Då var Harry IIII inköpt 🙂
Stod länge och tittade i katalogen, det fanns 2 st med samma nummer förutom sista bokstaven. Tillslut hittade jag skillnaden, det är startknappen, det finns med vanlig på sidan eller ett i handtaget som man måste hålla i hela tiden.
Givetvis tog jag den med vanlig knapp, det andra är bara bökigt.
De har även uppgiven effekt på Hikoki, nått som ju saknas på många batteri maskiner, 900 w på denna 18 voltare, 36an har 1200 w, men det är inget jag behöver, kapar mest rostfritt 1-3 mm och 8 mm gängstång.
2.500+m naken på Swedol.
En grön och svart Hikoki borrmaskin med borste mindre motor ligger i en plastförpackning, med fokus på startknappen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Då var Harry IIII inköpt 🙂
Stod länge och tittade i katalogen, det fanns 2 st med samma nummer förutom sista bokstaven. Tillslut hittade jag skillnaden, det är startknappen, det finns med vanlig på sidan eller ett i handtaget som man måste hålla i hela tiden.
Givetvis tog jag den med vanlig knapp, det andra är bara bökigt.
De har även uppgiven effekt på Hikoki, nått som ju saknas på många batteri maskiner, 900 w på denna 18 voltare, 36an har 1200 w, men det är inget jag behöver, kapar mest rostfritt 1-3 mm och 8 mm gängstång.
2.500+m naken på Swedol.
[bild]
Finns en nyare 36 V också, den är på 1400 W om jag minns rätt. Gemensamt är att de (18 o 36 av modell med det smala greppet) är precis lika trevliga att använda; otroligt sköna att hålla i, relativt vibrationsfria och tysta och motorbroms som är nära momentan. De bästa vinkelslipar jag använt.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Då var Harry IIII inköpt 🙂
Stod länge och tittade i katalogen, det fanns 2 st med samma nummer förutom sista bokstaven. Tillslut hittade jag skillnaden, det är startknappen, det finns med vanlig på sidan eller ett i handtaget som man måste hålla i hela tiden.
Givetvis tog jag den med vanlig knapp, det andra är bara bökigt.
De har även uppgiven effekt på Hikoki, nått som ju saknas på många batteri maskiner, 900 w på denna 18 voltare, 36an har 1200 w, men det är inget jag behöver, kapar mest rostfritt 1-3 mm och 8 mm gängstång.
2.500+m naken på Swedol.
[bild]
Förlåt för besserwissrandet, men Harry IV. 🙃
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 11 till
  • Laddar…
Vet inte om Dymo'n räknas som verktyg. Men har märkt upp min "budjet" spax t-lock låda samt behållarna för sandpapper. 😇

Öppen låda med fack indelade skruvar av olika storlekar, tydligt märkta med dimensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggmonterad verktygshållare med etiketterade lådor för spax och sandpapper samt olika handverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 9 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
2.500+m naken på Swedol.
[bild]
Märklig butik. Vad kostar den om man har kläder på sig när man handlar där?
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
T
mexitegel mexitegel skrev:
Märklig butik. Vad kostar den om man har kläder på sig när man handlar där?
Det kostar skjortan.




måste väl det uppenbara svaret bli på det :D
 
  • Haha
  • Gilla
fribygg och 11 till
  • Laddar…
T
kashieda kashieda skrev:
När du gör om den sen, kanske fundera på att bara ha ett hjul? Nu känns det som att det inte behöver vara alltför ojämnt för att den ska vilja hoppa åt sidan, särskilt som tyngdpunkten väl ligger ganska högt.
Skulle ju svarat på den här också men det har fallit bort på vägen.
Ställningen är faktiskt väldigt stabil, tyngdpunkten är visserligen hög så klart, men ligger bra placerad i lodplanet. Det syns inte på bild men hjulen ligger nästan en centimeter från golvet i detta läget så det är smidigt att hantera, det som skulle blivit annorlunda på en version två är att göra den något bredare så att den även funkar för andra motorer i framtiden, nu är nog 10-15 hk 2-takt max som får plats i bredd. Jag har en 15hk 4-takt och redan den är för bred.

