3 527 324 läst · 18 639 svar
3527k läst
18,6k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Påbörjat utbyggnad av köket i huset jag byggde 2017. Det blev alldeles för litet, och när jag färdigställde ovanvåningen gavs möjlighet att justera planlösning lite. Så nu har tv-rummet flyttat upp och kök samt vardagsrum och matplats är en enda stor yta på 5x8 meter.
Började igår, har rivit 2 väggar och plockat ner gamla köket, stommarna återanvänds och kompletteras med fler Metod. Luckor blir Stensund beige och bänkskiva massiv ek från lokalt snickeri. 160x90 köksö landar också!
Började igår, har rivit 2 väggar och plockat ner gamla köket, stommarna återanvänds och kompletteras med fler Metod. Luckor blir Stensund beige och bänkskiva massiv ek från lokalt snickeri. 160x90 köksö landar också!
Självbyggare
· Stockholm
· 9 959 inlägg

Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 671 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 671 inlägg
Svarvhörnan börjar ta form, bänken är så klar som den kommer bli, några småfix kvar men 90% av delarna är rena och redo för återmontage.
Nästa på tur är att bestämma exakt plats för svarven och motor/remhjulsdelen och skruva fast allt. (Jag tror att) Det är lite att ta hänsyn till i och med att det är ett träbord men svarven behöver inte sitta fast särskilt hårt så jag tror jag har en vettig lösning.
Nästa på tur är att bestämma exakt plats för svarven och motor/remhjulsdelen och skruva fast allt. (Jag tror att) Det är lite att ta hänsyn till i och med att det är ett träbord men svarven behöver inte sitta fast särskilt hårt så jag tror jag har en vettig lösning.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Korpilombolo
· 3 414 inlägg
Tagit ur några munblåsta glas ur fönsterbågar som lär ha suttit i en lägenhet på Birger Jarlsgatan i Sthlm men köptes av mig i Dalarna. Verktyg som borrmaskin, skruvmejsel, brytbladskniv och på slutet även speedheater till sista kittfalsen som inte ville släppa från glaset. Synd att slakta ett fint gammalt fönster men det var glasen jag ville åt.

Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· Stockholm
· 9 959 inlägg
1. Nej. Sitter en adapter från Röd CEE till schuko.T Testarn skrev:
2. Ja. Lät installera det tillfälligt innan jag löst hur jag ska sätta en laddbox. Placeringen blir lite dum, men hoppas kunna lösa det nu när jag bygger om trappa / spång.
/Jocce
Efter mycket om och men, många svordomar, felräknande på vinklar m m så blev det en trappa till slut 😱
Skadad också...
/Jocce

Logga in
Skapa konto
Skadad också...

Logga in
Skapa konto
/Jocce