3 392 402 läst · 18 252 svar
3392k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Hur mycket thinner använde du, vad är det du gjutit?
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Slog på stort..körde en helburk... (Typ 10L) det. En del till utspädning och en del till tvättning av penslar mm, kommer dock ha det till tvättning imorgon också.
Ingen aning om det funkar men kanske en liten liten ässja...
Ingen aning om det funkar men kanske en liten liten ässja...
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Aha, häftigt!
Tack för tipsen roli!R roli skrev:Tänk efter sedan innan du drar bort tejpen, så att du dra den rätt. Drar du i motsatt riktning som när du satta på den så finns det risk att tejpen drar med sig träflisor från snittet. Du skall dra tejpen från träbiten vinkelrätt ut mot snittet. Då sitter förhoppningsvis bitarna kvar vid snittet. Hoppas det gick att förstå, ibland är det svårt att förklara i text....
Återkommer med resultat när vädret blivit bättre!
Mvh Magnus
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Thinner-snurran fortsätter!
Ny trefas-handske på ejcan..
BOM! Jordfelsbrytaren löste ut Lite felsökande visade att den gulgröna kabeln inte var jord... Nu är den det och sågen går som en dröm med nya blad från tuffsaws!
Tog 5 sågar från beställning till de var hemma hos mig. Och grymt mycket bättre än mina tidigare blad (fast på andra sågar så ska väl inte dra på för stora växlar..)
Ny trefas-handske på ejcan..
BOM! Jordfelsbrytaren löste ut Lite felsökande visade att den gulgröna kabeln inte var jord... Nu är den det och sågen går som en dröm med nya blad från tuffsaws!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tog 5 sågar från beställning till de var hemma hos mig. Och grymt mycket bättre än mina tidigare blad (fast på andra sågar så ska väl inte dra på för stora växlar..)
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Ja..var och tittade på den här igår..nanowire skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Problemet är att den är högre än vad jag har i tak..och att göra ett hål känns inte helt ok för ungarna har sitt rum ovanför..då blir det bara massa tid på akuten och försöka förklara hur någon kunnat klämma sig..
Priset är däremot väldigt lågt på den..(om ngn annan är intresserad så pma).
Däremot kanske jag var vajsig ute med prissättning på min egen för det har varit tyst på den fronten.
Ser inte problemet för du har väl ingen vertikal bandsåg ännu?Frustrator skrev:Ja..var och tittade på den här igår..
Problemet är att den är högre än vad jag har i tak..och att göra ett hål känns inte helt ok för ungarna har sitt rum ovanför..då blir det bara massa tid på akuten och försöka förklara hur någon kunnat klämma sig..
Priset är däremot väldigt lågt på den..(om ngn annan är intresserad så pma).
Däremot kanske jag var vajsig ute med prissättning på min egen för det har varit tyst på den fronten.
Redigerat:
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Köp!
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Tack för omtanken men jag kommer köpa hyvlar nu ett tag. Lider med dig att du är nere på två.