Men den står bara stabilt på hårt underlag, betonggolvet funkar väldigt bra, grusplanen funkar också men ojämnare eller mjukare underlag är nog "dumt" :).

Hur den skulle blivit bättre med ett hjul är jag inte riktigt säker på att jag förstår tyvärr.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
T trycklös skrev:
Skulle ju svarat på den här också men det har fallit bort på vägen.
Ställningen är faktiskt väldigt stabil, tyngdpunkten är visserligen hög så klart, men ligger bra placerad i lodplanet. Det syns inte på bild men hjulen ligger nästan en centimeter från golvet i detta läget så det är smidigt att hantera, det som skulle blivit annorlunda på en version två är att göra den något bredare så att den även funkar för andra motorer i framtiden, nu är nog 10-15 hk 2-takt max som får plats i bredd. Jag har en 15hk 4-takt och redan den är för bred.

Men den står bara stabilt på hårt underlag, betonggolvet funkar väldigt bra, grusplanen funkar också men ojämnare eller mjukare underlag är nog "dumt" :).

Hur den skulle blivit bättre med ett hjul är jag inte riktigt säker på att jag förstår tyvärr.
Jag tänker bara på vår kompostkvarn som har två ganska små hjul med kort avstånd emellan; den är väldigt "fladdrig" så fort det blir det minsta ojämnt underlag. Den hade nog blivit lättare att köra om den bara hade ett hjul att balansera på, eller bredare mellan hjulen.
 
  • Gilla
trycklös
  • Laddar…
Städat bilar på eftermiddagen.

Textiltvätt är guld värt när man har små barn. Fy h-e vad äckligt smutsvatten jag tömde ut efter att jag tvättat av sätena. Liknade ungarnas “smoothie” de blandar ihop när de leker i sandlådan.

Hand håller en textiltvättsmunstycke rengör ett bilens tygsäte, med smuts och spillda vätskor synliga på dörrtröskeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Är det någon budgetvariant du kan rekommendera, eller är det en Puzzi eller motsvarande?
 
ullberg
Jag tycker det ser ut som en Kärcher från konsumentserien, typ 4002 eller någon senare modell i samma serie…

/U
 
Fixar ben till nya hyvelbänken Stämjärn och klubba på trähyvelbänk vid urtagning för bordsben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trähantverkande verktyg och träbit med urgröpt kvadratisk fördjupning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Bara några cm till så är första hålet klart.. Stämjärn ovanför ett nästan färdigt utmejslat kvadratiskt hål i träplanka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 10 till
  • Laddar…
Sådär, räcker. Knappt 2" djupt. Måttband visar ett nästan 2 tum djupt urgröpt hål i träplanka, spån och stämjärn syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett grovt utskuret kvadratiskt hål i en träplank, omgivet av spån och träflis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu ska jag ägna några min att vässa stämjärnet och så tar vi nya tag i veckan med nästa hål.
Och ja, jag postade i 'realtid' så jag är lite långsam.
 
  • Gilla
4774 och 9 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Är det någon budgetvariant du kan rekommendera, eller är det en Puzzi eller motsvarande?
ullberg ullberg skrev:
Jag tycker det ser ut som en Kärcher från konsumentserien, typ 4002 eller någon senare modell i samma serie…

/U
Stämmer. Är väl föregångaren till 4002 eller nåt.

Jag kollade på Puzzi ,men kunde inte riktigt motivera det priset när jag köpte den.

Den här gör ett tillräckligt bra jobb för mina behov. Bilsätena ovan. Kontorsstolar som inte går att ta av tyget på. Soffor. Mattor. Har tagit bort fläckar på det mesta.

Men den är lite budget i fästen och annat. Sugkraften hade kunnat vara högre. Vet inte hur mycket bättre Puzzin är där.

Men bara att ens ha en textiltvätt har betalat sig många gånger om.
 
  • Gilla
Etnoy och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.