner-snurran fortsätter!
Ny trefas-handske på ejcan..

BOM! Jordfelsbrytaren löste ut :( Lite felsökande visade att den gulgröna kabeln inte var jord... Nu är den det och sågen går som en dröm med nya blad från tuffsaws!
Bandsåg med trästock på arbetsbänk, nyligen underhållen med nya sågblad, i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tog 5 sågar från beställning till de var hemma hos mig. Och grymt mycket bättre än mina tidigare blad (fast på andra sågar så ska väl inte dra på för stora växlar..)

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Tog 5 sågar från beställning till de var hemma hos mig.
Tror du behöver ta paus från bandsågarna ett tag....:D

• Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
:cool: Industriell timmersågning av björkstock med röd laserlinje för precision i ett sågverk.
Skapa konto

Bandsågar i all ära, men så här gör storkäftiga dalmasar när de vill överkompensera.....
De här björkarna är i klenaste laget, knappt värt att såga....

Ola C Ola C skrev:
Tror du behöver ta paus från bandsågarna ett tag....:D
Nejnej..möjligtvis såg-brist..

Nejnej..möjligtvis såg-brist..
Såg (hehe) din annons på blocket. Se till att belöna dig själv när du sålt den så du får en positiv känsla av det hela. Tex. genom att köpa en såg.

• Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Såg (hehe) din annons på blocket. Se till att belöna dig själv när du sålt den så du får en positiv känsla av det hela. Tex. genom att köpa en såg
Ja..var och tittade på den här igår.. Stor stationär maskin med flera hjul i ett verkstadsrum, med trähögar och verktyg omkring.
Skapa konto
Gammal och dammig mekanism med stort svänghjul och rörkopplingar i ett oisolerat utrymme med synliga takbjälkar.
Skapa konto

Problemet är att den är högre än vad jag har i tak..och att göra ett hål känns inte helt ok för ungarna har sitt rum ovanför..då blir det bara massa tid på akuten och försöka förklara hur någon kunnat klämma sig..
Priset är däremot väldigt lågt på den..(om ngn annan är intresserad så pma).
Däremot kanske jag var vajsig ute med prissättning på min egen för det har varit tyst på den fronten.

• Gilla
beqen och 1 till
  • Laddar…
Ja..var och tittade på den här igår..
Problemet är att den är högre än vad jag har i tak..och att göra ett hål känns inte helt ok för ungarna har sitt rum ovanför..då blir det bara massa tid på akuten och försöka förklara hur någon kunnat klämma sig..
Priset är däremot väldigt lågt på den..(om ngn annan är intresserad så pma).
Däremot kanske jag var vajsig ute med prissättning på min egen för det har varit tyst på den fronten.
Ser inte problemet för du har väl ingen vertikal bandsåg ännu?

Redigerat:
nanowire nanowire skrev:
Ser inte problemet för du har väl ingen vertikal bansåg ännu?
Smart tänkt! Men på den ledden finns ännu mindre plats :(

Björn Melander Björn Melander skrev:
Köp
Ska jag reservera den till dig? ;)

Nu är jag nere på två bandsågar :(

Tack för omtanken men jag kommer köpa hyvlar nu ett tag. Lider med dig att du är nere på två.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.